Ang termindato..

Maggi81

Andre møte med forumet
Jeg er i dag 19 uker, var på ordinær ultralyd på tirsdag og var da 18+3 i følge jordmor. Og i følge alle plasser skal jeg da ha termin 2 april (er da 40+2), men hun satte opp termin 4 april.. Er da 40+4.. Kan det stemme, eller har hun sett feil på "hjulet" sitt? 

Jeg oppdaget det samme. På ultralyd og hos jordmor. Sist nå var ultralyd termin 5.april, mens han sa jeg var 18+5. hvis jeg skal få til 18+5 på nettet (babyverden etc) må jeg bruke termin 3.april, så to dager forskjell.
Jeg spurte jordmor om dette og hun sa det kommer ann på om man putter de to ekstra dagene (vi går gravide 40uker og 2dager) på slutten eller begynnelsen! Jeg skjønnte det ikke helt, men det er ihvertfall normalt. Inntil videre beholder jeg terminen 3april på nettsidene, bare for å kunne telle på samme måte som jordmor, lege og UL. Men vet at den offisielt er 5april.

Er skuddår i 2012, det kan kanskje forklare 1 av dagene..?

jeg hadde ul i går å det nye er 40+3 i norge

fru trondrud skrev:
jeg hadde ul i går å det nye er 40+3 i norge

Jeg har også fått beskjed om at det er 40+3 som stemmer, og det har ei venninne av meg som har vært på ultralyd også. Men at de er ferdiggåtte da, så tidligere skiftet jeg uke på tirsdager, men så sa hun at jeg da var tre dager på lenger vei og skulle begynne å skifte på lørdager, for den riktige beregninga var 40+3 og ikke slik som de på nett.

Ikke vet jeg, kommer til å forholde meg til den på ordinære ul på fredag :)

var også på ultralyd og fikk termin 30.april. så sa jeg hvordan det sto på babyverden og hun mente det var for babyverden ikke hadde fått med seg de nye "forskningene " eller datoer osv. så babyverden har ett par dager feil. men hørr på de som jordmor å lege seie. åsså skifte du bare termindato her så du får rett  uker og dager :) Det har eg gjort :)

Back
Topp