angst..

markus03[url=http://

Forelsket i forumet
Blir så inspirert av dere som snakker så åpenlyst om deres plager.. Er redd dette innlegget blir langt..
Jeg er 25 år og har vokst opp med alkoliserte foreldre. Min barndom var preget av uroligheter,krangling,slåssing og mye flytting..Min mor brøt helt sammen etter at min søster døde i krybbedød,da var jeg 6 år.  Meg og min lillebror ble flyttet over i en beredskaps familie da jeg var 10 år. Der bodde vi i 7 mnd, før min far vant foreldre retten over oss. Saken er den at det var snakk om å splitte meg og min lillebror i to foster familier eller å bo sammen hos min far. Så når det var spøsmål ang min far og drikking så løy jeg og sa at han ikke drakk for å få være sammen med min bror. (min bror var jo alt jeg hadde, da min eldre bror var gammel nok til å bo for seg selv) Vi flyttet til min far og min stemor(som forøvrig har store nerveproblemer og er avhengig av valium) Jeg bodde der i 3 år før jeg begynte å sulte meg og gjøre meg selv syk for å komme meg bort derifra. Det var et helvette og jeg klarte ikke mer. Så da jeg begynte på ungdomsskolen flyttet jeg til min mormor som også har problemer med alkohol. Der bodde også min onkel som hadde problemer med narkotika. Til konfirmasjonen min fikk jeg en del penger som jeg sparte for å komme meg bort. Så da jeg var 16 år flyttet jeg til usa som utvekslingstudent. For en helig pause!! Jeg fikk endelig puste og være meg selv uten andre bekymringer enn mine egne.. Fikk et realt slag i fjeset da jeg kom hjem igjen til norge og familien var den samme.. Ble kastet ut fra min mormor pga at jeg prøvde å fjerne skylappene de hadde angående min onkel. De ville aldri innse at han hadde problemer. (Han døde av en overdose 2 år senere..) Da flyttet jeg til en annen by for å være nær min eldre bror. Og der kom angsten. Som en klo rundt halsen til tider. Jeg slet med å være alene, var livredd mørket, og temperamentet var langt fra bra. Ble oppfarende og lei meg for ingenting.
Min bror ble skilt noen år senere og da begynte han å drikke tett også, han hadde alltid vært min største støttespiller, men nå mistet jeg det også.. Det var tøft.
I vår kom mitt første skikkelige sammenbrudd, og jeg ble lagt inn på poliklinisk avdeling. Følte ikke at jeg fikk den hjelpen jeg trengte og de presset mye på anti depressive (som jeg nekter å ta..) så jeg skrev meg ut.
Det eneste de tilbyr nå er stort sett medisinering. Noe jeg ikke vil. Jeg har gode perioder og jeg har dårlige perioder som alle andre. Men jeg er livredd for å være alene.. Ingen god følelse.. Jeg fungerer i det daglige fint og få vet at jeg sliter. Dette er nok noe som jeg og alle som har samme og lignende bakgrunn bare må leve med.. Det føles urettferdig til tider.
Jobber mye med meg selv for å overvinne angsten min, men det er veldig tid krevende hardt.
 
Puh! Dette ble jo rene avhandlingen om mitt liv i korte trekk.. Takk for at du leste[;)]
Hjelper å lette på hjertet i blant.
 
Høres ikke ut til at du har hatt det helt greit nei...
Skjønner det du tenker ang medisinering,men det kan hjelpe...
Må jo ikke begynne hardt på,men forsikitg...
Ellers så hjelper det jo å åpne seg...
Noen kommuner har slike selvhjelp terapi grupper...
Hvor du kan møte andre i lignende situasjon,og andre som er kommet videre...
Håper ting går mot lysere for deg!!![:)]
 
