Ang ull stilongs og ull genser?

Så og si alle ungene i barnehagen til Jr. gikk i bare longs og tynn genser. Noen av de tynne, frosne smårollingene gikk kanskje med joggebukse over, og mange av de "store" jentene hadde en tynn kjole, men for kraftplugger som Jr. var det vanligvis ikke bare unødvendig, men direkte galt; da rant svetten av ham.
I tillegg gjorde et lag "vanlig" tøy at de ansatte ofte glemte/ikke gadd/rakk å ta det/sørge for at barna tok det AV for å ta PÅ varmelag av ull, så barnet ble gående med jeans eller bomullsjoggis under dressen - noe som ofte fører til fukt, dårlig varmefunksjon, og mindre bevegelighet (det ER mer føyelig med en ullbukse enn et par jeans under dress).

Hadde ullbukse og -jakke liggende til å ha under dress/regntøy litt avhengig av når på sesongen det var.
Janus har også fine tynne joggebukser i ull. :)

Så og si alle ungene i barnehagen til Jr. gikk i bare longs og tynn genser. Noen av de tynne, frosne smårollingene gikk kanskje med joggebukse over, og mange av de "store" jentene hadde en tynn kjole, men for kraftplugger som Jr. var det vanligvis ikke bare unødvendig, men direkte galt; da rant svetten av ham.
I tillegg gjorde et lag "vanlig" tøy at de ansatte ofte glemte/ikke gadd/rakk å ta det/sørge for at barna tok det AV for å ta PÅ varmelag av ull, så barnet ble gående med jeans eller bomullsjoggis under dressen - noe som ofte fører til fukt, dårlig varmefunksjon, og mindre bevegelighet (det ER mer føyelig med en ullbukse enn et par jeans under dress).

Hadde ullbukse og -jakke liggende til å ha under dress/regntøy litt avhengig av når på sesongen det var.
Janus har også fine tynne joggebukser i ull. :)
Ja jeg sender dem i bare ullundertøyet av akkurat den grunnen! De har ulldress/fleecesett i bhg som de tar på når de skal ut, før ytterdressen! Er jo slik de anbefaler å kle ungene nå, med lag på lag :)

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Der varriererr her:) men om det er kaldt så er det jo viltig å ikke ha annet enn ull, har en en tynn bukse som er av noe annet så ødelegger en jo en del av godene ved ull:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her har de " kun" på ullundertøy og tynne ullsokker. Innimellom har de en kjole over, og på kaldeste vinterdager har de ullbukse over stilongsen.
Jeg føler at dette er best å ha på da det er utrolig behagelig å gå i, veldig praktisk når de skal ut og puster/varmer godt.
Er sikkert forskjell på barna, men slik er det med mine og skal også være med minstemann:)

Frøkna gikk bare i ull longs og trøye i barnehagen, det gjorde hu i fjor i 1 klasse også. Om hu velger å gå slik til vinteren igjen så er det helt greit for meg, selv om faren ikke er helt enig. Frøkna liker å gå sånn og jeg syntes det virker mer behagelig, så i sommer når vi var på hytta tusla hu rundt i ull strømpis og trøye selv når vi dro for å handle :) Komfor og praktisk mener jeg er det viktigste.

I barnehagen hender det da stadig at jeg henter henne i bare ullundertøy eller strømpebukse osv, fordi hun ikke ville kle av eller ta på bukse igjen osv etter å ha vært ute, eller at hun bare var varm og ikke ville kle på seg. De er små barn. og nakne er de jo ikke på noe vis i slike klær, så det kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Hjemme går hun stadig rundt i bare strømpebuksa.

Det er ullundertøy ja. Trøyen går fint, men hadde ikke sendt ungen min i bhg i bare stilongs. Men dersom hun bare har det på seg etter å ha kledd av seg etter de har vært ute så hadde jeg ikke reagert noe på at hun bare var i stilongsen i bhg. Men hadde tatt på en bukse på vei hjem.

Sent from my iPhone using BV Forum

Både der jeg har jobbet og der jenta mi går er det vanlig å bruke bare ullongs og trøye. Jeg ser ikke på det som undertøy. Men du må jo kjenne litt på det selv, hvis du syns det er rart å sende de sånn i bhg, så gjør du jo ikke det :) .

Back
Topp