Angst....

Søster Nina

Elsker forumet
Oktoberskatter 2014
I går var jeg på jobb og spiste lunsj med hele gjengen der. Koselig, men det ble mange gravidhistorier og ikke alle med like happy ending. Der og da gjorde det meg ingenting, men nå har det satt seg en sånn liten tvil, og jeg har både i går og i dag plutselig fått det for meg at snuppa i magen ikke har det bra, at sparkene er for svake, at jeg ikke kjenner noe liv (selv om jeg nok kjenner like mye som tidligere i uka), at dette ikke går bra osv.

Prøvde å si det til mannen i går, jeg skjønner at det nok handler om alle de historiene og sa det, men han skjønte nok ikke helt hvor mye dette plagde meg. Trodde jeg var ferdig med det i går, men nå fikk jeg igjen en sånn runde der jeg blir helt kald innvendig og tenker at hun kanskje ikke skal klare seg osv... Uff disse hormonene. Skal til legen neste uke, skulle ønske det var i morra, så jeg fikk høre hjerteslag og at legen sier at alt er bra. Kanskje jeg må be om en akuttime i morra bare for å få ro. Men i morra tidlig kjennes det sikkert bedre uansett... Flere som noier innimellom?

Sent from my iPad using BV Forum

Skjønner godt at du får litt angst av det, og jeg syns folk kan holde seg for gode til å snakke om sånn med den gravide.
Selv har jeg ikke noe angst, annet enn den normale redselen for at noe kan gå galt. Jeg vet at det kan gå galt, nå, under fødsel og i ettertid, men jeg går ikke rundt og tenker på det til daglig. Men likevel blir jeg såret og frustert når man sitter der rundt lunsjbordet og alle skal fortelle om kusina til onkelen til svogeren som mistet ungen i krybbedød, om hun som var 8mnd på vei og fikk svangerskapsdiabetes med fatale følger. Der provoserer meg! For selv om jeg vet at ALT kan snu på sekundet, trenger jeg ikke få det servert til lunsj. Jeg er ikke naiv.
På min manns familie var det et veldig nært familiemedlem som mistet sin ufødte datter over termin, og vi vet alle historien, men ingen drar den opp under hvert familieselskap for å trykke gleden til meg og min mann ned.

Jeg skulle ønske at enkeltes sosiale antenner sto mer korrekt i forhold til hva man sier og ikke sier. Dette går søren meg på dem som også skal fortelle meg hvor sliten jeg skal bli, hvor tungt alt er og BARE VENT DU!!! Knip igjen og la oss gravide få spise den lunsjbrødskiva med nugatti som vi har gleda oss til i hele dag uten å bli shama eller fortalt alle de trasige historiene.

*pusteeeh...*

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg og sliter inni mellom. Gikk mye ned i vekt i begynnelsen. Tenk om babyen ikke fikk i seg nok næring. ( vet jo at babyen forsyner seg først, men likevel.. ) de siste månedene har jeg fått diverse diagnoser som har ført til at jeg har måtte gå på medisin. Tenk om hun har tatt skade av det?
Fødselen sist var skremmende, men det gikk heldigvis bra til slutt.
Jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Kan jo bli gal om en skal tenke på alt som kanskje kan gå galt. For å ikke snakke om hvor bortkastet energi det er om alt faktisk går bra.
Det er mye som kan skje her i livet. Å få presten og politi på døren mitt på natten er ingen kjekk opplevelse:( men når det først skjer, så er det bare til å brette opp armene og ta det som kommer.

Jeg og sliter inni mellom. Gikk mye ned i vekt i begynnelsen. Tenk om babyen ikke fikk i seg nok næring. ( vet jo at babyen forsyner seg først, men likevel.. ) de siste månedene har jeg fått diverse diagnoser som har ført til at jeg har måtte gå på medisin. Tenk om hun har tatt skade av det?
Fødselen sist var skremmende, men det gikk heldigvis bra til slutt.
Jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Kan jo bli gal om en skal tenke på alt som kanskje kan gå galt. For å ikke snakke om hvor bortkastet energi det er om alt faktisk går bra.
Det er mye som kan skje her i livet. Å få presten og politi på døren mitt på natten er ingen kjekk opplevelse:( men når det først skjer, så er det bare til å brette opp armene og ta det som kommer.

Jeg er ikke normalt en som engster meg veldig mye, og klarer som regel å se hvorfor jeg får sånn noia hvis det skulle skje, men periodevis er jeg mer sårbar og en graviditet er jo helt klart n sånn periode der bekymringene plutselig vokser. Nå har jeg kjent en del liv siden jeg skreiv innlegget i stad og har det i grunnen helt ok. Men det er typisk når jeg sitter aleine og ikke har noe å finne på at tankene kommer.

