~ Angelickas dagbok ~

ORIGINAL: Kaizer

Jeg har det så bra så bra!!!
Gleder meg masse til helga, da skal pappa få vite at han skal bli morfar igjen [:D] Har bare en fra før og han er 18 år!
Søster og bror (+svigerinne og svoger) får også vite nyheten [:)] Er så greit når de bor så langt borte, lettere å holde det hemmelig da! [;)]

Hvordan er formen din da?

Jeg føler at jeg er veldig knaskesyk for tia, så akkurat nå går det i babygulerøtter[8D] Ellers er den fin den!
Morsomt å fortelle den kommende morfar da. Her reagerte han med å si at han måtte legge seg ned på sofaen litt.. Og så at han måtte begynne å trene og farge håret oftere. Tror han følte seg litt gammel[8D]

Gleder meg litt til å fortelle mormoren min, for det blir første oldebarnet hennes[;)]

Og der så jeg at siste forbruksdato på de gulerøttene var 12.12[8|] Må vel kaste dem da[&o]

ORIGINAL: Angelicka24

Og der så jeg at siste forbruksdato på de gulerøttene var 12.12[8|] Må vel kaste dem da[&o]

Siden du spiser så masse gulerøtter, blir vel babyene dine skikkelig brune [:D]

ORIGINAL: Kaizer

Siden du spiser så masse gulerøtter, blir vel babyene dine skikkelig brune [:D]

Jeg var gyllen når jeg kom ut! Mamma hadde solt seg så mye[8D]

ORIGINAL: RANDÅLF

Gratulerer med bestått eksamen, ja det er helt herlig når alle brikker faller på plass[:)]

Tusen takk Randålf[:D]

Angelickas prøvedagbok 

Da var vi kommet til desember mnd   

1. DESEMBER: Jobb fra kl. 12 og utover dagen[:)]

2. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Var kvalm i dag morges, og uvel i magen[&:]   

3. DESEMBER: Kontraktsmøte hos eiendomsmegler.

4. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)]  

5. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Hjalp mamma med å flytte. Brukte 12 timer! Sliten jah[&:] Verking i tennene[8|]   

6. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Fikk en svaaaaak strek på billigtest! Verking i tennene.   

7. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Rugedag 10! Fikk en sterkere strek på billigtest, og tok en CB som viste ett blått kryss!   

8. DESEMBER: Streken blir sterkere på testen; kan dette være mulig? Ringte Hausken og fikk time til UL den 2. januar[:)]

9. DESEMBER: Tok en CB-digital og det er visst ingen tvil om at jeg endelig er gravid!!! Var kvalm i dag!

10. DESEMBER: [&o] Mannen reiser ut i Nordsjøen [&o] Morgenkvalme!!! Våkna av at jeg var døkvalm[:'(] Men har funnet ut at det hjelper å spise litt. Må kjøpe meg noe frukt tenker jeg meg[:)]     

11. DESEMBER:   Testedag!!!  Men er jo allerede gravid, så da slipper jeg vel å teste mer enn de 6 testene jeg allerede har tatt[8|] Kaizer var på UL og fikk vite at hun venter tvillinger[:D] Har ikke hatt morgenkvalme i dag[;)]

12. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Eksamensresultater[:-] Eksamen gikk kjempebra! Fire uker på vei[:D] Tanten min kommer på besøk[:)] Mamma og lillesøss var og spiste kvelds og så film hos meg.

13. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Skal til mamma å spise middag. Litt ømme pupper og stikninger der nede, ellers ingenting[;)] 

14. DESEMBER:  Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Skal til en vennine og spise julekaker[8D] 

15. DESEMBER: Jobb fra kl. 14.30 til 17.00. Masse murringer!

16. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] Fikk litt lyserosa på papiret, men håper og tror at det bare er Cyclogesten som irriterer slimhinnene.

17. DESEMBER: Overtar det nye huset[:D]

18. DESEMBER: Ringer meg inn på jobb.

19. DESEMBER: 5 uker på vei[:D] Ringer meg inn på jobb.

20. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] 

21. DESEMBER: Jobb fra kl. 10 og utover dagen[:)] 

22. DESEMBER:

23. DESEMBER: Mannen min kommer hjem fra Nordsjøen[:D] Hjertet til bebissen(e) begynner å slå Skal til tanta mi på julegrøt!

