Ang utskrapning..

Meister

Glad i forumet
Jeg skal dette på torsdag da jeg fikk beskjed på UL idag at fosteret er dødt[:(][:(][:(][:(]
Fosteret har vært dødt i ca 4 uker, så skulle egentlig vært 12 uker på vei nå!!

Noen som har vært igjennom dette før??
Gruer meg så veldig, og er jo selvfølgelig utrolig lei meg for at det gikk slik[:(]

Hva skjer, og hvor lang tid må jeg beregne å være på sykehuset den dagen??
Lurer også på om det er smertefullt etterpå??

fikk endel info på sykehuset,men det var liksom 5 min etter at jeg fikk sjokk beskjeden, så kan ikke si jeg husker så mye av hav hu sa der og da.. tenkte kun på den lille spiren min[:(]

Hei...

Først vil jeg gi deg en klem...
Utskraping skjer egentlig veldig kjapt...tipper du er ute i løpet av et par timer, om ikke mindre...selve utskarpinga tar ikke mange minuttene...
Du blir trillet inn på "operasjonsbordet" også får du narkose! det er ikke smertefult etterpå...det går så bra!

lykke til!! stor klem til deg

Utrolig trist at du mistet, kondolerer så mye.

Ved min siste MA dro jeg til sykehuset siden jeg hadde misstanke på at pillene jeg hadde fått ikke hadde fungert.
Det stemte, og det ble utskrapning. Siden jeg hadde spist frokost, måtte jeg vente litt.
Ble lagt i narkose, og våknet når de var ferdige. Lå på oppvåkningen i 30 min tror jeg, og kunne dra 1-2 timer senere.
Overraskende så hadde jeg ingen smerter.

Først vil jeg si at jeg føler veldig med deg, det er ingen god beskjed å få. 

Jeg har hatt utskrapning i uke 10, det hadde da vært dødt i ca 3 uker. Det er ingenting å grue seg for selve inngrepet, det foregår i full narkose.

Jeg var vel 2-3 timer på sykehuset etterpå, husker ikke nøyaktig, er noen år siden nå.

Jeg hadde ingen smerter etterpå, blødde i ca 2 uker etterpå. Og jeg var sykemeldt i 1 uke.  

Veldig mye greiere å ha utskrapning, enn å måtte ta tabeletter, og vente på at det skal komme ut av seg selv, har prøvd begge deler...

Tusen takk for svar, føler meg litt roligere på det området nå[;)]

Og tusen takk for klemmene, det var en vond beskjed å få[:(]

Huff.., så utrolig trist...[:(]

Jeg hadde utskrapning i april, da kroppen ikke klarte å støte ut fostret selv.
Begynte å blø litt på en onsdag, torsdag var det som vanlig mens, men fikk kraftige tak i magen. Fredag kom jeg på sykehuset for utskrapning, da tok de først UL, så ble jeg lagt inn, fikk seng, og to tabletter som skulle legges under tungen. De tablettene skal visst få livmoren mer i gang.
For meg startet det verste her... Ettersom jeg hadde blødninger og smerter før tablettene, så resulterte de i styrtblødning og kraftige rier... Slik måtte jeg ligge fra klokka 9 til klokka 14, da var det endelig min tur.
Var på operasjonsstua fra 14.15 til 14.45, da var det hele over og blødningene hadde avtatt og smertene var borte.
Har i ettertid tenkt på at jeg nok burde ha kontaktet sykepleierne da det var på det verste, for jeg tror nok ikke det er normalt å ha så vondt og miste så mye blod.

Håper ikke min opplevelse skremmer deg..
Vil sende deg mange klemmer og lykkeønskninger

Forferdelig nyhet å få, stor klem til deg!!! Jeg måtte ha en utskraping da jeg hadde en falsk graviditet (Blighted ovum), hverken inngrepet eller tiden etterpå var smertefull..inngrepet ble gjort i narkose. Lykke til!

Så trist at du også måtte oppleve dette [:(]

Jeg møtte opp på sykehuset i 8 tiden, og dro hjem i 18 tiden. Mye ventetid siden jeg kom inn til øyeblikkelig hjelp, og de må gjøre unna de planlagte inngrepene først. Etterhvert fikk jeg seng, og cytotec (tror jeg) som skulle opp i vagina for å modne et eller annet. Da måtte jeg ligge i sengen i 2 timer. Så ble jeg trillet ned, og fikk narkose. Våknet opp, og hadde skikkelige menssmerter. Fikk smertestillende, og borte ble de. Senere ble jeg kvalm og fikk blodtrykksfall, ellers gikk alt greit. Spydde som en alke til kl var 22 den dagen. Blødde litt den dagen, og spottet noen dager til.

Lykke til [:)]

Uff, så trist! Ville bare gi deg en klem jg

Vil bare sende en klem jeg..! Kan ikke være en lett beskjed å få..[&o]

Hey,jeg har vært gjennom d samme som deg og føler så med deg nå[:(]

Ang utskraping vet jeg ikke,men hører d er bedre enn noe annet..du slipper å blø i dagesvis og slikt..alt er liksom over på null og nix[:)] Jeg fikk tabletter...d var lenge å vente og smertefullt..så bra du får utskraping! Du vil vel bare få d overstått kan jeg tru!

Lykke til da og ta vare på dg selv! Stor klem!!

Var på utskraping i slutten av september. Jeg er veldig glad jeg tok det istedenfor piller. Var i uke 7-8
KOm inn på sykehuset på ettermiddag, hadde da ikke spist siden morgenen. Måtte ligge og vente litt siden det var
så stor pågang. Fikk ligge i sykehus seng og de satt sånn sprøyte i armen. Selve inngrepet gikk superfort. Full
narkose og var borte på et blunk. Våknet opp igjen en time senere i senga. Måtte ligge litt før legen kom og spurte
hvordan det gikk, og jeg fikk dra hjem. Ikke hatt noe vondt i etterkant. Blødde litt i 4-5 dager. 4 uker senere hadde jeg
nye, positive graviditetstester

Føler med deg....det eneste vi kan "trøste" oss med er at det skjer jo for en grunn....at det var noe galt med fosteret...[&:]
Men det er jo uansett en utrolig vond ting og oppleve....en annen ting jeg bare vil tipse deg om...er at hvis du skulle få feber noen dager etter inngrepet, så må du ringe sykehuset...noen kan få en infeksjon og da er det gjerne at man må ta en utskrapning til.....tenkte bare å nevne det for deg, slik at du er forbredt på at slikt KAN skje...Ønsker deg lykke til! [:)] Inngrepet er i grunn bare som å ligge i en seng...du oppfatter aldri noe mer enn det[:)]

Back
Topp