Blir bare så mørk til sinns når jeg får slengt i trynet "at du gidder når du vet at du blir sofasliter i 9mnd"
Ja hvorfor skal ikke jeg ha like mye rett på et til mirakel, om det er nr.3 " Du har jo 2! hva skal du med en til?" "hun skal ha i januar og går 100% i arbeid enda"
Må forsvare meg overfor lege, har ingen å snakke med, og føler egentlig at jeg ikke er snill nok med de to jeg har (skulle ha fulgt dem på aktiviteter, men orker ikke å gjøre lekser/lage middag engang) Skulle handlet klær for eldstemann hadde plutselig vokst ifra alt, men måtte sende svigermor på handel.. Klær til meg selv kan jeg bare glemme (og det trenger jeg virkelig) Og er godt fornøyd hvis jeg får dusjet 2 ganger i uka.. Føler meg ekkel og forlatt.. hvorfor i all verden gidder jeg? (jeg vet det jo innerst inne, og det er ikke fordi jeg liker å være så ensom som det jeg er nå)
Det var en grunn til at det ble så langt opphold i mellom yngstemann og denne, og det var fordi jeg var redd det skulle bli sånn som jeg har det nå..
Kjære søte deg, når du blir omringet av negativitet - så begynner du å tenke negativt! Det er innmari hensynsløst av noen å si den type ting til deg! Jeg kjenner ei som er innmari dårlig fra hun blir gravid og til hun føder - sånn er det bare for henne og det har hun akseptert. Vi som kjenner henne, syntes at hun er kjempetapper som er villig til å gå gjennom dette fordi hun ønsker seg en familie!!! Du er ikke den eneste som blir så innmari dårlig og selvfølgelig skal du kunne ønske deg barn likevel. Det gjør vondt å føde, men vi alle velger å få flere barn likevel - sånn er det bare.
Når man er gravid, så forsterker hormonene ALLE følelser. Når noen sier noe som vi gravide blir lei oss for, så blir vi KJEMPE lei oss, er det noe som er trist, så STORTUTER vi, er det noe som gjør oss glad, ja da kommer det noen tårer da også. Alt forsterkes. Dusjing 2 ganger i uka er faktisk helt greit, spesielt nå som du er gravid. Kroppen har mange naturlige beskyttelser, og spesielt området der nede skal ikke vaskes for ofte. Det kan være en grunn til at kroppen ikke gjør at du ønsker å dusje oftere. Klær til deg selv kan du kanskje bestille på nett? Jeg gidder IKKE gå i butikken og prøve klær for tiden! hallo, alt er tungt, så det er det siste jeg vil. Jeg har heller bestilt på nettet og satset på at det gikk bra i forhold til størrelser.
Den riktige personen for deg å snakke med er jordmor. Neste gang jeg skal til jordmor, så skal vi kun snakke om fødsel, for det er noe jeg ønsker. Jeg foreslår at du ringer og ber om om å få snakke om din situasjon nå. legen skal se på det medisinske, jordmoren skal se på helheten. Det er klart det er noen medisinske belastninger med å gå gravid, men det er jaggu meg mange psykiske også! Du har ennå en stund igjen, og trenger positivitet rundt deg. Snakk med jordmor, om legen er urimelig mot deg .- så bytt! Dette handler om deg og dine.
P.s. Jeg er ingen stor fan av å delta på masse aktiviteter med mine barn, og sitter ikke ringside og heie de fram på alt de deltar på. Her om dagen var det juleverksted i barnehagen (Jippi....not), så fikk min eldste og en venninne av henne til å delta der. Har ingen dårlig samvittighet for det

Mine barn er alt for meg, men det betyr ikke at jeg til enhver til må fylle min fritid med dyrelotto, duplo, lego osv. Jeg er der for mine barn, men er ikke deres største lekekompis - og jeg skal ikke være lekekompis heller, jeg skal være mamma. Legg din dårlige samvittighet på hylla, for det er alltids ting du kunne gjort bedre, du blir gal om du skal tenke slik.
Stor klem til deg.