Angelsound / doppler

Jeg tenkte å kjøpe doppler, men så snakket jeg med gynekologen og hun anbefalte det ikke. Doppleren sender inn bølger som varmer opp fostervannet, som kan være skadelig for fosteret. Så hvis du ikke ser på det som noe du MÅ ha, så ville jeg frarådet det :) men skjønner godt at du vil høre det, hakke hørt hjertelyden enda selv, men gleder meg til undersøkelse hos jordmor for å høre :)

Ja, har hørt det blitt sagt også, men aldri sett noen konkrete forskningsartikler på det. Men vet det er mye man ikke "vet", så er inneforstått med at det muligens kan ha en negativ virkning på fosteret ved hyppig bruk:) i utgangspunktet kunne jeg tenkt meg å hatt det fordi jeg har opplevd blødninger som gjorde meg kjemperedd og jeg klarte ikke slappe av før jeg fikk ul og så alt var i orden (har mistet tidligere). Hvis jeg da hadde en doppler hadde jeg antageligvis slappet mer av om jeg fant hjertelyden på egen hånd;) om du skjønner hva jeg mener. Takk for innspill :)

Jeg kan bli så utrolig stresset noen ganger og da synes jeg det er veldig betryggende[emoji1] Da er det for min del også vært pengene, har den jo til neste gang pluss jeg kan selge den videre når jeg ikke lenger trenger den [emoji1]

Mottok doppleren igår! Gleder meg til å prøve, men har tenkt til å vente litt siden jeg "bare" er 11 uker:D og skal prøve å ikke bruke den unødvendig!

Snakket med jm om dette under mitt andre svangerskap, hun anbefalte ikke. Det som gjorde at du kunne høre hjertet var ikke så bra for babyen mente hun.

Mottok doppleren igår! Gleder meg til å prøve, men har tenkt til å vente litt siden jeg "bare" er 11 uker:D og skal prøve å ikke bruke den unødvendig!
Så gøy Det viktigste er at du ikke blir stresset hvis du ikke finner noe, det er jo enda tidlig! Jeg så hvor fastlegen min fant lyden også fant jeg samme plassen hjemme. Har lest at foster kan bli stresset av lyden, men jeg bruker headset. Har også lest at ul bølgene kan varme opp fostervannet, så jeg lytter så sjeldent som mulig og så fort jeg finner den så slår jeg av For min del har det vært et godt kjøp og jeg angrer ikke i det hele tatt. Det har beroliget meg veldig noen ganger når jeg har fått det for meg at noe er gale Lykke til❤️

Så gøy Det viktigste er at du ikke blir stresset hvis du ikke finner noe, det er jo enda tidlig! Jeg så hvor fastlegen min fant lyden også fant jeg samme plassen hjemme. Har lest at foster kan bli stresset av lyden, men jeg bruker headset. Har også lest at ul bølgene kan varme opp fostervannet, så jeg lytter så sjeldent som mulig og så fort jeg finner den så slår jeg av For min del har det vært et godt kjøp og jeg angrer ikke i det hele tatt. Det har beroliget meg veldig noen ganger når jeg har fått det for meg at noe er gale Lykke til❤️

Helt enig med deg! Jeg tenker det blir en trygghet hvis jeg får blødninger igjen, for da kan jeg lytte selv og bli beroliget:) det kan ikke være bra for fosteret om jeg stresser unødvendig, så tenker at det sånn sett er bedre ;) skal på ul neste uke, så tenker at da ser jeg sånn ca hvor fosteret ligger og kan prøve hjemme :D

Helt enig med deg! Jeg tenker det blir en trygghet hvis jeg får blødninger igjen, for da kan jeg lytte selv og bli beroliget:) det kan ikke være bra for fosteret om jeg stresser unødvendig, så tenker at det sånn sett er bedre ;) skal på ul neste uke, så tenker at da ser jeg sånn ca hvor fosteret ligger og kan prøve hjemme :D

Jeg tror heller ikke stress er bra (ihvertfall ikke i det mengdene det er snakk om her når det først kommer over meg[emoji23]) Alt med måte[emoji1] Lykke til på ul [emoji173]️

Jeg er sååå glad for doppler!!! Hatt stressende tid med mye jobbing lite søvn og går igjennom ett brudd nå så igår tok jeg doppleren og det var såååå herlig å høre en høy hjertelyd og masse aktivitet virket det som[emoji173]️

Jeg er sååå glad for doppler!!! Hatt stressende tid med mye jobbing lite søvn og går igjennom ett brudd nå så igår tok jeg doppleren og det var såååå herlig å høre en høy hjertelyd og masse aktivitet virket det som[emoji173]️

Ja enig :) har faktisk ikke prøvd min ennå, kanskje jeg skal gjøre det nå? Håper det går bra med deg, til tross for samlivsbrudd:)

Kjøpte meg en angelsounds i dag [emoji1] Gleder meg såå til å prøve den. Fullt klar over å ikke få panikk om jeg ikke hører noe. Men kommer til å hoppe av glede om jeg hører noe. 13+4 i dag [emoji173]

Ja enig :) har faktisk ikke prøvd min ennå, kanskje jeg skal gjøre det nå? Håper det går bra med deg, til tross for samlivsbrudd:)

Det går greit enda... drukner meg egentlig bare i jobb og fokuserer på kommende storebror og ikke minst søøøøvn[emoji23] ville prøvd etter uke12 hvertfall da skal det være lett å finne[emoji1305]

Back
Topp