Angelsound

Bizarre

Glad i forumet
Jeg har bestilt meg angelsound fra ebay, og den dumpa ned i posten idag.
Full av forventning rigga jeg meg til i senga og skulle teste ut.
Har lest man skal teste nederst på magen, og jammen hørte jeg noe dunking nedi der.... men det som bekymrer meg er at lyden var ikke så høy, og det var så sene hjerteslag!!!
Nå er jeg livredd for at noe skal vere galt.
Det kan jo umulig vere mine egne hjerteslag jeg har hørt helt nederst på magen, og fosteret skal vel ikke ha hjertelyd på under 100 slag i minuttet??
Er det noen som har erfaring med angelsound som har opplevd noe lignende?
Jeg er nå i uke 15, så det skal jo ikke vere for tidlig å høre etter hjertelyden... og jeg hørte den jo, men ettersom jeg forstår slår hjertet aaaaltfor sakte :(

du hørte nok helt sikkert din egen hjertelyd.. Jeg finner hjertelyden til bebisen nå men er 15+4. Men du hører forskjell når du finner den, hjertelyden til bebisen skal være ca mellom 140 til 160.
Ikke bli stressa jeeg fant den ikke de første gangene jeg prøvde. men jeg finner den nesten alltid nå helt nede ved tissen nesten..
Prøv igjen og ikke stress ta god tid og ikke flytt den rundt fort. Jeg bruker alovera gel og det funker kjempe bra.. Hører også ofte min egen puls bak bebisen sin :)

opplevd det samme, er nok bare pulsen i livmora/hovedpulsåra i lysken [;)]

Er nok din egen hjertelyd du har hørt [:)] Men ikke fortvil kjære deg, er veldig mange som ikke finner hjertelyden (og desverre blir veldig fortvilet) MEN er helt sikkert ikke noe galt fordet [:)]
Men du hører tydelig forskjell på din egen og babyen sin... Babyen sin slår veldig raskt, og jeg hører den tydelig med min angelsound... Jeg finner den hvertfall litt til venstre og helt nede ved skambeinet...
Du får bare fortsette og lete [:D][:D] Men husk vann,babyolje o.l er MYE lettere å finne hjertelyden med noe smørning faktisk...[:)][:)]

Hmmm...
Jammen jeg hørte også helt nede, rett over "høna" :P
Hørte bare enkle slag da, så stussa litt på om det kunne vere hjerteslag ( de skal jo vere doble på en måte)!
Men synest likevel det var litt ekkelt at det gikk så tregt, og klarer liksom ikke helt å slappe av og slå meg til ro med at jeg bare ikke fant hjertelyden.
Nå skal det sies at jeg har litt polstring da, kan det ha noe å si?
Er det andre som har hatt problemer med å finne hjertelyden i uke 15?

ORIGINAL: milla1986

Er nok din egen hjertelyd du har hørt [:)] Men ikke fortvil kjære deg, er veldig mange som ikke finner hjertelyden (og desverre blir veldig fortvilet) MEN er helt sikkert ikke noe galt fordet [:)]
Men du hører tydelig forskjell på din egen og babyen sin... Babyen sin slår veldig raskt, og jeg hører den tydelig med min angelsound... Jeg finner den hvertfall litt til venstre og helt nede ved skambeinet...
Du får bare fortsette og lete [:D][:D] Men husk vann,babyolje o.l er MYE lettere å finne hjertelyden med noe smørning faktisk...[:)][:)]

Jeg brukte babyolje, og jeg hørte jo lyd men den gikk som sagt saaaakte!
Jeg håper jo at det bare er som de andre sier at det er min egen puls jeg har hørt, men klarer ikke slå meg til ro før jeg vet alt er bra med den lille :/
Usj! Jeg skulle visst ikke kjøpt meg en slik jeg... tenkte meg jeg bare kom til å bli stressa :/

