Ang vannkopper

Vi ringte legevakt, og fikk komme på sjekk.. Det var brennkopper! Fikk antibiotika som hun skal gå på i 10 dager :)

Var det jeg skulle tipse deg om. I noen tilfeller går det over i brennkopper. Dersom noen av prikkene utvikler seg veldig bør du vaske de med klorhexidin og smøre de med brulidine også. Og, hvor kjipt det enn høres ut: hold henne unna bading i denne perioden. Så slipper hun å smitte seg selv og andre.
God bedring!

Prikker blir i noen tilfeller mistolket som vannkopper. Det er derfor noen tror at de har hatt det flere ganger. Jeg har lært at man kun får det en gang, men at du kan få et lignende utslett gjentatte ganger, men at det da er helvetesild eller en annen infeksjon. Ikke alle væskefylte blemmer er vannkopper :)
Som sagt kan man få det flere. Nevøen min hadde det to og jeg vet også om flere som har hatt det

Prikker blir i noen tilfeller mistolket som vannkopper. Det er derfor noen tror at de har hatt det flere ganger. Jeg har lært at man kun får det en gang, men at du kan få et lignende utslett gjentatte ganger, men at det da er helvetesild eller en annen infeksjon. Ikke alle væskefylte blemmer er vannkopper :)

man kan få det to ganger ja, og det er ikke så sjelden som man tror. vår har hatt det kraftig to ganger, dokumentert av lege.

Snuppa her har hatt det to ganger! Begge ganger påvist hos lege! Og begge ganger ganske mye vannkopper, men hun har aldri hatt feber!

Både jeg og søsteren min har hatt det to ganger. Bare noen få prikker første gangen og fullt utbrudd andre gangen. Så det er mulig å få to ganger. ;-)

Back
Topp