Angelsound..

lykkeliten12

Blir kjent med forumet
Noen som har prøvd?
Jeg kan låne av en venninne men er bare veldig usikker på om jeg skal gjøre det..
Er så redd for at jeg bare blir enda mer bekymret om jeg ikke finner lyden! Kan jo vær litt vanskelig å finne den selv, har jeg hørt!

Noen med erfaring?

Har en angelesound,og jeg har hørt hjertelyden på den siden uke 8:) Var litt vanskelig i begynnelsen,men hvis du klarer å kjenne livmoren er det bare å sette den der:)

har vældig lst å prøve, men orker ikke kjøpe noen nå når det er så kort tid igjenn og jeg kjenner liv hver dag :)

Jeg har doppler, men har ikke brukt den enda. De fleste leger vil ikke høre etter hjertelyd før etter uke 12, fordi før dette er det veldig vanskelig å finne den og man kan ende med å bli bekymret.  At noen har funnet hjertelyden selv i uke 8 har jeg liten tro på, da er det ens egen hjertelyd isåfall. Hvor mye lå hjerteslagene på?

Og jeg slet veldig med å finne den sist, prøvde sikkert over 10 ganger før jeg fant den. Var nok ike før nærmere halvveis jeg klarte å finne den selv.

Jeg har en fra forrige svangerskap, som jeg har planer om å finne frem igjen etterhvert :) Sist svangerskap hadde jeg foranliggende morkake, så klarte ikke å høre hjertelyden før etter uke 20 engang. Siden jeg hadde ekstra oppfølging ble jeg heldigvis ikke unødvendig bekymret, men er nok veldig lett, desverre! Samtidig som det kan være en veldig stor betryggenhet. For meg var den ett must, pga morkaken som lå forran kjente jeg også sparkene veldig sent, og da var det godt med en hjertelyd ;)

Nå klarte jeg det da. Og hvis du noen gang har hørt din egen puls så klarer du lett å skille den fra hjertelyden til babyen din! Er ganske så stor forskjell på de to lydene.Men skjønner jo det at ikke alle kan høre den i uke 8,men noen kan faktisk det.

jeg fant hjertelyden når jeg var 9+3. som det sies over her er det umulig å blande egen puls med babyens hjertelyd:) babyens hjertelyd høres litt ut som et lokomotiv, hos meg ca 180 slag i minuttet. Ens egen puls er jo mye langsommere!

Ja nei jeg er ikke redd for å blande, for det tror jeg man klarer å skille ettersom vårt hjerte slår mye saktere! ;)
Jeg er jo 13 uker straks også, så.. Kanskje jeg skulle prøve..

Jeg er førstegansfødende og hørte lyden første gangen 13+0

Hold deg unna! Tullete å kjøpe eller bruke slik med mindre man må.. Det er bare med på å skape mer panikk osv enn nødvendig fordi man ikke er fagfolk og ikke nødvendigvis klarer å finne hjertelyden selv. Jordmødre osv har ofte problemer med å finne hjertelyden selv om det har gjort det 38469387392908474 ganger tidligere. Jeg anbefaler deg å la være! Ring jordmor og si at du vil høre hjertelyd :)

Hehe der har du det med uvitende mennesker igjen! Mann skal ikke utale seg om noe man ikke vet noe om. Jeg hørte selv hjertelyden hjemme i uke 8+2 å jeg har også bevis på det da jeg tok den opp på iphonene min. Å det var min lege som sa at jeg kunne begynne å lete fra uke 8! Hjertelyden lå på 160 slag, jeg fant først min så babyen sin. Så nei det var ikke min jeg hørte!!! Er nå i uke 13.

I sist svangerskap hadde jeg morkaken liggende opp mot magen å kjente derfor lite liv, uten dobbleren hadde jeg hvert på sykehuset hver uke :P hehe Jeg fikk den anbefalt av jordmodrene på sykehuset faktisk! Å det er mange leger og div andre som har svan.oppfølging som ikke er vidre drevet i å finne hjertelyd.

Jeg har lyst på ... hvor får man tak i det?

Jeg har fra sist gang. (var pissenervøs leeenge pga flere saer og exu så jeg bare måtte kjøpe det) men hver gang jeg har prøvd å høre, både nå og denne gangen, er jeg innstillt på å ikke finne noe og har ikke blitt mere bekymret av å ikke finne lyden, men de gangene jag har funnet den har det vært veldig deilig:) Husker ikke hvor tidlig jeg fant den sist, men denne gangen prøvde jeg rundt uke 8, fant ingenting, prøvde igjen først i uke 11 å da fant jeg den:)

Når jeg var førstegans så visste ikke jeg noe om hvordan hjertet til babyen slo, så jeg hadde sikkert kunnet ta feil av min egen og babyens puls. Men ja, er stor forskjell på de. Trodde uke 8 var altfor tidlig, er jo den uken hjertet begynner å slå, men livmoren ligger fortsatt godt nedi bekkenet, men da tar jeg visst feil. Jeg vet at JEG ble hvertfall superbekymret sist når jeg sleit så veldig med å finne hjertelyden, og at jeg ikke er alene om det! 

Frosken: Hva med en faktabok kanskje? Hjerte begynner og slå faktisk 25 dager etter unnfangelse, så på UL kan man se og høre det fra uke 5-6!
Men helt enig med deg i at det er lurt å tenke at det ikke betyr at noe er galt selv om man ikke finner hjertelyden så tidlig!:) For meg har det hvert mest til hjelp mot slutten av svangerskapen!!

Haha, jeg er en vandrende faktabok skal jeg si deg ;p     Skjønner ikke helt hvordan jeg klarte dette, men var sikker på at jeg hadde lest det i uke 8 her på min side, men har nok sett veldig feil :p  Husker jo jeg var på tidlig ul sist i uke 6, og da så jeg jo et bankende hjerte.

*Småflau litt for skråsikker frosk :p*

Back
Topp