Ang. vekt insp.

Sweetbabyblue

Forumet er livet
Ser at folk reagerer på at normalvektige har svart i tråden for overvektige...

Er det ikke litt feil å gå etter vekten og kalle seg tynn eller overvektig?? Det som teller er vel hvor man bærer fettet.. Det er jo kjent at litt ekstra på lår og rumpe er sunt for oss damer[:D]
Jeg har høye tynne bein men 75 kg på overkroppen rundt hjertet og det kan være skadelig så selv om noen andre mener at jeg ikke er overvektig så har jeg i hvertfall høy fettprosent[;)]

Tenkte eg og, eg e 160 cm og vege 57 kg, har tynne bein å skikkeli blautfeite mage. Kan absolutt ikkje kalle meg tynn!!!!

BMI kan lyve, ja. Derfor burde man måle fettprosenten og cm rundt midjen for å finne ut hvor feit man er, ikke se på BMI.

... og uansett veier fett mindre enn muskler!

Tror jeg leste et sted at damer ikke skal være mer enn 80 cm rundt midjen.. er de det så har de høyere risiko for hjerte- og karsykdommer!

Må jo tenke litt på vekta i forhold til høyden også.

ORIGINAL: malleleo

d ble jo spurt på høyde og.. mange ser seff ikke på d da..

men kanskje d er jeg som er et unikum med sykelig fedme som ikke synes dere kan kalles fete da [:)]

Det har jo med HVOR fettet ligger på kroppen å gjøre. Man kan ha vekt som står til høyden, og alikevel ha fette sånn plassert at det utgjør en helserisiko.
Fett veier ikke like mye som muskler heller, så hvis en person er lite trent, og har et usunt kosthold kan de være "feite" selv om det ikke ser sånn ut.

ORIGINAL: fairy

ORIGINAL: malleleo

d ble jo spurt på høyde og.. mange ser seff ikke på d da..

men kanskje d er jeg som er et unikum med sykelig fedme som ikke synes dere kan kalles fete da [:)]

Det har jo med HVOR fettet ligger på kroppen å gjøre. Man kan ha vekt som står til høyden, og alikevel ha fette sånn plassert at det utgjør en helserisiko.
Fett veier ikke like mye som muskler heller, så hvis en person er lite trent, og har et usunt kosthold kan de være "feite" selv om det ikke ser sånn ut.

Var sånn jeg tenkte ja[;)]

Man er ikke i kategori overvektig/fedme hvis bmi er lav, selv om fettet man har er plassert på steder på kroppen som kan gi økt helserisiko.

For meg blir det feil når noen som er 175 og veier 70 kg skriver i en tråd om fedme.

Hvis man mener at man er feit når man egentlig er normalvektig, åssen ser man da på oss som virkelig er feite?

ORIGINAL: Luthien05

Man er ikke i kategori overvektig/fedme hvis bmi er lav, selv om fettet man har er plassert på steder på kroppen som kan gi økt helserisiko.

For meg blir det feil når noen som er 175 og veier 70 kg skriver i en tråd om fedme.

Hvis man mener at man er feit når man egentlig er normalvektig, åssen ser man da på oss som virkelig er feite?

Tror ikke det har med hvordan de ser på de som er overvektige, så mye som hvordan de ser på seg selv.
Det er utrolig mange mennesker som har et forvridd kroppsbilde, og noen som i virkeligheten er normale kan se på seg selv som store, samtidig som de ser på venninna (som er samme str) som tynn.

ORIGINAL: Luthien05

De som skrev frem til folk begynte å kommentere var alle overvektige i følge BMI[;)] Var vel det som var spørsmålet til HI.

jeg har beinbygning som en mann,og hofter så breie som hus.den minste livvidden på bukser har alltid vært 38,uansett hvor lav vekten er.

ORIGINAL: catgun

... og uansett veier fett mindre enn muskler!

Tror jeg leste et sted at damer ikke skal være mer enn 80 cm rundt midjen.. er de det så har de høyere risiko for hjerte- og karsykdommer!

jeg er 100cm...

Back
Topp