angelsound

ulfa

Glad i forumet
Juli13-jentene
Jeg klarer ikke finne hjertelyden jeg.. er ikke bekymret, for har vær til jordmor og hørt, men vil gjerne vise min kjære... flere som ikke klarer å finne selv? Jeg finner kun min egen, uansett hvor jeg leter.. noen tips? er 17+2 i dag :)

eg kan ikke si så mye mer enn at jeg finner den på venstre siden helt nede med skambenet.
Må trykke litt ned og vri dopleren litt nedover mot skambenet.
Men det varierer jo fra person til person hvor en som oftest finner lyden.
Og selvfølgelig hvordan den lille ligger inni der ;)
Jeg begynte med å lete der lege og jordmor fant den.

jeg leter der jordmor fant den, men finner bare meg selv...

Så kjedelig :(
Håper du finner den snart, den er der jo, det er bare å treffe på rette sted til rett tid ;)

Første gang man leter med Angelsounds krever det litt ekstra tid. Jeg brukte 20 minutter første gang og deretter fant jeg lyden innen et par minutter. Når du er uke 17 er nok lyden litt opp fra skambenet, vil tippe mellom skabenet og navlen et sted. Trykk doppleren ned (ikke farlig...) og vinkle den litt rund til hver siden før du fortsetter. Skru lyden opp høyt, så skrur du den bare ned når du har funnet riktig plass. Plutselig finner du lyden!

Jeg har sittet i en hall time vær gang, og leter i hele området, trykker den inn i magen og finner bare meg selv. Nå gir jeg opp og kaster dritten:p

Eg la vekk min eg,ble så deppa når eg ikkje fant den og tankene virret rundt..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Hmm... Jeg måtte lete mye lengre ned enn det jeg trodde.
Jeg er i uke 19 nå, og må fremdeles holde den helt nede ved kanten av skambenet og i tillegg 'peke den nedover', hvis du skjønner... Men frustrerende å ikke finne den, ja ;-)

Jeg er ikke bekymret for at jeg ikke finner den, men ville vise kjæresten etter jordmortimen, så han også fikk høre :) vil påstå dette er det dårligste kjøpet vi har gjort...

Jeg fikk et tips om å prøve om morgenen, før jeg gikk på do. Prøvde det i dag og da fant jeg den med en gang, mens i går fant jeg den ikke. :)

Hvordan kan man høre sin egen hjertelyd i magen da? Eller kan doppleren reagere på puls? Stod ingenting om det i bruksanvisningen. Jeg fant lyden til baby med en gang de to gangene jeg har prøvd. Så lytta jeg på hjertet mitt for å forsikre meg om at det var baby jeg hørte mtp hjertelslag, og babyen sine hjerteslag gikk mye raskere enn mitt hjerte:)

Hvordan kan man høre sin egen hjertelyd i magen da? Eller kan doppleren reagere på puls? Stod ingenting om det i bruksanvisningen. Jeg fant lyden til baby med en gang de to gangene jeg har prøvd. Så lytta jeg på hjertet mitt for å forsikre meg om at det var baby jeg hørte mtp hjertelslag, og babyen sine hjerteslag gikk mye raskere enn mitt hjerte:)
Med hjertelyden vår så mener vi nok pulsen :)

Det er hovedpulsåren som går gjennom magen man hører. (Det er denne som gjør at høygravide kan bli svimle av å ligge og sove for lenge på ryggen)
Dersom man har foranliggende morkake kan det være en årsak til at man ikke finner hjertelyden tidlig. Tidspunktet man leter kan også ha mye å si. Står mer om dette på hjemmesiden til Angelsounds, anbefaler å lese gjennom dette http://www.angelsounds.no/storepage1373607.aspx

bruker du glidekrem på magen? -Et must. Og ikke bare lytt der jordmor hørte det sist. Du er 17 uker: Ungen flytter på seg!!
Og til sist: Prøv å hold deg unna høyre og venstre side av skambeinet da lyskepulsåren forgrener seg der til høyre og venstre bein-Da blir DIN puls uansett dominant

bruker du glidekrem på magen? -Et must. Og ikke bare lytt der jordmor hørte det sist. Du er 17 uker: Ungen flytter på seg!!
Og til sist: Prøv å hold deg unna høyre og venstre side av skambeinet da lyskepulsåren forgrener seg der til høyre og venstre bein-Da blir DIN puls uansett dominant
Jeg bruker det, har tatt det med ro og testet hele magen. Finner ingenting. Er nå 21 uker og dingsen er pakket vekk:)

Jeg hadde angelsound med nr 1. Fant aaldri babyshjerte med den. (Ikke i uke 40 en gang) og jeg prøvde me forskjellige typer "glid"...

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Back
Topp