Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hvor lenge sitter babyene deres i vippestolen i løpet av en dag..? Marcus liker det veldig godt, og sitter nok der opp til en time..og kanskje en halvtime om gangen.. Er det skadelig for ryggen hans?[8|] Har den på det nederste trinnet da.( babybjørns vippestol)
De tåler det i korte perioder for ryggens del, på samme måte som de sitter i bilstolen. Men de får ikke bevege seg fritt i stolen, så de kan bli litt passive. Jeg bruker også trimmatte som lillegull ligger på, eller "mozartmatte" med en lekeape eller giraff hengende over. Da ligger han og spreller og "trener" og snakker og ler[:)]
Men vippestolen er god å ha når mamma skal dusje for eksempel[;)] Alt med måte tror nå jeg[:)]
Har også baby bjørn sin, og jeg bruker den ca 30 min om gangen 2-3 ganger om dagen. Det er når jeg dusjer og vi spiser middag f. eks. Bruker også nederste hakket. Prøvde ett høyere, men da virket hun ikke helt fornøyd da.
Bruker vippestolen en del vi også, men på nederste hakket som flere sier. Blir nok fort en halvtimes tid et par/tre ganger om dagen. Men i dag har jeg endelig fått kjøpt trimmatte så han kan ligge litt der også!
Ble så mye styr med å legge teppe oppå gulvteppet (som vi har gjort hittil) og altfor hardt syns jeg. Dessuten måtte jo teppene vaskes hele tida fordi de ble bøssete og Ludvig gulpa og sikla dem ned... Får nok mye glede av den matta etter hva jeg har hørt av dere som har en!
Her i gården er vippestolen i bruk daglig. Han har vel 2-3 runder i den på ca 30 min vil jeg tro. Typisk når jeg lager middag, og legger sammen klær. Han liker så godt å se på når jeg gjør like ting, og blir bare grinete om han må ligge på gulvet da.
Sånn rent faglig (er utdanna fysioterapeut) så er det variasjon som er nøkkelen til sunne friske sterke barn. Det negative med vippestolene er stort sett at de er passiviserende og at vi voksne lærer dem å "sitte" før de har skjønt at det er kjekt! Noen barn vil derfor begynne å mislike å ligge på gulvet når de først har fått smaken på å sitte litt oppe.
alex sitter i den titt og ofte,men han sitter ikek han ligger i den han..den er helt flat..har ikke rørt ryggen på den enda..men se noen ganger setter jeg på sånne føtter sån at den ike vipper og da kommer han litt mer opp,men han sitter ikke..(i det siste så har jeg bare brukt den på kvelden) han ligger mye på gulve for tia..men han kan sitte i den i hvert fall 3 timer på et døgn altså..ingen av mine barn har tatt skade..dattra mi lå i vippestol fra hu var født hu til hu kunne sitte selv omtrent..og hu sov i den og..(jeg var jo bare 17 år og viste jo ingen ting for å si det sån,men hu har ingen ryggplager eller noe som tilsier at hu har tatt skade av å sitte/ligge for lenge i vippestol)