Ang. ultralyd..?

*Sookie*

Elsker forumet
Noen som vet med sikkerhet om det er seint i svangerskapet(18-20 uker) eller tidlig det er best å se hvor langt påvei en er?

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg fikk svært sprikendes terminberegninger på tidlig og ordinær ul.

Det skillte 15 dager liksom....

Ikke det at det normalt hadde betyd noe, men i og med at jeg mest sansynlig skal ta ks, har de jo litt å si.

Viss den tidlige ul stemmer best, vil det bety at jeg får ks i uke 37 liksom......

Kan legge til at jeg har hørt noen få vite av gynekologen sin at jo tidligere ul, jo sikrere på termin..

Min termin ble flyttet 2 dager på ordinær UL pga at de brukte heller målene fra den tidlige.. De stemmer ofte mer sa de.

Ordinær ul er mer nøyaktig enn tidlig fikk jeg beskjed om av legen.
Det samme sa gynekologen på tidlig ul, at det ikke sikkert at det stemte helt sikkert.
11 dager i forskjell på tidlig ul og ordinær her. Fikk 6 dager senere termin på tidlig,enn det bv sa. Noe som ikke er mulig, for da ville nesten ha testet positivt før jeg ble gravid[8D]

Med førstemann her var jeg på tidlig ul i uke 7 ca. Og da ble jeg satt tilbake 2 uker i forhold til mensterminen. Var jo mensterminen jeg skulle gå utifra fremover var beskjeden jeg fikk, men på ordinær ultralyd ble jeg også satt tilbake 2 uker.. Var bare 1 dag forskjell på terminen som ble satt i uke 7 og i uke 19.

Var på tidlig UL i uke 10 og ble satt tilbake 1 uke, men på ordinær UL fikk jeg på samme dag som mens-terminen.

jeg fikk beskjed om at det var vannskeligst å måle tidlig. derfor ville de ikke gi meg termin før den ordinære UL.
Men fikk en ca termin tidlig. Jeg skal også ta KS. derfoor ville de ta en UL til.

Back
Topp