Ang termin

Bakevimsa

Glad i forumet
Har vært på to ultralyder nå, og jeg forstår ikke helt hvordan de kommer frem til terminen.

Jeg har menstermin 5.02. Første ul så flyttet han meg fire dager frem, så etter mine beregninger ble det 01.02. Gyn sa 31.01. Var på enda en i går hos en annen gyn. Han flyttet meg to dager frem. Så i dag er jeg 11+4. Han sa da termin 28.01. Legger jeg inn dette blir det 11+6 i dag..
Er bare snakk om dager, men skjønner ikke helt greia jeg..

Termin 1.februar 2014

Er måla på fosteret å et skjema de følger. Mem vokser veldig i rykk å napp i starten. Her ble jeg flytta tilbake 4 dager :P

♥ Prinsessa kom 03.06.2012 ♥
♥ venter på deg 25.02.2014 /01.03.2014 ♥

Jeg var nøyaktig på målet på UL i uke 7. Blir spennende å se om jeg ennå er det i uke 13.

Men det er litt irriterende at det ikke virker som om noen terminkalkulatorer har oppdatert utregningene sine. De fleste regner vel ennå 40+2?

Regner man ikke lengre 40+2?
Derfor gyn setter meg til 40? Begge har vært gamle og erfarne, han første er kjent for å være veldig dyktig (hadde ferie nå, men skal på oul der).

Termin 1.februar 2014

Tror det er 40 + 3 nå

Termin 3. februar

Det er kun oul de flytter termin "offesielt". Det er da målene er mer sikre. Det blir nok i begynnelsen av februar en gang :)

Det er kun oul de flytter termin "offesielt". Det er da målene er mer sikre. Det blir nok i begynnelsen av februar en gang :)
Det vet jeg, blir bare så forvirret over hvordan de tenker.. Er ikke så lenge til oul så får heller spørre gyn da..
Bare snakk om noen dager egentlig, men alt jeg ikke helt forstår blir en sånn ting jeg bare "må" finne ut av..

Termin 1.februar 2014

Fosteret vokser litt i rykk og napp og derfor kan det være vanskelig å få nøyaktig termin på tidlig UL.

i 2011 så regnet Ullevåll og Riksen 40+2, mens Ahus brukte 40+3.

vet ikke om alle nå er på 40+3

For et rot... ;)

Kalkulatoren her på babyverden bruker 40+2, mens jordmoren på ultralyden bruker 40+3, så da ble jeg flyttet en dag tilbake. Jeg er ganske bekymret for å gå langt over tiden, så syns egentlig de kunne holdt seg til +2.

Det er jo bare ordinær Ul som gjelder,så alle de andre flyttingene har jo egentlig ingen betydning før det:-)
Neida, det har ingen betydning. Det vet jeg også.
Det jeg ikke skjønner er hvorfor gyn setter termin til 40, og ikke 40+2 eller 40+3. Om man legger inn terminen min som er 28.01 så får jeg frem at jeg er 12uker i dag, ikke 11+5 slik gyn sa. (Var 11+3 på fredag da eg var på ul).
De få dagene har ikke mye å si, er bare så forvirrende.

Termin 1.februar 2014

Back
Topp