Angst for fødselen

lillemy06

Forelsket i forumet
Jo nærmere fødsel jeg kommer, dess større blir angsten for vondtene som venter. Husker helt klart smertene fra sist. Og jeg takler det ikke helt at jeg snart skal igjennom det igjen!
Jeg har absolutt ikke lyst å føde!
Gi meg styrke!

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg hadde absolutt ikke klart meg uten lystgassen. Fikk epidural ved 7 cm, noe som var magisk, men hadde aldri klart fødselen uten lystgass. Det å fokusere på å puste inn og ut i den gjør riene mye lettere :) selvsagt er det vondt, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg kan gjøre dette flere ganger, og det er bare 4,5 timer siden jeg fødte ;)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Fødselen min gikk så raskt at noe smertestillende var aldri tema, men jeg rakk jo heller ikke å bli ordentlig "lei" av smertene.. Riene var faktisk ikke så vonde som jeg synes å huske fra sist, og etter 4/5 pressrier var det hele over! :D krysser fingre og tær for at du får en kjempe fin fødselsopplevelse! Lykke til :)

Jeg hadde absolutt ikke klart meg uten lystgassen. Fikk epidural ved 7 cm, noe som var magisk, men hadde aldri klart fødselen uten lystgass. Det å fokusere på å puste inn og ut i den gjør riene mye lettere :) selvsagt er det vondt, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg kan gjøre dette flere ganger, og det er bare 4,5 timer siden jeg fødte ;)

Gratulerer så mye. Så godt at alt gikk så greit;)

Jeg føler med deg...bortsett fra at jeg ikke har født før.. har bare 7 uker igjen, og grur meg mer og mer for hver uke! Der jeg skal føde har de ikke lystgass...men jeg har fått lovd at jeg skal få epidural. Gruuuuuer meg :(

Jeg har kommet dit hen at jeg tross hadde en litt opplevelse og angst for å føde igjen sitter her og gleder meg til å få føde. Grunnet kroppen min er så sliten og Lei at jeg lett skal klare en dag men vondt enn å gå med disse kynnere og vondtene hver dag! River meg i håret og vil bare at fødsel skal starte snart! Må bare psyke seg opp, ungen skal ut :) og epidural og lystgass får man tilbud om. Går så bra så skal du se :)

Som det sto fra uke 39 i babyverdens "uke til uke" : Stol på kroppen din, den vil ikke svikte deg!

Jeg gleder meg til fødselen, dette er min første, men jeg er utrolig selvsikker på at dette skal jeg klare. Selvfølgelig er jeg ikke særlig begeistret for det ukjente, og smerter som jeg ikke kan sammenligne med noe som helst annet. Men jeg må bare tenke positivt, og at dette fikser jeg!
Det kan virke litt kynisk, men jeg har venninner som jeg ALDRI skulle tro at kom til å klare det, men når de har klart seg fint, oppe og gikk dagen etterpå, da vet jeg at dette skal jeg også klare, har jo ikke valg, men jeg har valgt å ikke la frykten ta overhånd.

Stol på kroppen din, den vil ikke svikte deg! <3

Du klarer også denne fødselen! :happy119
Ja, det gjør utrolig vondt og jeg tror heller ikke at jeg kommer til å glemme disse smertene noensinne sånn som alle påstår. Jeg fikk "bare" lystgass, men det hjalp vel mest til å puste rolig og regelmessig og ikke mot smertene. Men det hjalp!
Alle sier at man skal tenke på det som positiv smerte. Synes ikke det var så enkelt der og da, men når du begynner å presse så skjønner man jo det der med positiv smerte.
Det kommer til å gå så bra vettu!

Fødselen kommer til å gå bra. Når man veit resultatet av fødselen så veier det opp for vondtene. Jeg fikk aldri no annet enn lystgass under fødsel, for jeg hadde kommet for langt da jeg kom på sykehuset, men det hjalp meg iallfall til å fokusere på å puste og komme meg gjennom det. Klarte meg uten noe helt i starten. Gjorde mye av jobben hjemme før jeg dro på sykehuset også. Fikk aldri ordentlig regelmessige rier. Til dere som ikke har født ennå, så ikke grue dere eller tenk for mye på dette. Prøv å ta det som det kommer. Jeg rakk aldri å grue meg. Jeg fødte en uke for tidlig, noe jeg ikke hadde forutsett på forhånd. Fødselen var jo selvfølgelig ikke no behagelig. Jeg har veldig lav smerteterskel, men jeg klarte meg gjennom det. Da jeg så vidunderet, som lå på brystet mitt, så var det bare perfekt.

Du klarer også denne fødselen! :happy119
Ja, det gjør utrolig vondt og jeg tror heller ikke at jeg kommer til å glemme disse smertene noensinne sånn som alle påstår. Jeg fikk "bare" lystgass, men det hjalp vel mest til å puste rolig og regelmessig og ikke mot smertene. Men det hjalp!
Alle sier at man skal tenke på det som positiv smerte. Synes ikke det var så enkelt der og da, men når du begynner å presse så skjønner man jo det der med positiv smerte.
Det kommer til å gå så bra vettu!

Takk
Ja jeg må jo igjennom det. Kan ikke angre nå
Jeg har ganske raske fødsler så rekker jo ikke å få noe som helst. Men har jo overlevd de andre fødslene, så jeg overlever nok denne siste også!
Men gleder meg til det er over, og lille prinsesse er hos oss.

Takk
Ja jeg må jo igjennom det. Kan ikke angre nå
Hehe, ja, det tenkte jeg også da vi var på vei til sykehuset. Ingen vei utenom nå, nei! Og det har det jo egentlig heller ikke vært siden man ble gravid da ;)
Lykke til med fødselen!

Back
Topp