angel sound

dina1988

Blir kjent med forumet
HEI :)
Vente nå min nr 2. og er like nervepirrende disse 12 ukene gitt..
Har noen av dere prøvd angel sound? evt. hvor tidlig hørte du hjerte lyd?

Ja, jeg brukte den i begge mine forrige svangerskap og syns det var en trygghet. (Men selvfølgelig det motsatte om man ikke klarer å finne hjertelyden) Lurer på om jeg fant hjertelyden rundt uke 10? Har rota bort min, så vurderer å kjøpe en ny :)

Har så vidt begynt å lete litt.
Er 9+1 i dag, men det er enda litt for tidlig.
Regner egentlig ikke med å finne noe på et par uker enda

Brukte doppler forrige gang (husker ikke merket), vet ikke om jeg kommer til å Gjøre det denne gangen:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

prøvde et par ganger i uke 28 med nr 1! men de er litt falsk trygghet, og veldig lett bli bekymret om man ikke finner hjerteslagene... så jeg sparer meg selv for den bekymringen :)

Har den, og syntes det er faktisk å kunne høre lyden! Har ikke funnet den enda, men vet det er tidlig. Hørte på den på senga hver kveld sist, fra ca uke 12 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Noen som vet noe om denne? Jeg har hørt at det ikke er bra å bruke den for mye for lenge???

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Noen som vet noe om denne? Jeg har hørt at det ikke er bra å bruke den for mye for lenge???

<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3
Jeg har hørt/lest at man ikke skal bruke det. Det er noe usikkerhet om det kan være skadelig for barnet. Så da tar jeg ikke sjansen! :o
Får høre på sv.kontrollene :)

Jeg hadde veldig lyst til å kjøpe meg under forrige svangerskap, men er egentlig glad for at det aldri ble noe av. Om jeg ikke hadde funnet hjertelyden en dag, så hadde jeg tenkt det verste med en gang.
Så det blir nok ikke noe denne gangen heller.

Jeg tenker at det er bedre å overlate dette til de profesjonelle, de som kan dette. Det er en stor falsk trygghet. Tenk om du kjenner på deg at det er noe galt, men så bruker du doppleren og tror du finner hjertelyden, men så viser det seg at det er din egen hjertelyd. Og om du da velger å ikke reise til legen fordi du tror du har hørt hjertelyden kan det gå galt...

Og om man ikke finner den en dag kan man jo bli unødvendig nervøs...

Jeg leste for noen år siden at eksperter frarådet bruk av doppler / Angel sound pga det streset opp barnet unødvendig.

Alt med måte.. Jeg har, og kommer til å lete litt om noen uker. Husker det var betryggende for meg å finne hjertelyden før jeg kjente spark :)

Back
Topp