Fikk plutselig det idag, sånn skikkelig. Fastlegen sa at de kan bomme på vekta med + - 500g. De har sagt 3500g, dvs at ungen kan være 4 kg. Mer og. En bekjent fortalte om en som fødte barn på 4,5 og at det var en lang fødsel osv. Blir helt skremt jeg. Førstemann veide nesten 3,8kg (helt passe etter min mening, men dog over gjennomsnittet) og jeg ser ingen grunn til hvorfor denne babyen skulle vært mindre egentlig. For en tendens er ofte at babyene blir større og større for hvert svangerskap. Ingen regel uten unntak, selvfølgelig.
Jeg føler meg mer sprengt nå enn sist gang, sparkene er sterkere og lenger opp. Det virker bare som det er en gigababy der inne! Dessuten ble jeg satt tilbake 14 dager på oul, er en uke over menstermin nå, og jeg tenker "hva om de tok feil og jeg går laaangt på overtid".
for hver dag som går føler jeg bare babyen blir digrere. Klarer nesten ikke å reise meg opp fra sofaen lenger, og kan glemme å gå turer. Er kjempetung for tiden. Skal på ny vekstkontroll fredag, men de kan jo ta feil da også.
Bare masse hormoner som surrer i hodet mitt, eller reelle tanker?
Jeg føler meg mer sprengt nå enn sist gang, sparkene er sterkere og lenger opp. Det virker bare som det er en gigababy der inne! Dessuten ble jeg satt tilbake 14 dager på oul, er en uke over menstermin nå, og jeg tenker "hva om de tok feil og jeg går laaangt på overtid".
Bare masse hormoner som surrer i hodet mitt, eller reelle tanker?