24. DESEMBER: Skal til søssen og sambo og feire jul med mamma, pappa, stemor og begge søstrene mine[:)]

25. DESEMBER: Middag hos svigers[:D]

26. DESEMBER: 6 uker på vei[:D] Middag hos tanta mi[:)]

27. DESEMBER: 

28. DESEMBER:

29. DESEMBER:    

30. DESEMBER:     

31. DESEMBER: Nyttårsaften i det nye huset vårt!Bestevenninen min, mamma og lillesøss kommer til middag[:)]

6. august -       34 dager  
8. september -  42 dager
19. oktober -    37 dager
24. november - 43 dager
05. januar -      52 dager
26. februar -     88 dager
24. mai -          38 dager ( med p-pillen)
01. juli -           26 dager ( med p-pillen)
27. juli-            28 dager ( med p-pillen)
24. august-       21 dager (negativt IVF-forsøk)
14. september-    9 dager [:-][:-][:-]
23.september -  52 dager (satt i gang tanta med primolut)
14.november - Ble gravid på første fryseforsøk!!!

Her er Ønskebarn sin utregning av termin (fra egginnsett):

Du er nå i uke: 3
Innsettelse av egg - unnfangelse finner sted ca: 28.11.2008
Hjertet begynner å slå (uke 7) ca: 02.01.2009
Tid for tidlig ultralyd (uke 7) ca: 02.01.2009
Armer og ben er påbegynt (uke 8) ca: 09.01.2009
Ansiktet har begynt å formes (uke 9) ca: 16.01.2009
Hjertet har utviklet alle fire kammere (uke 10) ca: 23.01.2009
Grunnlaget er klart, nå skal den bare videreutvikles og vokse (uke 11) ca: 30.01.2009
Risikoen for SA reduseres (uke 12) ca: 06.02.2009
Kjønnsorganene er ferdig dannet (uke 13) ca: 13.02.2009
Skjelettet er dannet, men er fortsatt bare brusk (uke 14) ca: 20.02.2009
Blodsirkulasjonen er igang (uke 15) ca: 27.02.2009
Guttenes urinrør er i hovedsak ferdig (uke 16) ca: 06.03.2009
Livmoren din er omtrent så stor som hodet til en nyfødt baby (uke 17) ca: 13.03.2009
Tid for ordinær ultralyd (uke 18) ca: 20.03.2009
Du kan nå fint høre hjertelyden med dopler hos jordmor (uke 19) ca: 27.03.2009
Øynene åpner seg (uke 20) og med tvillinger skal du nå sykemeldes (uke 20-22)ca: 03.04.2009
Mange begynner å kjenne liv nå (uke 21) ca: 10.04.2009
Fosteret er dekket av fine hår (uke 22) ca: 17.04.2009
Tennene har begynt å danne seg (uke 23) ca: 24.04.2009
Babyen kan overleve å bli født nå (uke 24) ca: 01.05.2009
Babyen kan høre nå (uke 25) ca: 08.05.2009
Søvnmønsteret dannes (uke 26) ca: 15.05.2009
Noen babyer begynner å hikke av fostervannet den drikker (uke 27) ca: 22.05.2009
Babyen kan kjenne igjen mamma og pappas stemme (uke 28) ca: 29.05.2009
Kroppen er nå større enn hodet (uke 29) ca: 05.06.2009
Mange begynner å merke kynnere nå (uke 30) ca: 12.06.2009
Lungene er såpass ferdige at de kan fungere om babyen blir født nå (uke 31) ca: 19.06.2009
De fleste nerve- og muskelcellene er ferdig dannet (uke 32) ca: 26.06.2009
Babyens hud er rosa og begynner å bli glattere fordi underhudsfettet har begynt å komme (uke 33) ca: 03.07.2009
Babyen er i prinsippet ferdig og skal bare fetes opp før fødsel (uke 34) ca: 10.07.2009
Proporsjonene mellom babyens hode, armer, ben og kropp er nå slik de skal være (uke 35) ca: 17.07.2009
Det begynner å bli ganske trangt der inne nå (uke 36) ca: 24.07.2009
Siste uken hvor babyen regnes som prematur (uke 37) ca: 31.07.2009
Babyen vil fremdeles være dekket av et fettlag om den blir født nå (uke 38) ca: 07.08.2009
Babyen kan nå kjenne igjen lukten av mamma (uke 39) ca: 14.08.2009
Antatt termin ca: 21.08.2009

De regner svangerskapet som 40+0 i stedet for 40+2. Derfor er termin to dager før på denne utregningen.