ORIGINAL: Bizarre

ORIGINAL: milla1986

Jeg brukte babyolje, og jeg hørte jo lyd men den gikk som sagt saaaakte!
Jeg håper jo at det bare er som de andre sier at det er min egen puls jeg har hørt, men klarer ikke slå meg til ro før jeg vet alt er bra med den lille :/
Usj! Jeg skulle visst ikke kjøpt meg en slik jeg... tenkte meg jeg bare kom til å bli stressa :/

De anbefaler heller å la være å kjøpe sånt desverre, fordi gravide blir så engstelige når de ikke finner hjertelyden... Men ikke fortvil kjære deg [:)][:)] Jeg er sikker på at den lille har det veldig bra inni magen din[;)]

Legen fant min ganske godt ut til kanten på høyre side[:)] Det var i går da. Tror nok du kan ha hørt din egen. Hadde ikke blitt bekymra om jeg var deg, selv om det er mye lettere sagt en gjort[&:][&:] Legg deg ned å slapp av, start langt nede og godt ut i sidene. Så i går at bare en cm hadde VELDIG mye å i på å finne den. ho "mista" den til tider,å det var fordi h*n bevegde seg så mye, så ikke bli redd om du finner den og du føler den er ujevn. Høres ut som ett tog nesten[:)]

Jeg tror ganske sikkert samboeren min fant den nå :D
Virker som den går fortere noen ganger og saktere andre ganger, men det er vel kanskje normalt, eller?
Tenker at kanskje ikke all lyden blir "tatt opp" fra gang til gang.
Jeg tok opp lyden og tenkte dere som vet hvordan normal hjertelyd skal høres ut kunne høre om det er som det skal, men er litt usikker på hvordan man legger inn lydklipp :P
Noen som vet???

Jeg tror ganske sikkert samboeren min fant den nå :D
Virker som den går fortere noen ganger og saktere andre ganger, men det er vel kanskje normalt, eller?
Tenker at kanskje ikke all lyden blir "tatt opp" fra gang til gang.
Jeg tok opp lyden og tenkte dere som vet hvordan normal hjertelyd skal høres ut kunne høre om det er som det skal, men er litt usikker på hvordan man legger inn lydklipp :P
Noen som vet???

Om du vil så kan jeg sende deg hjertelyden av min mini på mobilen din så kan du høre hvor fort hjertet skal slå. Har nemlig ett opptak på telefonen som jeg har sent til familien min[;)] Men da må du sende meg mob nr ditt[:)]

Om du er i tvil om du har hørt den, så søk på youtube. Der hører du akkurat hvordan det skal høres ut. Det skal gå kjempe fort. Man skal ikke være i tvil en gang. Jeg finner min puls hvertfall 4 steder i magen. på hver side av lysken, midt på foran over skambeinet, og ved navelen.

http://www.youtube.com/watch?v=9b-239C2W6U&feature=related

Om du søker baby heartbeat, så kommer det opp mange. Der ser du også hvor langt nede folk finner hjertelyden i de forskjellige ukene:)

har foreløpig gott opp hele angelsounden min jeg...ble bare stressa for jeg finner jo ingen...

ORIGINAL: nettil

Om du er i tvil om du har hørt den, så søk på youtube. Der hører du akkurat hvordan det skal høres ut. Det skal gå kjempe fort. Man skal ikke være i tvil en gang. Jeg finner min puls hvertfall 4 steder i magen. på hver side av lysken, midt på foran over skambeinet, og ved navelen.

Om du søker baby heartbeat, så kommer det opp mange. Der ser du også hvor langt nede folk finner hjertelyden i de forskjellige ukene:)

Ja, det er nettopp det som bekymrer meg :S
Hos meg går det ikke kjempefort!
Jeg synest det går saktere enn på alle de klippene der....
Jeg er sikker på at det er hjertelyden jeg har hørt nå, men hører at det går saktere enn det som høres på videoene :/
Hva kan det komme av da?
*redd*

Jeg var like ille som deg da jeg fant ut at det var min egen hjertelyd jeg hadde hørt hele tida..
Men det er veldig individuelt når man kan høre hjertelyden, det kommer an på hvor langt oppe magen har kommet enda. Er den fortsatt langt nedi bekkenet, så kan det ta litt tid før du hører den..