Kjenner jeg blir rasende på systemet når jeg leser historien din![:@]
De burde virkelig stått på og bakket deg opp 100% for at du ikke vil ha medisiner, ikke pushe det på deg! Men staten er faen meg den verste langern som finnes!
Men jeg tror jeg ville prøvd å fått hjelp på en eller annen måte, enten gjennom grupper som nevnt over, eller på annet vis...
Det er mange sider på nettet nå som kan hjelpe deg med dette. Søk litt rundt så finner du nok noe som passer for deg.
Du er en tøff og sterk jente, så dette klarer du[:)] Bare stå på[:)]
 
Er så enig!! Jeg har mine grunner til ikke ville ta medisiner, jeg vet hva det kan gjøre med et menneske og dens selvfølelse.. Jeg har alltid hatt sterke meninger på dette punktet og de står jeg ved. Da jeg var innlagt ville de ha meg som sagt til å ta antidepressive, og presset ble så stort at jeg kokte over av sinne!![:@] Jeg forklarte de gang på gang hva jeg følte angående medisinering, men de fikk meg til å føle meg som et naut som tenkte slik!! Er det mulig?? De skal hjelpe oss, ikke få oss til å føle oss verre vel?? Jeg slet også mye med nattesøvnen, noe jeg titt og ofte gjør, og da ville de selvsagt putte i meg sovetabletter.. De kom inn og sjekket hver natt og var jeg da våken så var det på ann igjen.. "sikker på at du ikke vil ta en tablett?" "Det vil hjelpe deg.." "kom igjen da, jeg lover, det hjelper..." Den siste natta jeg var der var de innom 4(!!!) ganger.. Da fikk jeg nok og pakket sakene mine i fullt sinne!
 
Jeg respekterer de som velger og ta medisiner og ser selvsagt at det kan hjelpe mange. Men jeg har sett så mye i mitt liv, at jeg har helt aversjon mot medisiner. Jeg er ikke dum, men jeg er standhaftig i mine valg. Min stahet og pågangsvilje er det som gjør meg til den jeg er og det er grunnen til at jeg i dag har en herlig liten familie og kan gå med hevet hode..[:)] 
 
Jeg søkte hjelp i den tro at jeg skulle få en dialog med en fagperson som kunne se meg og det jeg sliter med i mitt indre. Jeg er flink til å prate, men har alltid lagt skjul på mine egentlige følelser fordi de kan bli sterke for mange..
 
Jeg er glad jeg i utgangspunktet er sterk, for det er håp for meg. Jeg ønsker bare å slite litt mindre i hverdagen.
Stakkar de som virkelig ikke klarer mer, hva skjer med de??
Mine tanker går da til alle de familier som sitter igjen med et stort tomrom fordi de har mistet en av sine kjære pga at systemet sviktet dem!! Jeg føler med dem og vet hva de går igjennom..
 
 
 
Jeg var som deg... medidsin.... NO WAY
Men etter at min datter sa klart fra at jeg var så trist og ikke som andre mødre måtte jeg ta en pause og tenke....tok imot medisin.... små doser .... lang tid før de visrket... men beit tenna sammen.... følte ikke det jeg fikk var riktig... fortalte psyk om dette... at jeg følte meg "flat"
Fikk ny sort.... og den var riktig.... går fast på en liten dose.... og etter en tid på medisin ble det lettere å ta tak i de problemer som ligger i bunnen....

Angrer ikke i dag.... er uten medisin i svangerskapet og merker ikke noe avhengighet til den, men merker at den hjalp meg... at jeg nå er litt mer urolig og plaget med angst igjen

Så medisin er jo ikke for å dope meg, slik jeg trodde da
bare mine tanker rudnt det
Men sender deg uansett mange varme tanker.... tøft når det blir slik
 
stå på ikkke gi opp tru på deg selv, det er du som veit og du som bestemmer, hvis du virkelig vil så kommer du ut av det , TRO PÅ DEG SELV..
 
Jeg vet det er noen spykriatere som driver med traume behandling. kanskje det kan hjelpe deg?
 
Back
Topp