Angelsound

*Høna*

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Augustlykke 2015
Dere som har Angelsound, hvor ofte bruker dere den?

Jeg har kanskje brukt den tre eller fire ganger totalt. Mer pappaen her som har lyst til å høre på lille :)

Man skal vist ikke bruke den så ofte etter som jeg har forstått. Mer som en hjemmetrygghet vis du er bekymret. at du for eks har hatt en blødning eller det har vært lite liv en periode. Legen/jordmor sjekker jo ved den mnd kontrollen man er på.

Min lege sjekker ikke hjertelyden, og jordmor skal jeg ikke til før jeg er 20 uker. Har vel sjekket med doppler annenhver uke :)

Last edited:
Man skal vist ikke bruke den så ofte etter som jeg har forstått. Mer som en hjemmetrygghet vis du er bekymret. at du for eks har hatt en blødning eller det har vært lite liv en periode. Legen/jordmor sjekker jo ved den mnd kontrollen man er på.

Vet man ikke skal bruke for ofte, men er vanskelig å vite hva som er for ofte.
Jeg var på første kontroll i uke 13, da sjekket ikke legen hjertelyd,neste kontroll er ordinær ul i uke 20, så er ikke vanlig med månedlig kontroll før etter uke 24..

Jordmoren min sa det ikke var noe galt i å bruke dopler et par ganger i uken. Husk at de som har ekstra oppfølging ofte får doplerundersøkelse oftere enn et par ganger i uken, om de enten er innlagt eller noe annet. Jeg har ikke dopler, så jeg har bare hørt hjertelyd en gang hos jordmor, men fortalte at jeg kanskje hadde lyst på en, så samboer fikk høre også. men sålenge du bare tar den inntil, hører hjertelyd, og tar den bort skal det ikke være noe problem å sjekke det "nå og da". Trenger ikke ligge å høre på hjertelyden i 10-15 minutter hver dag liksom :p

Jordmoren min sa det ikke var noe galt i å bruke dopler et par ganger i uken. Husk at de som har ekstra oppfølging ofte får doplerundersøkelse oftere enn et par ganger i uken, om de enten er innlagt eller noe annet. Jeg har ikke dopler, så jeg har bare hørt hjertelyd en gang hos jordmor, men fortalte at jeg kanskje hadde lyst på en, så samboer fikk høre også. men sålenge du bare tar den inntil, hører hjertelyd, og tar den bort skal det ikke være noe problem å sjekke det "nå og da". Trenger ikke ligge å høre på hjertelyden i 10-15 minutter hver dag liksom :p

Jeg tror heller ikke dette er farlig. Det finnes foreløpig ingen beviser for hverken det ene eller andre heller. Bare spekulasjoner:p

Bruker det kanskje en gang i uken.

Jeg tror heller ikke dette er farlig. Det finnes foreløpig ingen beviser for hverken det ene eller andre heller. Bare spekulasjoner:p

De har jo vist at ul ikke er farlig, og jeg vil da tro dette er mildere. Tror det er farligere å ha Internett i huset, laptop, nettbrett og telefon i nærheten ;-) så jeg ville brukt den akkurat når det passer meg om jeg hadde kjøpt meg en.

Hvorfor skal man ikke bruke den ofte?? Noen som vet?

Min jm sa at ved ul apparat kan en styre styrken på strålinger eller noe sånt, dopplerene leger og jm bruker er innstilt på at strålingene er minimale. Dopplere kjøpt på nett er ikke av samme kvalitet sa hun. Så hun anbefalte det ikke :) jeg har selv klart meg uten til tross for en god del blødninger. Så hvor vanskelig det var for legen å finne hjertelyden i uke 13, så hadde nok fått litt angst dersom jeg ikke fant den :)

Min jm sa at ved ul apparat kan en styre styrken på strålinger eller noe sånt, dopplerene leger og jm bruker er innstilt på at strålingene er minimale. Dopplere kjøpt på nett er ikke av samme kvalitet sa hun. Så hun anbefalte det ikke :) jeg har selv klart meg uten til tross for en god del blødninger. Så hvor vanskelig det var for legen å finne hjertelyden i uke 13, så hadde nok fått litt angst dersom jeg ikke fant den :)

Vil ikke tro det er noe mer stråling fra en doppler enn fra en tlf/laptop/tv e.l. :)

Hvor har dere kjøpt Doppler og hvor mye koster det?

Hvor har dere kjøpt Doppler og hvor mye koster det?

Jeg kjøpte på angelsounds.no i Juli.
Tror den kostet i underkant av 400 kr.

• Liker
Reactions: H&H

Det stemmer vel ikke helt, teknologien i Angelsound er det samme som de leger og sykehus bruker..
Man må bruke Angelsound 50 ganger for å oppnå samme mengde stråling som 2 timer med tv titting gir.

Jeg bruker den ca 1 gang i uka☺

Back
Topp