ANGST...

katrin

Betatt av forumet
Hei!!

Er det noen av dere som har litt fødselsangst?
Har dere fått oppfølging av samtaler med jormor,, eller hvordan er det for dere?
Jeg har 4 mnd. igjen... Men merker jeg begynner å tenke på fødselen..

Det jeg gruer meg mest for er hvis jeg får panikk og mister kontrollen..og at det skal bli så vondt at jeg ikke klarer det..

Høres kansje litt voldsomt ut..men det er skikkelig vondt å grue seg til noe som skal være så fint..

Noen andre som er i samme båt? Har noen tips elller gode erfaringer?

Takker og bukker for alle svar [:)]

Klem fra Tinka

Tror nok det er mange flere som føler det slik. Det er klart at noe vi ikke vet hvordan er føles skummelt.

jEG VIL ANBEFALE DEG Å SNAKKE MED JORDMOR, KANSKJE DU KAN PRØVE SVANGERSKAPSKURS. dET KAN HJELPE MANGE Å ROE NERVENE. Så nå at bokstavene var feil, men gadd ikke skrive alt på nytt!!![:D][:D]

Klem....

Ja, nå er det slik i min kommune at det ikke blir ni\oe svangerskap i høst..
Så jeg skal kun gå til samtaler hos jormor for å forbedrede meg på fødselen...

Jeg prøver å tenke slik at ALLE klarer det..så da klarer jeg det også..
Men i det siste vokner jeg om natta og tenker HJELP,, hvordan skal dette gå..??

Finnes det noen form for beroligende, og som funker som den skal uten å skade barnet eller fødselsforløpet? Greit å vite om alternativer,, det er mest den delen jeg gruer meg til.. At jeg får totalt hetta..

Klems :-))

Jeg ville snakket med jordmor om smertelindring, og beroliggende midler. De vet best. Vet ikke om det er noen oppmuntring, men du klarer det. Tenk det nettverket du har rundt deg når du føder...

Lykke til, du klarer det!

Back
Topp