ang vogn..

Hanne :)

Betatt av forumet
Leser en del om vognvalg til dere her inne.. Ser at de fleste velger emmaljunga eller simo.. Har sett på disse vognene å de er jo kjempe fine. Men den vognen jeg synes var finest å mest praktisk var brio go (kombivogn) Det var jo et understell å 3 vogner. Genialt å sette bilstolen rett på understellet når man skal en kjapp tur på butikken..  Så var det base på bilstolen.. Er ikke Brio vognen noe bra?? Vet egentlig ikke så mye om vogner. Å de i butikken vill jo bare selge så var ikke så mye hjelp å få i dem.. Men synes brio go vognen virket som en super vogn. Liten å lett å trille. Å fargene å stoffet var også kjempe fint. Ble litt over 10.000 for alt.

Noen som har noe råd?? vill ikke kjøpe en dårlig vogn:

Jeg skal ha Brio Happy Kombi vogn fordi jeg liker denne best, har prøvd mange andre vogner men faller tilbake på denne :O)

Jeg tror kanskje det har noe emd at Simo og Emmaljunga er veldig in nå.. det som gjelder liksom.. (de er selvfølgelig sikekrt bra også, såklart)

Men tror at det finnes mange andre vogner som er like bra!

Så velg den vognen du føler er best for dere!

Vi har en Basson vogn og elsker den. Har kun lest at EN annen her ine også hard et, men allikevel elsker jeg den vogna. :)

Vi har kjøpt oss easywalker qtro. 4 hjul, men med sving foran.
Sportsvogn, bagvogn eller med bilsete - 3 i en som du sier og forholdsvis lik Brio Go - men er vel noe dyrere.

Skjønner at det er emmaljunga som er tingen, men vi har aldri vurdert verken den eller andre vogner av det slaget.

Jeg tror mange kjøper Simo/Emmaljunga fordi det er så stort utvalgt og lett tilgjengelig..de fleste butikkene har dem.

Har ei venninne som hadde Brio kombivogn og var veldig fornøyd med den. [:)]

personlig synes jeg emmaljunga (spesielt duo edge) er veldig store og tunge vogner. Søstra mi kjøpte det, men hun angrer. Hun kjører ei stor stasjonsvogn, men må likevel ta bagen av understellet for å få vogna inn i bilen. Upraktisk! Fordelen er jo den store bagen, men det er strengt tatt ikke nødvendig for sommerbarn.

Selv har jeg kjøpt ei brukt Brio Kombi 2007. Jeg har hatt samme type før og er storfornøyd med den vogna.
Brio er absoutt et bra merke, så anbefaler det mer enn gjerne å kjøpe Brio!

Simo og Emmaljunga har rykte på seg for å være av bedre kvalitet enn Brio. Jeg har tre venninner som hadde Brio kombivogn til første barnet sitt, to av dem kjøpte ny sportsvogn som var lettere å trille når det ble tid for det, og nå har de begge to endt opp med å kjøpe ny vogn til nr 2 - Emmaljunga City cross.

(Men vi er superfornøyde med vår TFK Joggster Twist ;) )

Jeg falt egentlig også for Brio Go, den har en enkel og fin design og er IKKE MINST kjempelett å legge sammen og løfte inn/ut av bilen. Så vi dro til Sverige og kjøpte den. På tur ut av butikken viste det seg at stoffet på kalesjen var for stramt, BÅDE på sportsdelen og bagdelen, så den spratt tilbake et hakk når man forsøkte å dra den helt fram. På butikken hadde de faktisk ingen bager/sportsdeler til vognen der dette var i orden (og de hadde mange), så vi dro hjem uten vogn og kjøpte Emmaljunga i Norge i stedet. Så dersom du velger Go, forsikre deg iallefall om at dette fungerer! [;)] Irriterende med en kalesje som samler vann på toppen og ikke skjermer nok for sol/vind.

Finns det andre fine vogner som er sånn kombi modell som brio go da? et understell men 3 vogner liksom???

Tror enkelte kanskje styrer unna Brio fordi den gjorde det dårlig på en teste for noen år siden. Ikke at det har noe å si nå, for den er helt sikkert forbedret og like god som noen annen vogn!
Selv har vi Simo kombivogn fordi vi ville ha en tradisjonell, enkel vogn. Også er den utrlig lett å "gynge" pga fjøringen. Jeg liker den egenskapen til Simo vogna veldig godt. Men det er jo selvfølgelig en smaksak! ;)

ORIGINAL: dance

vi har kjøpt TFK joggster twist:0)

Det har vi også bestilt [:)] Steel blue fargen [:D] Gleder meg til å få den!! [:D]

ORIGINAL: juliiibaby

Finns det andre fine vogner som er sånn kombi modell som brio go da? et understell men 3 vogner liksom???

Er vel relativt mange vogner som har både ligge og sittedel pluss mulighet for å feste på bilstol. Emmaljunga blandt annet. Og Maxi Cosi setet vet jeg kan festes på en rekke understell.

ORIGINAL: juliiibaby

maxi cosi bilsetet (som er best i test), kan festes på flere forskjellige vogner, bl.a. TFK og stokke xplory (husker ikke flere i farta)

Vi har kjøpt Easywalker sky. Superlett 3 hjuling med store hjul, som det er en sportsdel til, bag og fester for å feste på MaxiCosi bilstol.

Vi vurderte også Brio GO, men syntes at framhjulene ble for små for vårt bruk.

Et tips er å se inne på www.barnevognguiden.no og vognforumet inne på nybaktmamma.com
Mange erfarne vognbrukere med mange gode tips [:)]

Ønsker deg masse lykke til med vognvalget!

Ville tatt en kikk på nybaktmamma.com sin barnevogntråd jeg hvis du er i tvil! Brio Go ser jo utrolig lekker ut! Men fikk aldri med meg om det gikk an å kjøpe lufthjul til den? Hvis ikke så er det jo ikke sikkert den er så god å trille å snø og slaps ?
Hadde Brio Sing som sommervogn i fjor, og jeg eeelska den! De har brae vogner de og! Det kommer bare an på hva du ser etter [:)]

Back
Topp