Angrepille etter LH peak

Målet med et svar på et innlegg som TS sitt bør ikke være å bare ikke være slem eller stygg i munnen etter egen mening, men å treffe TS rett også i den situasjonen hun sitter i. Du har all din rett til å bli provosert, for all del, men det er ikke nødvendig å dele dette uoppfordret. Man aner ikke hvordan situasjonen til TS er utenfor tråden og forumet, man deler ikke alt på nett selv om man spør om råd. Nå tenker jeg generelt, og ikke bare på denne trådens kjerne. Vi er alle (stort sett) prøvere her inne, og de fleste kjenner på følelsene rundt det. Litt urelevant, men selv sitter jeg her og blør etter SA/kjemisk og skulle gjerne vært gravid selv om det hadde blitt november/desember-termin, men jeg kjenner ikke på snev av provokasjon over at andre ikke ønsker det selv...
Forstår hva du mener.. Leit å høre at du blør etter en SA/kjemisk :( håper det går bra med deg!
Jeg tror ikke du/dere forstår poenget mitt for jeg forstår at man ikke ønsker desember barn av mange forskjellige grunner, men poenget mitt er at om man er prøver og vil unngå et evt desember barn så burde man bruke beskyttelse da i den perioden man vet det kan bli desember barn? Og jeg står fortsatt for at det burde ikke ha noe å si hvilken mnd man får det, men respekterer at man tenker forskjellig :)

Forstår hva du mener.. Leit å høre at du blør etter en SA/kjemisk :( håper det går bra med deg!
Jeg tror ikke du/dere forstår poenget mitt for jeg forstår at man ikke ønsker desember barn av mange forskjellige grunner, men poenget mitt er at om man er prøver og vil unngå et evt desember barn så burde man bruke beskyttelse da i den perioden man vet det kan bli desember barn? Og jeg står fortsatt for at det burde ikke ha noe å si hvilken mnd man får det, men respekterer at man tenker forskjellig :)
Herlighet for en diskusjon dette ble! Beklager virkelig dette, og var ikke det jeg var ute etter:( Nå er det ikke jeg som ikke ønsker desemberbarn. Mannfolk er som mannfolk flest, og har lite kunnskap om prøving. Er vel lov å ha kalde føtter? Jeg støtter vertfall mannen min i dette og han har lov til å angre og være redd! Selv ønsker jeg at angrepilla ble tatt for sent, at den ikke fynker og at det er en liten mulighet for at jeg kan være gravid. Grunnen til glippen tidligere i uka var fordi mannen tenkte skjer det så skjer det, men fikk rett og slett kalde føtter og unskylte seg med desemberbaby. Og det er helt greit for meg! For jeg støtter han, lar han være redd og er der for han. Derfor nektet jeg ikke å ta pilla, jeg vil ikke være ei av dem som lyver til sin bedre halvdel, eller ikke la han føle han også er med på dette! Vi har snakket mye om dette, han vet det kan være en sjans for at vi var for sene med pilla. Gjort er gjord, og skjer det så skjer det. Men jeg ignorerer ikke mannen min sine følelser og valg på grunn av at jeg endelig får det slik jeg vil.

Herlighet for en diskusjon dette ble! Beklager virkelig dette, og var ikke det jeg var ute etter:( Nå er det ikke jeg som ikke ønsker desemberbarn. Mannfolk er som mannfolk flest, og har lite kunnskap om prøving. Er vel lov å ha kalde føtter? Jeg støtter vertfall mannen min i dette og han har lov til å angre og være redd! Selv ønsker jeg at angrepilla ble tatt for sent, at den ikke fynker og at det er en liten mulighet for at jeg kan være gravid. Grunnen til glippen tidligere i uka var fordi mannen tenkte skjer det så skjer det, men fikk rett og slett kalde føtter og unskylte seg med desemberbaby. Og det er helt greit for meg! For jeg støtter han, lar han være redd og er der for han. Derfor nektet jeg ikke å ta pilla, jeg vil ikke være ei av dem som lyver til sin bedre halvdel, eller ikke la han føle han også er med på dette! Vi har snakket mye om dette, han vet det kan være en sjans for at vi var for sene med pilla. Gjort er gjord, og skjer det så skjer det. Men jeg ignorerer ikke mannen min sine følelser og valg på grunn av at jeg endelig får det slik jeg vil.
Ja jeg vet og jeg beklager hvis du følte jeg var hard for ville ikke såre deg eller noe sånt. Ville bare si hva jeg tenkte om det og jeg ble litt provosert, men man tenker og føler forskjellig og det er greit! Blir spennende å se fremover da :) lykke til videre!

