ang vogn :)

Smiley_87

Andre møte med forumet
hei eg lurer på om det er noen som har erfaring med emmljunga city cross? 
eller emmaljunga mondial duo og edge duo combi? hva som eventuelt er forskjellen på desse? syns dei virker så like. eg trenger ei vogn så er stor i baggen  og som kan brukes fra nyfødt til ca 3 år. har simo kombi fra før men syns den vogn er så tunge.

Hadde ikke kjøpt en mondial eller edge om du har Simo Kombi fra før og syntes den er tung. Veier ganske mye de to vognene også...
City Cross er mye lettere, men baggen mindre igjen så...Var veldig godt fornøyd med den vogna og blir nok å kjøpe den til nestemann også :-)

bet_ skrev:
Hadde ikke kjøpt en mondial eller edge om du har Simo Kombi fra før og syntes den er tung. Veier ganske mye de to vognene også...
City Cross er mye lettere, men baggen mindre igjen så...Var veldig godt fornøyd med den vogna og blir nok å kjøpe den til nestemann også :-)

men er baggen mye mindre? har hørt mye bra om city cross men når eg søkte på nette så såg alle så like ut. er det gode muligheter for lufting i vogna med tanke på sommer baby? har ikkje fått prøvd vogna selv. bare sett bilder.

City baggen er 4 cm kortere enn Edge/Mondial baggen. Og så har ikke den sånn ryggplate som kan slåes opp så barnet kan sitte i baggen når det blir større.
Husker ikke hvordan det var med lufting, men vi hadde julibaby sist også og opplevde det aldri som noe problem.

Jeg har kjøpt City cross.
Forskjellen på den og de andre er str, vekt, høyde og noen funksjoner.

Av alle butikkene jeg var inne i og sa jeg ville ha en lett, praktisk, vogn, jeg kan ha hele vogntide så sa de CC. 

Jeg valgte heller 4 cm kortere mot x antall kg på vogna. Jeg skal klare å bære den ut/inn av bil, hus ++

ej fekk vete i butikken når ej forhørte mej om emmaljunga edge at dei he et understell som e lettare en dei andre. veit kje kordan den e i forhold til simo men ta å prat me en forhandlar. e litt grett å kunne løfte vogna sjøl inn og ut av bil so ej v ha ei lett vogn sjøl :)

Tusen takk for svar :) Tror kanskje eg går for city cross :) 4 cm e jo ingen ting.
 Men til dere så har kjøpt denne vogna, kjøpte dere ny eller brukt og evt ka måtte dere betale for den? :)

Smiley_87 skrev:
Tusen takk for svar :) Tror kanskje eg går for city cross :) 4 cm e jo ingen ting.
 Men til dere så har kjøpt denne vogna, kjøpte dere ny eller brukt og evt ka måtte dere betale for den? :)

Forrige gang kjøpte jeg brukt på finn og fikk citybag+ sportsdel med fotpose for 4000 men det var jo i 2010.  Vet ikke hvordan prisene har utviklet seg men tror ny nå koster sportsvogn fra ca 5600, citybag fra 1600 og fotposen ca 500 så blir jo nesten 8000 om en skal ha alt nytt. Jeg skal låne citybag denne gangen av ei venninne så må kjøpe kun sportsdelen, følger med på finn en stund og om jeg ikke finner en jeg liker så kjøper jeg nok ny.

Har god erfaring med city cross. Er en grei vogn å ta med seg og veldig god å trille.
Bagstørrelsen hadde ingenting å si for oss, for storebror kunne ligge i den helt til vi kunne ta den andre i bruk. Han ville ikke låge lengre oppi der heller, for ville bare opp og se :)

takk for kjekke svar :)
vet dere hvor det er best å kjøpe vogna? tenker på om det er best å bestille over nett evt hva nett side eller hva butikk di selges i?

bet_ skrev:
City baggen er 4 cm kortere enn Edge/Mondial baggen. Og så har ikke den sånn ryggplate som kan slåes opp så barnet kan sitte i baggen når det blir større.
Husker ikke hvordan det var med lufting, men vi hadde julibaby sist også og opplevde det aldri som noe problem.

