Ang trening

Maina

Betatt av forumet
Hei!
Jeg prøvde meg på en joggetur, og det kjentes ut som hele livmoren "hoppet" opp og ned. Noen andre som har det sånn??

Det sies jo at jogging kan bli ubehagelig for gravide, så kan fint være det? Jogger ikke selv siden jeg har skikkelig beinhinnebetennelse som bare ligger på vent til hvor gang jeg gjør noe sånt. Jeg jogger litt på elipsemaskin, det er mer anbefalt for gravide siden du ikke får de harde nedslagene. Ellers trener jeg spinning, styrke, skal begynne på vanntrening for gravide og tenkte å prøve meg på fitness fusion (yoga/pilates) igjen når høstplanen kommer.

Jeg føler magen humper når jeg løper til bussen ;) Så prøver å ikke gjøre det så mye... Ingen løpetrening på meg nei. Signerer yoagen - gleder meg til yogatimene når høstprogrammet kommer på Sats :) I sommer har det blitt heller lite trening - bare masse gåturer :)

jeg er ut av form! ingen tvil! men har noen tips om forsiktig trening ? blir sliten av å gå opp en trapp, og føler hjerte har lyst å hoppe ut av bryste.. har hatt dårlig form før graviditet og , men nå føler jeg at jeg blir anpusten bare med tanken.. prøver å gå tur ute, men er jo dritt ver hele tiden:P frister ikke så mye..

sissel84 skrev:
jeg er ut av form! ingen tvil! men har noen tips om forsiktig trening ? blir sliten av å gå opp en trapp, og føler hjerte har lyst å hoppe ut av bryste.. har hatt dårlig form før graviditet og , men nå føler jeg at jeg blir anpusten bare med tanken.. prøver å gå tur ute, men er jo dritt ver hele tiden:P frister ikke så mye..

Om du trener på Elixia eller Sats har de Fitness fusion (yoga/pilates) eller Pilxing (ypga/boxing) ellers kan du gå på enkelttimer på yoga 1 timer på mange forskjellige studio. Fant fire stk i stavanger som tilbyr det. Ellers skal jeg begynne på vanntrening. Det er visst både kondisjon og avslapningstrening, så vil jo tro at det funker. Og så syns jeg jo igrunn spinning er greit. Der kan du velge selv hvor mye du vil gi uten at noen andre på timen merker det. Rævva kondisjon fikses ved å bare trene gradvis mer og mer kondisjon. Styrketrening er også bra:) Pass bare på å begynne forsiktig om du ikke pleide å trene før svangerskapet. Trening i svangerskapet er veldig anbefalt uansett hvilken form du er i, du må bare ta det lett i begynnelsen:)

Back
Topp