Angst for stor baby

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Fikk plutselig det idag, sånn skikkelig. Fastlegen sa at de kan bomme på vekta med + - 500g. De har sagt 3500g, dvs at ungen kan være 4 kg. Mer og. En bekjent fortalte om en som fødte barn på 4,5 og at det var en lang fødsel osv. Blir helt skremt jeg. Førstemann veide nesten 3,8kg (helt passe etter min mening, men dog over gjennomsnittet) og jeg ser ingen grunn til hvorfor denne babyen skulle vært mindre egentlig. For en tendens er ofte at babyene blir større og større for hvert svangerskap. Ingen regel uten unntak, selvfølgelig.

Jeg føler meg mer sprengt nå enn sist gang, sparkene er sterkere og lenger opp. Det virker bare som det er en gigababy der inne! Dessuten ble jeg satt tilbake 14 dager på oul, er en uke over menstermin nå, og jeg tenker "hva om de tok feil og jeg går laaangt på overtid". :o for hver dag som går føler jeg bare babyen blir digrere. Klarer nesten ikke å reise meg opp fra sofaen lenger, og kan glemme å gå turer. Er kjempetung for tiden. Skal på ny vekstkontroll fredag, men de kan jo ta feil da også.

Bare masse hormoner som surrer i hodet mitt, eller reelle tanker? :p

Hvordan ligger du på sf kurven?:)
Jeg er også kjempetung, sånn at jeg ikke klarer å stå for lenge. Jeg har jo gått opp 20 kg allerede og det vises igrunn kun på magen. Føler jo at babyen må være supertung, men sf målet mitt er nøyaktig på den røde linjen.
Tror kanskje ikke man kan føle hvor stor babyen er?

Det går nok bra skal du se.:) Jeg fødte storebror, en liten plugg på 3750 uten problemer og jeg er ganske smal.:)

Hvordan ligger du på sf kurven?:)
Jeg er også kjempetung, sånn at jeg ikke klarer å stå for lenge. Jeg har jo gått opp 20 kg allerede og det vises igrunn kun på magen. Føler jo at babyen må være supertung, men sf målet mitt er nøyaktig på den røde linjen.
Tror kanskje ikke man kan føle hvor stor babyen er?

Det går nok bra skal du se.:) Jeg fødte storebror, en liten plugg på 3750 uten problemer og jeg er ganske smal.:)
Ligger litt over, men godt innafor :) med første lå jeg midt på streken hele veien. Så virker rart om hun her blir mindre enn storesøsteren sin, men lov å håpe :p

Jeg har gått opp 6 kg, men mye er vann osv. Folk sier det ser ut som jeg har gått ned, bortsett fra GIGAmagen da :p

Fødselen med første gikk greit. Jeg er normalt bygget, tror jeg. Mamma fødte en på 3,9 og det gikk også greit. Men jeg vil ikke ha hasteks eller noe. Burde vel egentlig ikke ta sorgene på forskudd da ;)

Nå har ikke jeg født før, men min eldste søster har 4 barn og første mann var på over 4 kg de 3 andre har liggi på 3500 eller mindre.

Jeg selv ligger godt over normal streken på sf kurven mens mini er målt til ÷7% på vekstkontroll så har mye vann ho kan svømme I.

Kan jo hende det er en lang baby:)

Er det så lenge til du har termin da? Husker ikke helt når du hadde:)
Vi får bare krysse fingrene å håpe at du snart har en baby I armene som ikke er stort større enn førstemann:)

Klem:)

Nå har ikke jeg født før, men min eldste søster har 4 barn og første mann var på over 4 kg de 3 andre har liggi på 3500 eller mindre.

Jeg selv ligger godt over normal streken på sf kurven mens mini er målt til ÷7% på vekstkontroll så har mye vann ho kan svømme I.

