Angrepillen

MTDC

Forumet er livet
VIP
Er f... meg dyr!!!! ALDRI igjen.. Men er jo selvfølgelig livredd for å bli gravid nå også.. Har fått piller, men får ikke begynt enda.. Lurer på om vi må bruke kondom i tillegg for jeg kan virkelig ikke få flere med det første..

Hva slags prevensjon bruker dere?

Huffda!

Bruker ingenting foreløpig.. sølibat.:p
Vurderer hormonspiral, men må undersøke litt. Tålte jo ikke minipilla og p-staven, så må være noe med andre hormoner i.

Er f... meg dyr!!!! ALDRI igjen.. Men er jo selvfølgelig livredd for å bli gravid nå også.. Har fått piller, men får ikke begynt enda.. Lurer på om vi må bruke kondom i tillegg for jeg kan virkelig ikke få flere med det første..

Hva slags prevensjon bruker dere?

Ja, den er sinnsykt dyr!
Jeg fikk minipiller av legen på tirsdag (det som var egnet for ammende, i tillegg til spiral og p-stav), og begynte i går, går 4 dager fra første pille er tatt til det gir effekt..
Vi har bare tatt sjangsen uten prevansjon.. Har ikke tatt test, men har ingen symptomer på graviditet så satser på at jeg ikke er det :)
Har ingen planer om flere før om 3-4 år :)

Huffda, har aldri prøvd/kjøpt angrepille... Her får det bare stå til. Kondom er vår gode venn, tåler verken p-piller eller p-ring så har lite lyst til å begynne på hormoner bare for å tulle med kroppen...

Huffda!

Bruker ingenting foreløpig.. sølibat.:p
Vurderer hormonspiral, men må undersøke litt. Tålte jo ikke minipilla og p-staven, så må være noe med andre hormoner i.
Hihi:-) Vi var i gang igjen i går;-) Ble litt overivrige så kondomen ble glemt:-P

Trodde jeg ikke tålte p-piller, men legen mente jeg skulle prøve forskjellige typer og se.. Nå anbefaler de dessuten at man tar minst tre brett i slengen så da slipper jeg unna med å ha mensen maks fire ganger i året!!!:-):-):-):-)

Huffda, har aldri prøvd/kjøpt angrepille... Her får det bare stå til. Kondom er vår gode venn, tåler verken p-piller eller p-ring så har lite lyst til å begynne på hormoner bare for å tulle med kroppen...
Jeg har også brukt bare kondomen i mange år, men legen fikk overtalt meg;-) Andre gangen i livet jeg har kjøpt angrepille.. Sist var jeg 15-16..

Jeg har brukt Lady Comp de siste 8 årene. Måler tempen i munnen hver morgen og den lærer seg syklusen din. Les mer her: http://www.pfc.no/Prevensjon/Ladycomp.aspx

Minus er at du må avstå sex når du har eggløsning, så det blir litt færre dager i mnd, men da er du 100% "ren" for tilsatte hormoner. Koster litt da, men holder i mange mange år:-)

Jeg har brukt Lady Comp de siste 8 årene. Måler tempen i munnen hver morgen og den lærer seg syklusen din. Les mer her: http://www.pfc.no/Prevensjon/Ladycomp.aspx

Minus er at du må avstå sex når du har eggløsning, så det blir litt færre dager i mnd, men da er du 100% "ren" for tilsatte hormoner. Koster litt da, men holder i mange mange år:-)
Ønsket meg sånn sist, men jeg kjenner meg selv godt nok til at jeg vet jeg hadde blitt gravid før planlagt.. Plutselig får jeg et innfall også gjør jeg det, med pilla må det heldigvis nøye gjennomtenkning og planlegging til;-)

Nå gleder jeg meg til å få mensen altså.. Aldri vært så redd for å bli gravid i hele mitt liv..

Ønsket meg sånn sist, men jeg kjenner meg selv godt nok til at jeg vet jeg hadde blitt gravid før planlagt.. Plutselig får jeg et innfall også gjør jeg det, med pilla må det heldigvis nøye gjennomtenkning og planlegging til;-)

Nå gleder jeg meg til å få mensen altså.. Aldri vært så redd for å bli gravid i hele mitt liv..
Litt redde her også, frøken rød bør skyndte seg før jeg går på veggen!!'
Høres veldi greitt ut å bare måle tempen, men er det sikkert nok? Vet ikke om jeg tørr å stole på en maskin :O

Høres veldi greitt ut å bare måle tempen, men er det sikkert nok? Vet ikke om jeg tørr å stole på en maskin :O
Hei, sniker meg litt inn her... Leste at hun ene har brukt ladycomp..det er en slags prevasjon. Jeg brukte akkurat det samme greia,,men som heter babycomb. Akkurat samme greia. Jeg brukte min for å bli gravid,og den funka begge gangene jeg planla barn. Så den maskinen Ladycomp/babycomp er ganske sikkere.

Skal selv innrømme jeg hadde vanskelig for å tro på det da jeg selv ble introdusert for det. Men den er j.. nøye på at du måler tempen. Er dagene usikre(fordi den har for lite data) varsler den om det. Men når den varsler grønt lys er den like sikker som annen prevansjon;-)

Back
Topp