Angst for tampong..

PS.I Love You

Gift med forumet
Jeg kan ikke få til å slå meg til ro med å bruke tampong. 
Det er skikkelig irriterende for det hadde jo vært så deilig å kunne fått til å bruke det. 
Særlig nå om sommeren når alt er varmt og ekkelt og man gjerne vil bade osv. 

Noen gode tips til meg for å komme over frykten. 

Er redd for å ikke få den ut, og syns det er dritt ekkelt å stappe de oppi der. 

Ååå.. jada dritt flaut 

Hjelp meg 

Bruk tampax.. da trenger du ikke stappe fingern oppi.. Og den kommer ut igjen.. dra i snora!

Tampax er vel lettere å sette inn en ob iallefall. Og ut kommer de alltid ;)

emoticon
De derre i sånn hylster ja de er ikke så dumme. 
Men de virker så jalla i forhold til OB sine eller Libress sine liksom. 
Tenk vis snora blir borte eller noe. 
Jaaaiks 

PS.I Love You skrev:
emoticon
De derre i sånn hylster ja de er ikke så dumme. 
Men de virker så jalla i forhold til OB sine eller Libress sine liksom. 
Tenk vis snora blir borte eller noe. 
Jaaaiks 

de er ikke jalla.. tampax er jo "internasjonalt"... :)

Om du er redd for at snora skal  forsvinne, så kan du henge den utenfor trusekanten ;)

Tampongen forsvinner ikke oppover, uansett hva du gjør :)

nomore skrev:
har brukt tampong EN gang, å det var ubehagelig å gå med, og snora hadde sneket seg inn, så måtte "lete"! vet ikke helt om jeg satt den inn rett da :P

Haha..
Ja dette hjalp joo...
Jeg har brukt tampong eller hatt det oppi der. 
Men føler meg ikke trygg å røsker den ut og gjør det på gamle måten 

nomore skrev:
har brukt tampong EN gang, å det var ubehagelig å gå med, og snora hadde sneket seg inn, så måtte "lete"! vet ikke helt om jeg satt den inn rett da :P

du satt den inn feil vei om snora ble borte assa.. den er laaaang...

bruk glidemiddel!

Jeg har aldri fått til å bruke OB, og jeg er godt over 30. Men tampax med innføringshylse fungerer greit. Du skal ikke prøve det mange gangene før det går av seg selv, og den sitter fint. :-)

Jeg sier bare at jeg er gla for at jeg ikke er den eneste 
Jeg takler ikke tanken på å putte ett eller annet oppi der uten nytelse så da gir jeg f*** altsåemoticon

Bruker kun ob jeg. Takler ikke følelsen av at det renner når jeg bruker bind. Så bind har jeg ikke brukt på år og dag! (unntatt rett etter fødselen da selvfølgelig)
Hvis du synes det er vanskelig så er det bare å sette seg på huk og føre den opp, og så er det så viktig å slappe av, og få den høyt nok opp. Hvis du ikke setter den høyt nok oppi, så vil du kjenne den, og det er ubehagelig. Tråden forsvinner ikke, men skulle uhellet være ute, aat du f.eks har glemt å løsne tråden før du satt tampongen inn, så setter du deg på huk, og enten presser den ut, eller henter den ut med en eller to fingre. Den kan ikke forsvinne videre oppover uansett, så det er ikke noe å være bekymret over. 

Hadde akkurat samme greia selv.
Jeg starta med tampax for å slippe å porre inni der på en måte:p Men etter hver som jeg ble mer komfortabel med å ha dette fremmedlegmet inni meg, gikk jeg over til tamponger:) Er bare nøye med å passe på at tråen er dradd ut, før jeg stikker den opp:) Tråen stikker jo sikkert nesten 10 cm ut, så den drar ingen veier skal du se:)

Valentiine91 skrev:
Jeg hadde samme skrekken som deg, var liv redd for å ikke få den ut igjen.. Men så  fikk jeg plutselig en merkelig ide om å binde fast den snora i trusa, da forsviner den vertfal ikke emoticon

Haha, så lurt!:p

Jeg heller liker ikke tamponger, føler at jeg aldri får de skikkelig på plass! Treffer liksom noe og så blir de liggende skikkelig krønsjet. Kanskje jeg skal prøve tampax!

Haha..
Godt å lese jeg ikke er den eneste med litt fobi for tamponger. 
Men nå skal jeg stikke å kjøpe tampax så jeg har alt klart til neste gang TR melder sin ankomst. Så får vi se da om jeg klarer å bruke det. 
Får litt den følelsen av å stappe noe oppi der som man får når man stapper noe i halsen ufrivillig. det føles helt feil 

Back
Topp