Kan jo hende det er en lang baby:)

Er det så lenge til du har termin da? Husker ikke helt når du hadde:)
Vi får bare krysse fingrene å håpe at du snart har en baby I armene som ikke er stort større enn førstemann:)

Klem:)
Takk :) er en uke til termin idag faktisk. Ja, første barnet er veldig langt. Var alltid kjeeempelang på alle kontrollene etter fødsel, så kan hende det er en langing der inne ;) faren er 190cm, og jeg er 161cm så ikke meg det er arvet fra i så fall :hilarious:

Jeg er helt overbevist om at lillebror veier 4-4,5 kg :p
Men det bekymrer meg ikke!
Min eldste var 3860g og nr 2 var 4000g, kan ikke tenke meg at jeg vil merke noen forskjell på sist fødsel og den som er i vente nå :)

Det er mange som føder barn på nærmere 5 kg uten noen problemer, så jeg ville prøvd og ikke stresset så mye med det om jeg var deg :)
Vet det er lettere sagt enn gjort ;)

Fikk plutselig det idag, sånn skikkelig. Fastlegen sa at de kan bomme på vekta med + - 500g. De har sagt 3500g, dvs at ungen kan være 4 kg. Mer og. En bekjent fortalte om en som fødte barn på 4,5 og at det var en lang fødsel osv. Blir helt skremt jeg. Førstemann veide nesten 3,8kg (helt passe etter min mening, men dog over gjennomsnittet) og jeg ser ingen grunn til hvorfor denne babyen skulle vært mindre egentlig. For en tendens er ofte at babyene blir større og større for hvert svangerskap. Ingen regel uten unntak, selvfølgelig.

Jeg føler meg mer sprengt nå enn sist gang, sparkene er sterkere og lenger opp. Det virker bare som det er en gigababy der inne! Dessuten ble jeg satt tilbake 14 dager på oul, er en uke over menstermin nå, og jeg tenker "hva om de tok feil og jeg går laaangt på overtid". :o for hver dag som går føler jeg bare babyen blir digrere. Klarer nesten ikke å reise meg opp fra sofaen lenger, og kan glemme å gå turer. Er kjempetung for tiden. Skal på ny vekstkontroll fredag, men de kan jo ta feil da også.

Bare masse hormoner som surrer i hodet mitt, eller reelle tanker? :p
Sniker fra oktober her;) jeg fikk førstemann på 3850 og nr 2 var 4500. Nr 2 var lettere å få ut enn nr 1, så du trenger ikke å bekymre deg :)

Jeg er helt overbevist om at lillebror veier 4-4,5 kg :p
Men det bekymrer meg ikke!
Min eldste var 3860g og nr 2 var 4000g, kan ikke tenke meg at jeg vil merke noen forskjell på sist fødsel og den som er i vente nå :)

Det er mange som føder barn på nærmere 5 kg uten noen problemer, så jeg ville prøvd og ikke stresset så mye med det om jeg var deg :)
Vet det er lettere sagt enn gjort ;)
Nei, får jo ikke håpe det. Forhåpentligvis er det banet vei :) men ja, man har jo sine tanker, spennende uansett å se hva de mener på neste kontroll.

Sniker fra oktober her;) jeg fikk førstemann på 3850 og nr 2 var 4500. Nr 2 var lettere å få ut enn nr 1, så du trenger ikke å bekymre deg :)
Puh, får håpe det blir samme her da.

Sniket fra februar 2015.
Første var 2900, andre 3960 og tredje 3810. Fødselen med nr 2 og 3 var lettere enn nr 1 og veldig like ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Trur ikkje eg hadde tenkt så veldig på det. Storesøstrene her var nesten 4,5 og 4,3. Hodet på første var stort, så ho var litt verre å få ut. Nr 2 kom som eit skudd. Lillebror følte eg var stor, for han følte eg gav uttrykk for at det var liten plass. Han var heilt gjennomsnittleg i forhold til når han vart fødd. Magemålet var og rett over gjennomsnitt på alle tre. Trur eg hadde vore litt bekymra om det var første gang og målt eit giga hodet.

Jeg kan også fortelle at min 2.fødsel med en baby på 4220 var mye enklere enn første på 3500. Tror det kommer an på hodet mer enn vekt, hodet til nr 2 var bare 1 cm større enn nr 1. Men tror opplevelsen av fødselen er avhengig av langt flere ting enn vekt. Når det er sagt går også jeg og kjenner litt på det å skulle måtte gå på overtid når jordmor allerede nå tipper at han i alle fall må være 4 kg til termin.

Takk :) hjelper litt å høre det. Spent på hva de sier på kontroll da.

Back
Topp