angst og graviditet

SiljeV

Betatt av forumet
da jeg var gravid sist (2 år siden) fikk jeg plutselig et grusomt angst anfall... dette har roet seg litt,men den ligger der fortsatt,og kommer frem av og til. er det andre som har opplevd samme? det jeg også lurer på er: om jeg blir gravid igjen,vil angsten komme sterkere tilbake igjen da tror dere?  vi vurderer å bli gravide,men jeg vet faktisk ikke om jeg tør!  takler ikke det,for dette er noe av det verste jeg har vært borti :(

Jeg skjønner du er litt i villrede, hadde det helt grusomt selv da jeg gikk med min. Jeg vil anbefale deg å snakke med fastlegen og få hjelp videre derfra. Jeg vurderer å gjøre det sånn neste gang en gang i fremtiden, hvis jeg da velger å få enda en liten en. Jeg vet ikke hvor mye hjelp du fikk når du gikk gravid, men å snakke om det hjelper masse både med jordmor, leger og evt psykologer. Det har hjulpet meg i ettertid ihvertfall. Det skal jo ikke være helt jævlig å være gravid :)
Lykke til :)

jeg pratet litt med fastlege og jordmor... og fikk en "hastetime" til psykolog... saken var bare at det gikk 3 mnd før jeg fikk time :/  og da var på en måte angsten gitt seg litt... og psykologen ville ikke prate om problemet mitt,bare bla bla om barndommen osv. jeg følte jeg fikk null uttelling av timene der,og sluttet og gå der etter et par ganger.  men kansje jeg skulle ta det opp med fastlegen min igjen. jordmor blir vel litt feil,siden jeg ikke er gravid?

Back
Topp