Angrepille

**To tette**

Glad i forumet
Har bare et lite spørsmål.... Det står på pakken at en kan ta den så lenge som 120 timer etter at en har hatt ubeskyttet sex eller prevangsjonsvikt. Men virker de etter så mange dager? Noen som har den ene eller den andre erfaringen?

Tusen takk for svar!!

De har vel best effekt jo tidligere du tar dem. Har ikke akkurat tatt angrepiller ofte i mitt liv, men de to gangene jeg har tatt det, så ble jeg iallefall ikke gravid. Tok dem innen et døgn begge gangene da.

Jeg tok angrepille mellom 12 og 24 timer etter samleie og ble gravid. Jeg faller nok utenfor normalen her...
Virkningen kan vel ha mindre effekt jo lenger man venter..

Tok angrepille 3 timer etter å ble gravid så jeg har ikke så veldig tro på dem dessverre :/ men de virker nok for noen :D

De bør taes helst innen det første døgnet, men kan også taes inntil 3 døgn etter sex.
Men ikke alle de virker på. F.eks hvis man er overvektig så fungerer de ikke, og hvis man kaster opp.
Ei jeg kjenner kastet opp en stund etter at pillen ble tatt og da fungerte den ikke så hun ble gravid.
Også har det mye å si om hvor du er i eggløsningen.
Derfor fraråder legene å bruke angrepille som prevensjon (så fremst man ikke er blitt voldtatt eller det skjedde noe med annen type prevensjon). Enkelte bruker angrepille og abort som prevensjon.

De bør taes helst innen det første døgnet, men kan også taes inntil 3 døgn etter sex.
Men ikke alle de virker på. F.eks hvis man er overvektig så fungerer de ikke, og hvis man kaster opp.
Ei jeg kjenner kastet opp en stund etter at pillen ble tatt og da fungerte den ikke så hun ble gravid.
Også har det mye å si om hvor du er i eggløsningen.
Derfor fraråder legene å bruke angrepille som prevensjon (så fremst man ikke er blitt voldtatt eller det skjedde noe med annen type prevensjon). Enkelte bruker angrepille og abort som prevensjon.
Det er nå en type som brukes som er inntil 5 døgn etter, som heter Ella One.

Hvis man kaster opp innen 3(?) timer mener jeg, så må man ta en ny dose.

Den skal virke for de fleste, men det vil alltid være en liten prosent som blir gravid. Er ikke 100% garantert.

Jeg studerer, har fått meg ny kjæreste for nesten ett år siden, jeg har to barn fra før å vi har nettopp kjøpt oss hus... Han mener det er fornuftig at jeg blir ferdig med skolen før vi begynner med barn. Så vi bruker kondom, men på søndag så sprakk den.... Jeg vet jeg hadde eggløsning på mandag. Og siden jeg egentlig vil ha barn å ikke klarer å tenke med fornuften, så har jo jeg glemt denne pillen ut! Leste på pakken at en kunne ta den opptil 120 timer. Så ser jeg jo på svarene at det er flere som har blitt gravid av å ta den pillen...

Hehe det høres ut som du egentlig ikke vil ta pillen ;) men det vil i alle tilfeller ikke skade babyen om du tar den (innen fristen) og det fremdeles spirer i magen :) Lykke til med valgets kvaler :D

Hehe det høres ut som du egentlig ikke vil ta pillen ;) men det vil i alle tilfeller ikke skade babyen om du tar den (innen fristen) og det fremdeles spirer i magen :) Lykke til med valgets kvaler :D

Hehe! Nei, vil egentlig ikke det :-P men nå har jeg hvertfall tatt den, så får vi bare se ;-) men jeg er litt mer for at ting skjer når det skjer.... Men den følelsen inni meg som jeg har nå, vil jeg ikke ha igjen! Så om vi skulle være "uheldig" en annen gang, så får det bare være :-P

Hehe! Nei, vil egentlig ikke det :p men nå har jeg hvertfall tatt den, så får vi bare se ;-) men jeg er litt mer for at ting skjer når det skjer.... Men den følelsen inni meg som jeg har nå, vil jeg ikke ha igjen! Så om vi skulle være "uheldig" en annen gang, så får det bare være :p
Ser den, skjønner egentlig følelsen du har også. Vil man ha barn vil man ikke stanse utviklingen ;) Men sikkert fornuftig å høre på mannen her altså :) Vi babysyke damer er ikke alltid så fornuftige :p

Ser den, skjønner egentlig følelsen du har også. Vil man ha barn vil man ikke stanse utviklingen ;) Men sikkert fornuftig å høre på mannen her altså :) Vi babysyke damer er ikke alltid så fornuftige :p

Ja, babydyne damer er ikke så veldig fornuftige alltid :-P så får vel høre på han denne gangen haha! :-D nå har jeg gjort min del... å om jeg blir gravid, så skulle vi vel kanskje bli det nå da :-P

Ja, babydyne damer er ikke så veldig fornuftige alltid :p så får vel høre på han denne gangen haha! :-D nå har jeg gjort min del... å om jeg blir gravid, så skulle vi vel kanskje bli det nå da :p
Skjebnen bestemmer nå :) (babydyne - haha! :p )

Men nå vet du.... Nå har jeg begynt å lese på nettet...

- Angrepillen virker ved å hindre eller forsinke eggløsning. Den hindrer imidlertid ikke et befruktet egg fra å feste seg i livmoren og gir dermed ingen garantert effekt, sier hun.

Altså det er jo faktisk 3 dager siden jeg hadde eggløsning... :-O

Back
Topp