Ang. urinprøvebeholderne

Ella30

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Jeg har lyst til å be om å få igjen den urinkoppen etter bruk denne gangen, for å gjenbruke, de er jo ikke helt gratis. [emoji23] Noen som har bedt om det? Er det helt teit av meg? [emoji23]

Sist så spurte jordmora mi hver gang om jeg skulle ha med beholderen så tror ikke det er helt teit. Tror nok mange gjør det siden hun spurte.

Må bare le litt [emoji23] Det har jeg aldri tenkt på før! Jeg går bare til kontroll hos legen, så føler ikke utgiften blir så stor. Hadde første time på mandag og neste er først i uke 24. Så blir vel kanskje 4-5 tilsammen. Kan ikke du prøve å spørre og se hva de sier...jeg er faktisk spent på svaret [emoji6]

[emoji23] Første time hos lege imorgen så må prøve å huske å spørre da! Mulig jeg hadde mye kontroller med de to andre altså, jeg husker ikke, men det gikk ihvertfall mange sånne kopper! Aldri tenkt på å be om få de igjen før og ikke fått spørsmålet heller... også er det jo ikke bare prisen, men det å huske å gå på apoteket og handle de og ikke minst unødvendig bruk av plastikk [emoji5]

Nei, får bite i meg flauheten og be om å få igjen koppen. [emoji28]

Jordmora mi spurte alltid om jeg ville ha tilbake glasset, om jeg sa ja skylte hun det og ga det tilbake. Var ikke noe rart med det følte jeg.

Husker jeg har blitt spurt om det.

Sniker.

Om du synes det er "rart" å spørre om det, kan jeg anbefale å kjøpe glass på ebay. Jeg kjøpte 25 glass, og betalte rett i underkant av 80kr, inkl frakt. [emoji108]

Er nok ikke så dumt å spørre, det verste svaret man kan få er jo et nei.. Må få høre hva de sier:)

Vil gjerne vite hva svar du fikk [emoji2]

Jeg sier alltid at jeg vil ha den tilbake. Ingenting dumt i det! Det som blir dumt er at de kun tar sticks og liksom skal kaste de etterpå.. det er verre!!

Her i Bergen koster det 10-20kr glasset, syns ikke det er så gale [emoji5] kan sikkert få endå billigere på nett [emoji5]

Jeg har alltid bare brukt gamle glass med lokk vi har liggende jeg (typ tomatpuré og barnematglass). Ikke falt meg inn å gå å kjøpe noe som er beregnet på urinprøver en gang :p

Hos oss aksepterer de bare sterile glass fra apotek. De opplever ofte forurensing om man bruker andre glass.
Har aldri falt meg inn å bruke de flere ganger.. du banjo spør :-) jeg tenker det kan føre til forurensing av prøven, men jeg er ikke helsepersonell

Hmm.. Har jeg aldri tenkt på.
Hvordan vasker man disse glassene før neste tisseprøve da? Er jo ikke akkurat det man putter i oppvaskmaskinen ;)

Bare å vaske dem med kokvarmt vann. Jordmødre spør ofte om man vil ha dem med, men har aldri opplevd det hos legen. Blir nok plastsøppel så fint når man kan gjenbruke [emoji4].

Jeg har alltid pleid å bare få nytt glass med tilbake i svangerskapene. Vet ikke hvordan de gjør det nå da, byttet fastlege og jordmoren min har gått av med pensjon, så nå blir alt "nytt".
Skal på første kontroll i morgen - hvis mannen glemmer å gå innom apoteket på vei hjem, bruker jeg et annet glass. Evt en rømmeboks med skrulokk [emoji23]

Da har jeg vært hos legen og det gikk greit det, selv om det ble litt kleint [emoji28] Sa det først til legen også igjen til legesekretæren som glemte det og jeg måtte spørre igjen etter jeg egentlig var ferdig der... Legen hadde lagt inn betaling for timen på automaten så hadde heldigvis flere grunner til å banke på igjen, ellers hadde jeg nok ikke turt [emoji23] Tydeligvis ikke rutine der...

Fikk beskjed om å koke glasset før neste bruk og det skulle den tåle også [emoji5] Satser på det blir enklere å få beholde koppen min hos jordmor fremover [emoji23]

Da har jeg vært hos legen og det gikk greit det, selv om det ble litt kleint [emoji28] Sa det først til legen også igjen til legesekretæren som glemte det og jeg måtte spørre igjen etter jeg egentlig var ferdig der... Legen hadde lagt inn betaling for timen på automaten så hadde heldigvis flere grunner til å banke på igjen, ellers hadde jeg nok ikke turt [emoji23] Tydeligvis ikke rutine der...

Fikk beskjed om å koke glasset før neste bruk og det skulle den tåle også [emoji5] Satser på det blir enklere å få beholde koppen min hos jordmor fremover [emoji23]
Så fint at det gikk i orden, selv om det ble litt frem og tilbake ;)

Hmm.. Har jeg aldri tenkt på.
Hvordan vasker man disse glassene før neste tisseprøve da? Er jo ikke akkurat det man putter i oppvaskmaskinen ;)

Hvorfor ikke? Jeg tisser aldri direkte i urinprøveglasset, synes det blir bare klin. Tisser i en plastkopp, skyller den og vasker den i oppvaskmaskin på 70 grader. Aldri tenkt over at det skulle være et problem.

Back
Topp