Ang. TUL

Mammaatil1

Forumet er livet
Septemberhjertene 2018
Oktoberfruene 2018
Dere som skal på TUL, hvor skal dere? Privat, sykehus, lege?

Betaler dere for TUL selv eller får dere TUL som følge av kroniske sykdommer?

Et spm til: Har vanlige legekontor UL-utstyr?
Helt ny på dette og har ikke peiling, men veldig nysgjerrig [emoji1]

Jeg har fått tidlig ultralyd på sykehuset grunnet flere spontanaborter [emoji4]

Det er noen legekontor som har slikt utstyr på kontoret, men jeg tror det er få [emoji4] du kan ringe ditt legekontor i morgen og høre med dem [emoji4]

Vi går til privat :) Trenger å bli betrygget på at alt er bra. Bruker samme gyn som hadde utredning. Hun ble kjempeglad over nyheten, og det var uaktuelt for oss å ha en annen gyn nå. Dessuten har vi ikke rett på offentlig :) Betaler 1200,- for det, men er totalt verdt det! :)

Får gratis TUL pga kronisk sykdom. Blir gjennomført på det lokale sykehuset :)

Mitt legekontor har ikke slikt utstyr.

Får tul på Ullevål på grunn av ivf :) skal ha den når jeg er 8+0 og så regner jeg med at vi forsøker å få til en til privat i uke 12-13 for å sjekke før oul.

Sist fikk jeg det pga blødninger i uke 9. Det var på sykehus.

Denne gang antar jeg at vi bestiller privat rundt uke 12, og betaler selv.

Får tul på Ullevål på grunn av ivf :) skal ha den når jeg er 8+0 og så regner jeg med at vi forsøker å få til en til privat i uke 12-13 for å sjekke før oul.
Jeg får også oga ivf. Har pga kronisk sykdom på fødepol på tirsdag og på fert.pol på onsdag pgs ivf. Usikker på om jeg orker å gå på onsdag også. Hmm..

Jeg får (håper jeg) pga kronisk sykdom og tidligere MA.
Det blir på enten lokalsykehuset eller KK på Haukeland. Vet ikke ennå. Håper lokalsykehuset siden jeg da slipper all kjøring til og fra kontroller på KK.

Vi hadde tidlig ul i uke 12 sist og regner med vi velger det denne gangen også :) Var hos Martin Lundring på Jessheim og var veldig fornøyd da så blir samme sted denne gangen :) Må betale selv :)

Min fastlege har ikke ultralyd, det var legen som tipset meg om å ta privat sist. Hadde MA da, så nå er det ekstra viktig for meg å bli beroliget med UL, så kommer til å ha to private TUL før ordinær UL. :)

Får TUL pga assistert befruktning :)

Jeg har tidligere fått rundt uke 12 pga kronisk sykdom. Sist var jeg også på enda fler pga graviditet med spiral som de ikke fikk ut i tillegg. Denne gangen ønsker jeg å ta før uke 12 pga bekymring etter å ha mistet og slitt med å bli gravid, så har bestilt legetime neste fredag for å prøve å få henvisning. Hvis jeg ikke får blir det nok privat [emoji4]

Velger tul privat, for å få bekreftet liv først, også får å sjekke at det ikke er noen genfeil. Blir dyrt men det er det vi ønsker for å føle oss tryggere.

Her er det også tul i forbindelse med ivf :-) Men hadde nok bestilt meg det om det ikke var en del av pakka.

Jeg har bestilt privat TUL. Ønsker å se hjerteslag før vi deler nyheten. :) Har ikke vært der ennå, men det står at det koster 600kr for UL, og 900kr for 3D! Synes det er en ganske overkommelig pris.

Jeg har bestilt privat TUL. Ønsker å se hjerteslag før vi deler nyheten. :) Har ikke vært der ennå, men det står at det koster 600kr for UL, og 900kr for 3D! Synes det er en ganske overkommelig pris.

Det var veldig rimelig? Hvis det er i Oslo området kan du kanskje gi meg tips om hvor? [emoji4]

Det var veldig rimelig? Hvis det er i Oslo området kan du kanskje gi meg tips om hvor? [emoji4]

Det er i Rogaland, dessverre! Synes også det virker rimelig, så det gjenstår å se. Men det står så på hjemmesidene..!

Back
Topp