Ang trampoline.

Mammatil3små

Betatt av forumet
Er det minste aldersgrense(fant ikke ett bedre ord) på å hoppe på det? Mener jeg har hørt at det ikke anbefales før dem er så å så gamle. Pga at det ikke var bra for noe. ?

Har ikke hørt om det, men tenkte litt på risteskader da jeg hadde med 1-åringen på trampolinen...

Det er sikkert ikke bra for ryggen dems, tenker jeg.. Tipper at sammenstøtet kan være hardt for underutviklede ryggsøyler.
Men jeg tror ikke det er noen nedre aldersgrense nei..

Men jeg tenker at nå er det jo ikke de helt store hoppene en 1-2åring klarer å hoppe på en trampoline. Å det må jo være en større belastning for de å falle på rumpa på et hardt gulv enn en trampoline??

Eller tenker jeg helt feil her nå??

Jo, du sier noe der. Men enkelte gang kan en jo få sånn plutselig stopp hvis du skjønner. Men de er kanskje for lette til å få det.. Har erfart selv at det plutselig stopper, så får skikkelig knekk. Men da har det vært 1 pers til med da. Så har tenkt tanken at det kanskje kan skje når det er flere barn på samtidig å..

ORIGINAL: Mamma07/09

Jo, du sier noe der. Men enkelte gang kan en jo få sånn plutselig stopp hvis du skjønner. Men de er kanskje for lette til å få det.. Har erfart selv at det plutselig stopper, så får skikkelig knekk. Men da har det vært 1 pers til med da. Så har tenkt tanken at det kanskje kan skje når det er flere barn på samtidig å..

Jo, men det er ikke anbefalt å hoppe mer en en av gangen. Er såå lett at det skjer ulykker da.  Å vertfall ikke når de er så små...

ORIGINAL: Mamma07/09

Det skjer vel helst når man er flere, tenker jeg..
Jeg ville ikke putta en 2åring opp på en trampoline sammen med to ville 6-åringer f.eks..
Men jeg har hoppet en del med eldstejenta selv, på stor trampoline, men da ikke i noe voldsomt tempo, og hun har fått styre hoppene..

Back
Topp