Ang valp

jabbadabbaduuu!

Elsker forumet
fikk oss en ny valp på fredag.. Men, en skal aldri vekke en valp når de sover? jeg la meg 23.00 i går og hun ble luftet halv 6 i dag og sover enda, da skal jeg bare la henne sove, sant?[8|] Åsså spiser hun så lite[&o] bare noen biter av foret hver gang.. Prøvd både med og uten vann,men spiser allikevel liiiiite!! Aldri hatt det problemet med de hundene vi har hatt før[&o]

dytter

ORIGINAL: Lalle88

Skal ikke vekke de nei, de trenger all søvnen de an få [:)]

Siden du hentet den på fredag regner jeg med den er rundt 8-9 uker? Da skal de vel ha oppbløtt for.
Jeg har lært at man skal sette ned maten (vi har en hel liten sermoni før hun får mat [:D]), spiser de ikke innen en viss tid setter man det opp og prøver senere. De lærer til slutt at de må spise da, de blir heller ikke kresne[:)]

jeg har og alltid gitt bløtt for til og begynne med... Men, får prøve noen dager til og se..

vi har allerede en "valp" fra før og, er 8 mnd og hun får mat måren og kveld, halverer dagsdosen hennes.. Og hun har slukt maten! Men, denne neste her spiser max 10 biter om gangen.. I går kveld spiste hun kanskje 5 [8|] Prøver flere ganger til dagen ja, og her kan det ikke stå fremme for da sluker hun andre det [:)]

Vi fikk beskjed om 3 måltid om dagen mens han er lite, så skal vi gå ned til 2 når han er gamlere.
Han er idag 8 mnd.

Han er også veldig småspist, da vi hadde maten tilgjengelig hele tiden.

Hunder skal ikke ha mat tilgjengelig hele tiden, da man får lett slike problem, de kan bli tynne/feite etc. Hunder har måltidsmager. Har til dags dato ikke sett en hund som er riktig ernært på fri tilgang. Til og med onkelen min har begynt å gi hunden måltider etter de har passet min hund noen ganger, og ser hvor mye bedre det fungerer.
Gi heller hunden 4 måltider (eller var det 5 i begynnelsen) og ta ferre ettersom den blir eldre. Min hund fikk fra 1,5 års alder ikke mer enn ett måltid, eller spiser hun ikke opp

Denne er jeg faktisk ikke enig i da jeg mener at man ikke skal tukle for mye med naturen. Min hund har alltid regulert forinntaket sitt helt fint selv, og jeg tror det er det optimale så lenge de klarer dette.

Tenk bare før når man skulle kontrollere ammingen. Man skulle kun amme hver 4 time og ikke mer en et visst antall minutter på hvert bryst. Synes det er riktig at naturen styrer selv der det er mulig og for meg er det lyder det derfor veldig merkelig å lære valper til å sluke maten.

Men jeg vet det er mange som er uenige med meg her....

Back
Topp