Du skal aldeles ikke føle skyld i dette og du skal ikke være redd for å spør om råd heller! Det er deres valg hva dere velger å gjøre. Jeg syntes det er veldig fint av deg å høre på mannens ønsker, jeg tror han vil føle seg som en større del av dette også når han vet at du tar hans ønsker på alvor.

Når noen ombestemmer seg så nytter det ikke å være etterpåklok med at man burde brukt prevensjon som Verri28 kommenterer, for dere hadde blitt enige, men han ombestemte seg og da er det ikke så mye du kan gjøre annet enn å gå mot din manns ønsker eller respektere de. Uansett grunn så er det din kropp og fullstendig opp til deg hva du velger å gjøre!

Jeg krysser fingrene for din del at nødprevensjonen feilet og at spiren fester seg og vokser til å bli en nydelig liten bebis. I forhold til mannen din som ønsket å vente så kan du si det at det er aldri et perfekt tidspunkt å bli gravide på og det er lov å være nervøs, men det går bra og dere har kjempe god tid til å venne dere til tanken.

Du skal aldeles ikke føle skyld i dette og du skal ikke være redd for å spør om råd heller! Det er deres valg hva dere velger å gjøre. Jeg syntes det er veldig fint av deg å høre på mannens ønsker, jeg tror han vil føle seg som en større del av dette også når han vet at du tar hans ønsker på alvor.

Når noen ombestemmer seg så nytter det ikke å være etterpåklok med at man burde brukt prevensjon som Verri28 kommenterer, for dere hadde blitt enige, men han ombestemte seg og da er det ikke så mye du kan gjøre annet enn å gå mot din manns ønsker eller respektere de. Uansett grunn så er det din kropp og fullstendig opp til deg hva du velger å gjøre!

Jeg krysser fingrene for din del at nødprevensjonen feilet og at spiren fester seg og vokser til å bli en nydelig liten bebis. I forhold til mannen din som ønsket å vente så kan du si det at det er aldri et perfekt tidspunkt å bli gravide på og det er lov å være nervøs, men det går bra og dere har kjempe god tid til å venne dere til tanken.

Jeg er enig!

Også, må jeg også si at jeg ikke skjønner helt diskusjonen pga en angrepille... Det er greit at denne ikke bør brukes som hovedprevensjon, men.. den gjør ikke annet enn å utsette eggløsning. Det er ikke det samme som en abortpille, som jeg ville hatt større forståelse for om det ble diskusjon av på et prøveforum... ><
Men men.. hver sin sak, forsåvidt.
Bare en liten støtteerklæring til trådstarter. ♥️

Forøvrig, så er det ikke sikkert egget blir befruktet uansett, selv om angrepillen ikke skulle fungere, så for mannen din sin del kan du jo 'trøste' ham med det. :)

Jeg tenker kanskje denne tråden skulle vært opprettet under generelt og ikke under vi som prøver.
Forstår godt at folk reagerer (jeg selv kjente den stakk i hjertet), men sånn er livet som ufrivillig barnløs. Alt om frivillig abort, angrepille, unngå graviditet pga termin mnd osv blir tungt å svelge.
Uansett, lykke til med å ikke bli gravid denne mnd og lykke til neste mnd :Heartred

Hei.
Mannen min og jeg hadde egentlig tenkt å begynne prøvinga neste måned i håp om januarbaby. Men hadde en liten glipp på onsdag, der han kom inni meg. Begge to fikk litt kalde føtter da vi fikk tenkt oss litt om og bestemte på fredag å ta en angrepille. Problemet er at jeg tester etter eggløsning, og hadde positiv el test fredags morgen, og pillen ble ikke tatt før fredags kveld.
Har lest meg gul og blå på google om at norlevo kun hindrer eggløsning og ikke et befruktet egg. Eggløsning skjer jo et døgn etter positiv el test, så sånn sett skulle jeg jo ikke hatt eggløsning før i dag. Men kan norlevo hindre en eggløsning som allerede er i gang? Er det noen som har erfaring av å bli gravid til tross for angrepille? Kan den skade et evt. embryo/foster?
Ingen krise hvis jeg blir/er gravid, for vi prøver men har hatt prøvestopp de siste månedene pga vaksine og han ønsker ikke desemberbaby.

Back
Topp