Min svigerfar er pessimist og sier at livet hans har vært kantet med ulykker som aldri har skjedd... Det blir jo slitsomt i lengden, men av og til er det ikke til å unngå å bekymre seg. Får vel være litt tydeligere med mannen når jeg tenker tunge tanker, han er ganske god til å hjelpe meg å "snu" bare han fatter hvordan jeg egentlig har det... En klem kan gjøre mye :)

Jeg er ikke normalt en som engster meg veldig mye, og klarer som regel å se hvorfor jeg får sånn noia hvis det skulle skje, men periodevis er jeg mer sårbar og en graviditet er jo helt klart n sånn periode der bekymringene plutselig vokser. Nå har jeg kjent en del liv siden jeg skreiv innlegget i stad og har det i grunnen helt ok. Men det er typisk når jeg sitter aleine og ikke har noe å finne på at tankene kommer.

Min svigerfar er pessimist og sier at livet hans har vært kantet med ulykker som aldri har skjedd... Det blir jo slitsomt i lengden, men av og til er det ikke til å unngå å bekymre seg. Får vel være litt tydeligere med mannen når jeg tenker tunge tanker, han er ganske god til å hjelpe meg å "snu" bare han fatter hvordan jeg egentlig har det... En klem kan gjøre mye :)

Hormoner er ikke til å spøke med! Sender deg en god klem:) så får vi bare håpe at alt går bra:) er ikke så mye annet å gjøre

Vil berre gje deg ein gooooood klem :hug013

Stor klem. Har du en jordmor du kan snakke med? Jeg tok opp mange bekymringer og vi pratet i 1,5t. Det var utrolig godt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Stor klem. Har du en jordmor du kan snakke med? Jeg tok opp mange bekymringer og vi pratet i 1,5t. Det var utrolig godt.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk for omtanken :) Jordmora mi er bra, har vært der bare en gang, skulle dit til uka, men hun er sykemeldt så jeg har fått time hos en annen neste uke der igjen. Har time hos legen neste uke da, men har etter å ha diskutert litt med mannen så skal jeg få meg en time hos legen i morra, bare for å få fred i helga. Hun sparker jo, men jeg oppfatter henne som mer forsiktig enn det jeg hører/leser at andre unger er, så da får det bli en liten prat med doktordama :)

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg og får noia og blir fort engstelig. Har allerede vært en gang på sykehuset pga lavere fosteraktivitet, og det endte opp med at han ble turbo når vi var der. *flaut*, men nødvendig for å roe ned meg.
Syns det er bra om du tar en ekstra sjekk i morgen for å få litt ro. Det er ikke noe ålreit å være engstelig.
Disse babyene har perioder som er litt roligere noen ganger, og mulig babyen ligger med ryggen ut slik at du ikke kjenner like mye bevegelser som dagen før.
Sender deg en god klem jeg<3

Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg og får noia og blir fort engstelig. Har allerede vært en gang på sykehuset pga lavere fosteraktivitet, og det endte opp med at han ble turbo når vi var der. *flaut*, men nødvendig for å roe ned meg.
Syns det er bra om du tar en ekstra sjekk i morgen for å få litt ro. Det er ikke noe ålreit å være engstelig.
Disse babyene har perioder som er litt roligere noen ganger, og mulig babyen ligger med ryggen ut slik at du ikke kjenner like mye bevegelser som dagen før.
Sender deg en god klem jeg<3

Takk :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå har jeg vært hos den supergreie legen min og hun kjente og lytta og sa at alt var helt fint og jeg fikk kjenne der hun kjente og jenta mi hikker! :) Legen var veldig klar på at jeg gjerne kunne bli sendt til føden for sjekk hvis jeg ville og at de hadde veldig lav terskel for å ta meg inn for sjekk hvis jeg følte for det. Så om jeg fikk noia igjen seinere kunne jeg bare ringe føden og komme dit :) Det kjennes bra og jeg skal ha ei fin og avslappa helg! :)

Nå har jeg vært hos den supergreie legen min og hun kjente og lytta og sa at alt var helt fint og jeg fikk kjenne der hun kjente og jenta mi hikker! :) Legen var veldig klar på at jeg gjerne kunne bli sendt til føden for sjekk hvis jeg ville og at de hadde veldig lav terskel for å ta meg inn for sjekk hvis jeg følte for det. Så om jeg fikk noia igjen seinere kunne jeg bare ringe føden og komme dit :) Det kjennes bra og jeg skal ha ei fin og avslappa helg! :)

For en nydelig lege! :D

-Fra appen-

For en nydelig lege! :D

-Fra appen-

Ja, har hatt flaks der :) Valgte den eneste på mitt nærmeste legekontor som hadde ledig og hun viste seg å være et kupp :) Hun var ny på det kontoret. Det funka forrige gang jeg flytta også, forrige legen var veldig ok også :)

Så godt å høre :-D Da ønsker jeg deg en fin og avslappende helg <3

Back
Topp