Jeg fant min etter masse styr og STRESS(!!) Og det er ingen tvil når du hører barnets hjertelyd. Det høres ut som en galopperende hest eller et tog[:)] Er du veldig redd så er det bare å sette deg opp på ultralyd. Bedre for barnet enn at du stresser[:)]

Om du tror du finner den,prøv å bare vri på den,uten å flytte på dobbleren, eller flytt den noen mm bare, kan være nok[:)]

ORIGINAL: Kleiven

Jeg var like ille som deg da jeg fant ut at det var min egen hjertelyd jeg hadde hørt hele tida..
Men det er veldig individuelt når man kan høre hjertelyden, det kommer an på hvor langt oppe magen har kommet enda. Er den fortsatt langt nedi bekkenet, så kan det ta litt tid før du hører den..

Jeg fant min etter masse styr og STRESS(!!) Og det er ingen tvil når du hører barnets hjertelyd. Det høres ut som en galopperende hest eller et tog[:)] Er du veldig redd så er det bare å sette deg opp på ultralyd. Bedre for barnet enn at du stresser[:)]

Jeg er ganske sikker på at jeg fant hjertelyden....
Jeg hørte stor forskjell fra det jeg hørte første gangen, som mest sansynlig var min egen puls.
Men hjerteslagene slår for sakte synest jeg :(
Tror jeg må ringe legen i morgen å be om å få komme til UL.
Likte ikke dette her... USJ!

syntes ikke man skal kjøpe sånn jeg..., blir jo bare bekymra hvis man ikke finner hjertet eller hører det dårlig..., sånnt gidder jeg ikke kjøpe..klarer å vente til nesste lege/sykehus time[;)]

Står vel på pakken at det skal høres ut som galloperende hester.
Husk at du har puls osv, så kan jo være din egen du har hørt.

>>>>> HER kan du høre hjertelyd via angelsound, så vet du ca hva du skal høre etter

Jeg fant hjertelyden med en gang (og gangen etter også). Det var stor forskjell på dens og min hjertelyd, så det var lett å skille på. Det var veldig beroligende å høre. Skjønner at man blir stressa om man ikke finner den. Jeg visste hvor jeg skulle lete (pga tidlig ultralyd). Og det var kun ett bittelite sted jeg hørte den. Så hvis du ikke treffer på akkurat rett plass er det ikke rart man ikke hører noe. Men det er også viktig å ha nok kontaktgele (el tilsvarende). Jeg fant lyden rett over skambenet,så mao veldig langt ned. ikke gi opp [:)]

ORIGINAL: nettil

Ja, det er nettopp det som bekymrer meg :S
Hos meg går det ikke kjempefort!
Jeg synest det går saktere enn på alle de klippene der....
Jeg er sikker på at det er hjertelyden jeg har hørt nå, men hører at det går saktere enn det som høres på videoene :/
Hva kan det komme av da?
*redd*

Er nok bare det at du kun hører din egen hjertelyd. Og at du stresser litt, sånn at det høres ut som den går litt halvfort liksom.

Om du legger deg ned, ligger å slapper helt av, Og starter nederst på magen. Heeeeelt nederst, og flytter den kun noen mm av gangen, og fortsetter sånn hele veien på hele magen nederst, er jeg sikker på at du finner den etter en stund. Siden du er i tvil om det er ungen du har hørt, så er det nok ikke den. For man er virkelig ikke i tvil når man hører den...

De fleste finner den litt mot høyre, kanskje en cm fra midten, helt nederst. Jeg finner den alltid ved sidenav min egen puls, så er kun noen mm jeg kan flytte på den, før jeg bare hører min puls.

Back
Topp