Her er babyverden sin:

Du er nå 4 uker og 4 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring:
28. november 2008

Hjertet begynner å slå:
23. desember 2008

Embryoet beveger seg:
16. januar 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:
23. januar 2009

Alle indre organer er ferdig formet:
23. januar 2009

Risikoen for spontanabort avtar:
6. februar 2009

Kvalmen avtar for de fleste:
13. februar 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):
20. februar 2009

Fosteret svelger og tisser:
6. mars 2009

Tid for ultralyd:
13. mars 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser:
20. mars 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster:
3. april 2009

Fosteret begynner å høre:
24. april 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:
22. mai 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned:
26. juni 2009

Svangerskapspermisjonen begynner:
2. august 2009

Antatt termindato:
23. august 2009
[link=http://www.babyverden.no/templates/Article.aspx?id=403][/link] 

Rart at de opererer med så forskjellig blant annet om når hjertet begynner å slå?

Rart at de opererer med så forskjellig blant annet om når hjertet begynner å slå?

Merkelig ja. Men jeg var på ultralyd i uke 5 og da slo hjertet som bare det[;)]

De opererer nok med 2 forskjellige "begreper" MORS uke og FOSTERETS uke. Mors uke er vel ca 1 uke "lenger fram". Kan det stemme da?

ORIGINAL: Helene M

Merkelig ja. Men jeg var på ultralyd i uke 5 og da slo hjertet som bare det[;)]

Trodde det var rundt uke 6 eller noe jeg? Hehe[:D]

ORIGINAL: Grete71

De opererer nok med 2 forskjellige "begreper" MORS uke og FOSTERETS uke. Mors uke er vel ca 1 uke "lenger fram". Kan det stemme da?

Ja, sikkert. Mors uke er vel kanskje nesten to uker ekstra? Før EL mener jeg?

Husker jeg fikk en bok av jordmor (tror jeg det var...) der det sto "mors uke sånn og barnets uke sånn". Var veldig greitt.

Ja tror visst det er 2 uker i forskjell, for når du får en positiv test, er det kanskje bare 1 uke eller noe slikt siden egget har festet seg, men likevel så sier tickere og slik at du er 3 uker på vei. Så det regnes nok fra EL, ja.

ORIGINAL: Grete71

Husker jeg fikk en bok av jordmor (tror jeg det var...) der det sto "mors uke sånn og barnets uke sånn". Var veldig greitt.

Ja tror visst det er 2 uker i forskjell, for når du får en positiv test, er det kanskje bare 1 uke eller noe slikt siden egget har festet seg, men likevel så sier tickere og slik at du er 3 uker på vei. Så det regnes nok fra EL, ja.

Da hadde vi fått oppklart det i hvert fall[8D]

Jepp, finner utav det meste vi! [8D]

Så gøy det blir å ta over huset i morgen[:)][:)][:)] Må få se masse bilder etterhver, både av mage, babyer og huset[:)]

Magen min er foreløpig bare sitt sedvanlige, fettete seg, så jeg venter nok litt med mageupdate! *Knis*

Men jeg gleder meg ihjel til å ta over huset i morgen; blir nok en del husprat da etterhvert! OG hundreogørti tråder inne på interiørforumet! Hehehe[:D]

Gleder meg voldsomt til UL nå da, og håper vi får med oss bilder derfra[:D]

Heisann!!!

Er så spent på om det er en eller to spirer i magen din[;)]'
Føler på meg at det er to[:D][:D][:D]

Formen bra?
Håper jeg kommer like bak inn i august-forumet[;)]

klem

Back
Topp