ang utregning av termin?

Cizza03

Forumet er livet
noen av dere forumsberter som kan forklare meg dette?

Jeg har jo en icsi spire i magen og egget ble befruktet 2 dager før innsetting sant...fryst egg...
så det blir:

på en fredag: egginnsetting
på en torsdag: ul (da var jeg 7 uker og 1 dag)

termin på fredag 1 juli...
men hvorfor termin på en fredag når ukene mine alltid bynner på en onsdag?
eller stemmer dette, skal vi være 42 uker og 2 dager på termin datoen?
jeg mener å huske rett i at vi er 42 uker og 2 dager på termin dato, eller tar jeg feil???[8D]

Når jeg skal regne ut en evt termin på meg selv i forbindelse med prøverør forsøk så bruker jeg kalkulatoren her på BV. Jeg velger den som regner utifra unnfangelse og setter dagen etter uttak som befruktingsdagen.

Når det gjelder hvor lenge vi går gravid så er det i Norge 40 uker + 2 dager. Dette blir da termindatoen.

Håper jeg gjorde meg forstått [:)]

ja er det jeg egentlig mente oxo...at det er 40 uker + 2 dager...men fikk det ikke til å stemme med svangerskaps boken...men det manglet noen ark med datoer... 
når jeg brukte bv kalkulatoren så fikk jeg samme termindato som på ul...
og sist svangerskap fødte jeg 4 dager for tidlig, altså i uke 39...men skal få tak i en ny svangerskaps bok så jeg får ført opp de riktige datoene, skriver dagbok i svangerskapet sjø [8D]

hmm det var rart. Håper det er andre her inne som kan gi deg et bedre svar enn jeg. [:D]

...

Man går jo gravid i flg. norsk sv.skap i 40 uker + 2 dager, så det stemmer nok med at du skifter uke om onsdagen om terminen er en fredag.
du vil jo da onsdagen same uke som termin er være 40 uker, og når fredag 1.juli kommer 40+2[:)]
Var sånn med meg også når eg hadde termin med Mari 28.aug, skifta uke om onsdagene[:D]
-men ho kom jo 3 dager over termin så var jo 40+5 eg då når ho kom[8D]

Bare lurer på noe annet [;)]

Var det ditt første fryseforsøk du klarte det på? Var du på St.Olavs? Vet du hvor stor % sjanse før å lykkes der? Skal jo ha mitt 1. fryseforsøk der nå [:D]

Har du noen gode tips å gi meg? Hehe... Ble mange spm, men er litt spendt.

Back
Topp