Vi fikk demonstrert i butikken, hvor de la madrassen fra egde/mondial over i city cross, og det er ikke merkbart de 4cm syntes jeg. Valget gikk alikevel på edge for vår del :) Det som også er supert med city crossen er at man kan legge sammen vogna uten å ta av baggen først :)

Smiley_87 skrev:
takk for kjekke svar :)
vet dere hvor det er best å kjøpe vogna? tenker på om det er best å bestille over nett evt hva nett side eller hva butikk di selges i?

Emmaljunga selges ikke på nett.. Men om du bor i nærheten av Sverige, så kan du fort spare noen tusen på å kjøpe der:-) Hvis du skal kjøpe i butikk her, kommer det an på hvor i Norge du bor da:) Babyshop har Emmaljunga, men de har jo ikke butikker i hele landet...

Vi valgte Edge Duo til førstemann fordi den er romslig. Ja, den veier litt (men mindre en Simo sin), men er verdt det hvis du får en laaaaaang unge.

Hvordan likte du Simo-vogna sånn ellers sist?

For Emmaljunga edge og mondial er ganske tunge de også. Har flere venner som har emmaljunga, men kunne ikke tenkt meg det selv. Liker ikke at de er så stiv i fjæringen også syns jeg bagen virker mindre enn Simo sin. 

Selv har jeg Simo Duo og er storfornøyd. Er lettere enn Simo Kombi, fordi sportsdelen ikke er med hele tiden og i tillegg er bagen litt større, så kan bruke selve baggen lengere.
I tillegg så liker jeg at det er så gode fjæringer på Simo, det blir ikke humpete selv om underlaget er ujevnt. Skal bruke samme vogn til nr. 2, og heller kjøpe en ny trille til storebror.

Jeg fikk måle City Cross baggen med enten mondail eller edge, husker ikke helt, men da var det IKKE store forskjellen :) Det er mange som sier at city baggen er mye mindre, men det er bare å ta ut madrassene å måle de opp mot hverandre så ser du at der er det jammen meg ikke noe særlig forskjell :) Så jeg kjøpte City Cross å er storfornøyd! Gleder meg til å bruke vognen :)

Blir litt langt å kjøre til sverige å kjøpe vogn etter som eg bor på vestlandet. Men har funne en butikk i bergen:-) Så rimeli sikker på at det blir city crossen:-) Eg har simo kombi vogna og syns den er tung å skal løfte den inn å ut av bilen og gå turer. Og når eg må ha søskenbrett til storebror så blir den jo værre. Men ellers så var det en kjempe vogn eg var fornøyd med utenom dei punktene. Velger å heller kjøpe ny til mini så kan storebror bruke simoen i barnehagen:-)

Vi har kjøpt oss city cross. Vi hadde også som kriterie at den skal være lett. Vi har ikke bil, men ønsker at den skal være lett å bære inn og ut av trikk og buss. I tillegg er den ganske nett, og det passer i en smal gang/liten leilighet. Jeg synes å huske at bagen smalner litt inn/ikke er like brei som på edge og at den derfor er litt mindre, men synes ikke det gjør noe.

Hvis du kjøper city bagen i serien polar, så har du en lufteluke med netting bak på kalesjen på bagen. Den type bag er bittelitt dyrere. Vi vurderte den bagen, men endte til slutt med en annen (man kan velge farge på bagdel og sportsdel uavhengig av hverandre).

Tror vi kommer til å bli veldig fornøyd med vogna. Har bare hørt positivt om den fra andre som har.

EnLitenOverraskelse skrev:
Hvordan likte du Simo-vogna sånn ellers sist?

For Emmaljunga edge og mondial er ganske tunge de også. Har flere venner som har emmaljunga, men kunne ikke tenkt meg det selv. Liker ikke at de er så stiv i fjæringen også syns jeg bagen virker mindre enn Simo sin. 

Selv har jeg Simo Duo og er storfornøyd. Er lettere enn Simo Kombi, fordi sportsdelen ikke er med hele tiden og i tillegg er bagen litt større, så kan bruke selve baggen lengere.
I tillegg så liker jeg at det er så gode fjæringer på Simo, det blir ikke humpete selv om underlaget er ujevnt. Skal bruke samme vogn til nr. 2, og heller kjøpe en ny trille til storebror.

Jeg har også simo duo fra sist og kommer til å fortsette med den. Ja den veier litt men jeg har ingen problemer med å få den inn og ut av bil :-)

Back
Topp