Ang ull stilongs og ull genser?

tuppis

Glad i forumet
Har en jente på 3,5 år. Har aldrig sendt ho i bhg i bare ull stilongs og tilhørende genser pga jeg har følt dette er halvveis undertøy på en måte, tenker mest på stilongsen da.
Kjøpte en veldig fin stilongs og genser fra Pierro bert? Elle det er det ok å sende hun i bhg med sette når det begynner å kaldnes? Eller er det som mer en strømpebukse, du har kjole/skjørt over. Rare spørsmål bare lurer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har en jente på 3,5 år. Har aldrig sendt ho i bhg i bare ull stilongs og tilhørende genser pga jeg har følt dette er halvveis undertøy på en måte, tenker mest på stilongsen da.
Kjøpte en veldig fin stilongs og genser fra Pierro bert? Elle det er det ok å sende hun i bhg med sette når det begynner å kaldnes? Eller er det som mer en strømpebukse, du har kjole/skjørt over. Rare spørsmål bare lurer :)

Jeg har brukt det som vanlige klær også.. Av og til en strøpebukse under ullbuksa, da er det bare å hive dem inn i dressen uten noe mye tøy på seg

Jeg pleier å ha skjørt/kjole over, er lett å ta av før de går ut. Om du er "redd" for at det skal bli for undertøyaktig, anbefaler jeg ulltøyet fra Woolland, såååå fint

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg har alltid sendt jentungen i bare ullundertøy i barnehagen vinterstid, og det har mange andre gjort også. Ble for varmt inne med mer over!

Klærne skal være praktisk og behagelig, og noe annet har jeg ikke brydd meg om! Men jeg kjøpte to sett med bukse/genser fra woolland (som noen over her anvefalte også) som vi brukte når det ikke bare var vanlug barnehage.

Jeg har sjelden bare brukt stilongs/trøye, for jeg føler det er litt undertøyaktig. Men vi hadde noe mellomlag fra Wooland,nøsebarn og ej sikke lej, det gikk han med uten annet ovet

Her går dem masse i bare ull. Blir fryktelig varmt om dem skal ha klær over det igjen. Har aldri tenkt på det som undertøy. Uansett, det er jo barn.

Helt vanlig at barn bare har ullstillongs i barnehagen:) Veldig praktisk for de som jobber der når man skal kle på også.

Nøstebarn har joggebukser i ull, har en selv, de er kjempegode!
Men dyre da så klart.

Her går dem masse i bare ull. Blir fryktelig varmt om dem skal ha klær over det igjen. Har aldri tenkt på det som undertøy. Uansett, det er jo barn.
Mitt barn har aldri likt å gå bare i stilongs, han har uansett gått i naturbhg å de gikk ut 8.15, så da var det fint å ha noe over

Mitt barn har aldri likt å gå bare i stilongs, han har uansett gått i naturbhg å de gikk ut 8.15, så da var det fint å ha noe over

Neihei? Poenget mitt var ikke at alle barn elska å gå i ull-longs. :) Poenget mitt var at jeg trur ikke det finnes ett eneste menneske som reagerer på at barna mine kommer i PR ullklær og ikke noe annet. Siden det bare er barn! :)
OG, for mine barn hadde det vært for varmt :)

Helt vanlig at barn bare har ullstillongs i barnehagen:) Veldig praktisk for de som jobber der når man skal kle på også.

Nøstebarn har joggebukser i ull, har en selv, de er kjempegode!
Men dyre da så klart.
Er det helt vanlig? Var svært få som hadde det da jeg jobbet i bhg faktisk, mulig det har blitt mer vanlig etter 2010 da:)

Her sliter de ull longser hvis de har bare dem på, så her legger vi dem i hylla på litt mildere vinterdager så de kan kle på seg selv når de går ut, ellers så har de bukse over. :)
Men som regel kun ulltrøye til genser. Spesielt de tykkere merkene, som Joha og Hust & Claire osv.

Det er veldig vanlig at de går i kun ullundertøy i bhg. ja, men som regel har de bukse over når de blir levert, og heller tar av seg om det blir varmt. :)

Jeg jobber i bhg. :) De fleste kommer med bukse over, men hvis de har utedress/uteklær over når de kommer (hvis de går, ikke kjører), så er det ofte de bare løper inn i ullundertøyet ja :)

Akkurat trøyer kan fint brukes til genser, mange fine trøyer synes jeg.
Hull i longs fikk vi også mye av husker jeg. Nå brukes det ikke ull lenger omtrent.

Det bør vel ikke være noe problem. Er jo så mye fint og stilig ull nå.

Jeg pleier å ta en bukse over, og så tar de den av når de måtte føle for det.
Er slik ungene på jobben min stort sett blir levert, også.

Veldig vanlig at unger går sånn i bhg ja! Det blir fort for varmt med flere lag, så det rekker med longs/genser. Finnes joggebukser i ull om du vil ha bukse. NameIt har, Nøstebarn og Janus som jeg vet om. Vi har kjøpt inn det til gutten vår i år:)

Her vil helst barnehagen at vi bare sender de i body/genser og longs. Blir så varmt der at de må kle av med en gang uansett om de har på mer klær

Praktisk i alle fall...
Mannen kledde på ungene her en morgen å kjørte de. Da jeg hentet de, ble jeg litt satt ut. De gikk jo i bare ullstillongs og genser til. (Nytt fra Skogstad) Så det var jo fint. Men ingen andre som gikk slik. Så følte det var litt sånn undertøysaktig :P

Trur aldri eg har sett ein unge i ungane sin barnehage som kun har gått i ullstilongs faktisk. Har vanlig tynn/lett bukse utenpå, eller kjole/skjørt, men trøya går dei gjerne med uten noko over.
Eg har ingenting mot at dei skulle gjort det altså, berre ikkje vant til det sjølv.
Har brukt joggedress fra nøstebarn i ull, dei er supre, og held seg godt:)

Back
Topp