Ang. vippestol.

Brud2013

Gift med forumet
Ser at det er en del av dere som bruker vippestol til barna deres.

men jeg har blitt annbefalt å ikke begynne å bruke det før han er over 3 mnd...

fysioterapeuten på helsestasjonen var innom barselgruppa vår sist og snakka blandt annet om bruk av vippestol. Ho mente det verste med vippestol var at de ikke har fri bruk av armer og bein(sideveis) og at de ikke burde sitte der masse av den grunn. for ryggen var det ikke spesielt farlig dersom de ikke var for bratt. Ho anbefalte oss å bruke vippestol i korte perioder men begrense det til når man har behov for "barnevakt" for da var det genialt[;)]

Bruker også vippestolen mye, men bare i liggende stilling foreløpig [:)]

Åssen type vippestoler har dere a?
Hvor har dere kjøpt dem?

Var ikke klar over at det var "innstillinger" på dem.

BRUKER VIPPESTOL HER OGSÅ...MEN I LIGGESTILLING.
HAR HATT DEN I LITT MERE SITTE-POSISJON NÅR DEN HAR STÅTT FORAN TV, MEN NÅ SOM HAR BRUKER DEN LEKE-GREIA LIGGER HAN MEST PÅ GULVET.
MEN JEG SYNS DET ER OK Å BYTTE PÅ LITT!

Vi har en vippestol som han nesten ligger i. Så det ikke blir belastning for ryggen hans. Men han ligger ikke lenge av gangen uansett[;)]

ORIGINAL: Jenta-83

Hvor har dere kjøpt dem?

Vi har babybjørn vippestol. Den kan ikke legges helt flat,men den regulerer seg etter barnets vekt. Hun sitter i den hver dag,men ikke for lenge om gangen, ofte mens vi spiser middag eller når jeg jeg skal gjøre andre ting hjemme.. Hun liker godt å komme litt opp å få oversikt,så vippestolen elsker hun..

ORIGINAL: Jenta-83

Hvor har dere kjøpt dem?

vi har BabyBjørn sin (http://www.babybjorn.se/), den har tre instillinger og enda så bruker vi den kun på den "flateste". Da ligger hun nesten helt flatt. Den har lett avtagbart og vaskbart trekk, noe som er greit når man begynner med grøt og ikke all grøten går i munnen [&:]

Selger den på babyshop i hvertfall, pluss sikekrt masse andre plasser

Vi har brukt vippestolen nokså mye, ligger litt-litt skrått i den. Til å beg. med var vi ikke klar over at de ikke burde ligge så mye i den, så nå bruker vi den mindre. Han storkoser seg i den da..

Genial uppfinning, vår heter PrimiSogni (köpt på babyshop) har den med på do och litt overallt (han är ganska sosial vår lille man så han vill helst inte vara ensam i ett rum) så därför var detta en kanon lösning. Han halvligger ibland, han ligger ibland, skiftar ställning ganska ofta, men han är inte i den långa stunder.
Längsta stunden är då jag tar en dusch, då brukar han somna, då fäller jag bara ryggen på stolen och så får han sova vidare [:D] 

Caroline sitter litt i vippestolen da... når jeg lager mat sitter hun i den hvis hun ikke vil ligge i lekegrinden, og når hun får flaske sitter hun stortsett i den, og når jeg dusjer tar jeg henne med inn på badet i vippestolen

vi har en chicco stol-kjempegrei for den har håndtak så jeg kan bære den lett med ungen oppi, skal jeg på kjøkken og han er selskapssyk bærer jeg han bare med f.eks. Tror den kosta ca 800. Vi lånte først en babybjørnstol og vi likte den ikke (men det er jo smak og behag[;)])

ORIGINAL: Isolde92

Genial uppfinning, vår heter PrimiSogni (köpt på babyshop) har den med på do och litt overallt (han är ganska sosial vår lille man så han vill helst inte vara ensam i ett rum) så därför var detta en kanon lösning. Han halvligger ibland, han ligger ibland, skiftar ställning ganska ofta, men han är inte i den långa stunder.
Längsta stunden är då jag tar en dusch, då brukar han somna, då fäller jag bara ryggen på stolen och så får han sova vidare [:D] 

enig!!  Samt når vi spiser, da har vi den stående oppe på spisebordet -  han elsker jo å følge med på hva mamma og pappa gjør[;)]

Back
Topp