Ang turnusarbeid

LittleWonders

Forumet er livet
VIP
Julegavene 2019
Jeg har et spørsmål.

En arbeidsplass har 3 delt turnus (dag, aften, natt) med arbeid hver 3.helg.
Her kan man om ønskelig får arbeid hver 2.helg (i stedet for hver 3.) og da få 40 000kr ekstra i året.
Noen som har noen tanker? Er det verdt det?

Kommer jo ann på livssituasjonen for øvrig synes jeg; har mannen fri i helgene med tanke på at noen må ha barna, gjøre man mye sammen som familie i helgene ? Å jobbe 2. hver helg gir jo mer fri i uken => har man behov for det ? f.eks mer tid med barna, redusert bhg behov, kortere dager for barna osv pluss at det da gir mer penger.

Kommer jo ann på livssituasjonen for øvrig synes jeg; har mannen fri i helgene med tanke på at noen må ha barna, gjøre man mye sammen som familie i helgene ? Å jobbe 2. hver helg gir jo mer fri i uken => har man behov for det ? f.eks mer tid med barna, redusert bhg behov, kortere dager for barna osv pluss at det da gir mer penger.

jeg ville ikke gjort det. Jeg føler hver 3 helg er for tett. Ønsker å ha familietide i helgene. Synes den 3. Hver helgen kommer for fort. Nå vet jeg ikke hvordan arbeidamarkede er der du bor, men du kan jo gjør en avtale om å prøve en periode og hvis det ikke går, eller du føler det blir for ofte. Gå tilbake til 3.hver helg. Men gjør denne avtalen på forhånd.

siggen skrev:

Ja, det høres ikke så dumt ut :). Om det passer og ikke pappan også jobber helg. 
Syns jeg for oss og vårt liksom. 

jeg har jobbet både turnus og "vanlig" dagjobb etter at jeg ble mamma, 100%stilling. Trodde virkelig at å jobbe turnus med den frien det gir i ukene skulle være bra for både meg og familien. Men jeg opplevde at det var slitsomt - og at jeg var mye borte når det skjedde noe kjekt hjemme (17.mai, jul....) Men som med det meste er smaken ulik, mange som trives med å jobbe turnus.

etter min mening er det alt for ofte å jobbe 2 hver helg, så det hadde ikke jeg ville gjort, Er jo ikke verre enn at du kan jobbe litt ekstra på helg i ny og ne når det passer (så har du fri når du trenger å ha fri, vil tro du kan tjene mye mer på det i løpet av et år...

Jeg jobber turnus, ikke tredelt da. Heller til alle døgnet tider og aldri faste tider.
Men i vår jobb kan man velge, jeg har valgt å jobbe annhver helg samme har sambo.
For oss er det aldri aktuelt å jobbe hver tredje, for det første får man da mindre fri på hverdagene, og slik våre turnuser er bygd er de mye tøffere.
Sambo og jeg jobber motsatt helg av hverandre. Men alikevel har vi masse familie tid sammen.
Hvorfor må den bestandig være på lørdag eller søndag?
Og dessuten skal vi f.eks reise bort søker enn av oss ferie den helgen.
Jeg elsker å ha sønnen min hjemme enn onsdag, eller torsdag, eller som i morgen fredag.
Vi leverer seint og henter veldig ofte tidlig i barnehagen. Jeg ser egentlig bare fordeler. Ikke ulempene:)
Pluss at man tjener mye bedre annhverhelg

Lykke til med valget, for meg hadde valget vært enkelt:)

Jeg har valgt å jobbe annenhver helg helt uten ekstra betaling, så jeg synes 40 000 hørtes flott ut. Nå som barna er små jobber jeg nesten bare kveld og helg. Mannen min har kontorjobb og fleksitid, så da får vi det til å gå rundt uten barnehage. :)

Selv om du skal ha barnehage noen dager, så vil mer helgejobb gi færre hverdagsmorgener der du må stresse barna i barnehage før tidligvakt. Jeg synes også det er deilig å stå opp alene i helgene, og gå på jobb mens hele resten av familien ligger fredelig og sover.

