Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Man skal vist ikke bruke den så ofte etter som jeg har forstått. Mer som en hjemmetrygghet vis du er bekymret. at du for eks har hatt en blødning eller det har vært lite liv en periode. Legen/jordmor sjekker jo ved den mnd kontrollen man er på.
Jordmoren min sa det ikke var noe galt i å bruke dopler et par ganger i uken. Husk at de som har ekstra oppfølging ofte får doplerundersøkelse oftere enn et par ganger i uken, om de enten er innlagt eller noe annet. Jeg har ikke dopler, så jeg har bare hørt hjertelyd en gang hos jordmor, men fortalte at jeg kanskje hadde lyst på en, så samboer fikk høre også. men sålenge du bare tar den inntil, hører hjertelyd, og tar den bort skal det ikke være noe problem å sjekke det "nå og da". Trenger ikke ligge å høre på hjertelyden i 10-15 minutter hver dag liksom
Jeg tror heller ikke dette er farlig. Det finnes foreløpig ingen beviser for hverken det ene eller andre heller. Bare spekulasjoner
Hvorfor skal man ikke bruke den ofte?? Noen som vet?Man skal vist ikke bruke den så ofte etter som jeg har forstått. Mer som en hjemmetrygghet vis du er bekymret. at du for eks har hatt en blødning eller det har vært lite liv en periode. Legen/jordmor sjekker jo ved den mnd kontrollen man er på.
Min jm sa at ved ul apparat kan en styre styrken på strålinger eller noe sånt, dopplerene leger og jm bruker er innstilt på at strålingene er minimale. Dopplere kjøpt på nett er ikke av samme kvalitet sa hun. Så hun anbefalte det ikke jeg har selv klart meg uten til tross for en god del blødninger. Så hvor vanskelig det var for legen å finne hjertelyden i uke 13, så hadde nok fått litt angst dersom jeg ikke fant den
Hvor har dere kjøpt Doppler og hvor mye koster det?
Min jm sa at ved ul apparat kan en styre styrken på strålinger eller noe sånt, dopplerene leger og jm bruker er innstilt på at strålingene er minimale. Dopplere kjøpt på nett er ikke av samme kvalitet sa hun. Så hun anbefalte det ikke jeg har selv klart meg uten til tross for en god del blødninger. Så hvor vanskelig det var for legen å finne hjertelyden i uke 13, så hadde nok fått litt angst dersom jeg ikke fant den