ang utvask av leilighet??

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Jeg finner ikke noe konkret på lovdata, men jeg har fått beskjed om at huseier ikke kan leie inn vaskebyrå for å vaske ut av leiligheten og kreve at jeg betaler for det uten å gi meg noen mulighet til å rette det opp først??

Noen som vet at dette er riktig...
Det eneste jeg fikk var "har du vasket?" jeg: "ja" han: "dette er ikke bra nok og vi har bestilt utvask på din regning"

det står som regel i kontrakten hvem som skal vaske ut og at huseier bør sjekke at det er bra nok. dersom det ikke er bra nok må leietaker gjøre det om igjen eller betale for at det blir gjort. jeg synes ikke det er greit å leie inn firma på din regning - firmaet kan jo uansett ikke kreve deg for penger når det er han som har bestilt. og han kan heller ikke kreve penger av deg for det dersom det ikke er avtalt på forhånd. hadde stilt opp med vaskebøtta selv jeg og ignorert hele bestillingen hans.

Mrs Lutz skrev:
det står som regel i kontrakten hvem som skal vaske ut og at huseier bør sjekke at det er bra nok. dersom det ikke er bra nok må leietaker gjøre det om igjen eller betale for at det blir gjort. jeg synes ikke det er greit å leie inn firma på din regning - firmaet kan jo uansett ikke kreve deg for penger når det er han som har bestilt. og han kan heller ikke kreve penger av deg for det dersom det ikke er avtalt på forhånd. hadde stilt opp med vaskebøtta selv jeg og ignorert hele bestillingen hans.

Problemet er at jeg fikk ikke vite noen ting før etter jeg hadde reist, og jeg fikk ikke lov til å komme bort å fikse.

Dette er nå en måned siden og det bor allerede noen andre der nå, nå skal han ha betalt for denne utvasken og driver og ringer min pappa som er på ferie for at han skal snakke med meg om det...

Back
Topp