Når barna begynner på skolen derimot ønsker jeg å gå tilbake til å jobbe hver tredje helg. Nå gir mye helgejobbing mer tid med barna, men det snur jo med en gang de skal på skole 5 dager i uken. Da tror jeg helgene blir viktig familietid.

Kommer ann på hans jobb/arbeidstid, hvordan din turnus vil forandres og hvordan dere får kabalen med bhg og samliv til å gå opp. For noen passer det best å jobbe helg, men for andre er helger hellige.

Jeg har arbeidet annen hver helg, men det var før vi fikk barn. Det var greit da, men kunne ikke fått det til å fungere i dag med barn..

søteste skrev:
Jeg jobber turnus, ikke tredelt da. Heller til alle døgnet tider og aldri faste tider.
Men i vår jobb kan man velge, jeg har valgt å jobbe annhver helg samme har sambo.
For oss er det aldri aktuelt å jobbe hver tredje, for det første får man da mindre fri på hverdagene, og slik våre turnuser er bygd er de mye tøffere.
Sambo og jeg jobber motsatt helg av hverandre. Men alikevel har vi masse familie tid sammen.
Jeg elsker å ha sønnen min hjemme enn onsdag, eller torsdag, eller som i morgen fredag.
Vi leverer seint og henter veldig ofte tidlig i barnehagen. Jeg ser egentlig bare fordeler. Ikke ulempene:)

i helsevesnet foreks (som jeg jobber i) der får man kun er ferie helg pr år (eller iallefall bare en søndag)  så der hadde det ikke vært praktisk å ha det sånn!! men for all del alle må jo gjøre slik som passer dem best. men min personlige mening er at 2.hver helg er alt for mye helge jobbing (jeg elsker nemlig å ha fri i helgene når samboer har fri) selv jobber jeg kun 4 hver helg! og jeg syns det er for ofte også hehe ;-)

Absolutt ikke verdt om du ikke må ha pengene. Hver 3 helg er mere enn nok å jobbe.

Det kommer jo ann på om dere syntes dere får nok familietid selv om du jobber helgene.

Stillingen jeg egentlig har er annenhver helg men da er småen hos faren så da har jeg aldri muligheten til å finne på noe eller treffe venninner.

Nå går jeg i et nattevakt vikariat og jobber hver 3. helg, men syntes jeg får mye tid med frøkna siden jeg har mye fri i uka. Samt at jeg har muligheten til å treffe andre og gjøre ting de helgene hun er hos faren.

Hadde mannen også jobbet turnus høres jo dette heltsupert ut, men her jobber mannen vanlig hverdag med fri i helgene, så det er da vi har tid sammen alle mann. Men jeg koser meg hjemme med barna de fridagene jeg har i uka.Men kunne ikke tenke meg og jobbe hver 2 helg. Vi hadde en periode vi jobbet hver 4-5 (annen hver gang), jobbet da 12 timers vakter de helgene vi jobbet. Helt perfekt.

Strikkeguri skrev:

søteste skrev:

i helsevesnet foreks (som jeg jobber i) der får man kun er ferie helg pr år (eller iallefall bare en søndag)  så der hadde det ikke vært praktisk å ha det sånn!! men for all del alle må jo gjøre slik som passer dem best. men min personlige mening er at 2.hver helg er alt for mye helge jobbing (jeg elsker nemlig å ha fri i helgene når samboer har fri) selv jobber jeg kun 4 hver helg! og jeg syns det er for ofte også hehe ;-)

Er vel 2 søndager når man jobber 2. hver, eller husker jeg fei`? og lørdager går vel som en helt vanlig feriedag

Jeg jobber annen hver helg, men så jobber jeg kun helg også (studerer til vanlig) Kunne aldri tenkt meg å jobbet annen hver helg om jeg jobbet mer enn helgevaktene... Gleder meg til jeg er ferdig å studere slik at helgene kan bli hellig igjen :P

Back
Topp