Ang tenner

dollygirl

Glad i forumet
Kevin har enda ikke fått sin første tann enda 9 ,mnd, men nå trur jeg det er noe på ferde for han er heeelt umulius og legge på dagen, survete og har hele hånda inni munn, det vil si der jekslene skal komme.. han sikler litt, har på dentanox men det funker ikke.. noen råd?????? det ender med at vi må ut og kjøre bil nesten hver gang han skal sove på dagen...

Det er kanskje tenner da ja, er ikke alltid Dentinox funker. Men jeg regner med det er tennene.. :)

hmm ja hva kan jeg gjøre da da? for han er jo helt uttavseg.... kanskje en tur til legen? jeg har en følelse at det kommer flere enn bare ei tann på en gang.. er ikke så lenge siden han begynte og bli sånn.

Er nok bare å holde ut. Uff.. Det er veldig tøft!

blææ ja, ihvertfall med en far som ikke eier tolmodighet akuratt nå hehehe[:D]

jaja, tenner skal han ha ihvertfall, er bare så vondt og se han sånn.. han sliter skikkelig altså, men hvor lang tid kan det ta føre det gir seg litt da?

Trøst deg med at når dei bryter gjennom går det over! Her fikk vesla fire tenner på 2 uker, slitsomt, men sånn er det berre... Berre å smøre seg GODT inn med tålmodighetskrem og tenke på at dei har faktisk vondt!! Dei nettene vesla ikkje har roa seg har eg gitt paracet.. Da har ho sovna rimelig kjapt..

javel så jeg kan gi han en paracet ? men hvor mye? 

legg bitering i kjøleskapet..
gi kald frukt i fruktnett eller bare løst i hånda!

er det veldig vondt kan han få en paracet når han legger seg!

Det er nok sikkert tenner ja:)

Her hjalp heller ikke dentinox. Ga bitering jeg la i kjøleskapet jeg, men virket ikke som det hjalp så mye heller.

Dentinox hjalp ikke her heller, gav kalde biteringer, kluter med iskaldt vann og prøvde å gnu med fingeren min på gommene. Natten var forferdelig og han våknet masse og gråt gjennom hele natta. Heldigvis gir det seg så og si med engang tanna bryter gjennom :)

Du kan gi paracet stikkpille 3 ganger i døgnet. Tipper han er tung nok til 125 mg paraceten

huff, det e en lang prosess! Dentinox funket ikke på mathias før etter at første tannen var nesten helt ute! Men det er bare å holde ut[:)]
Nen er veldig treg med å få tenner, min kusine vare HELE 14mnd, da fikk hun sin første tann[&:]

Lurer (nok en gang) på første tanna er i annmars her også.. Hun hyler i hver gang hun legges på ryggen på stellebordet, sover mer enn vanlig ( ! ), mer survete og mer kosete. Men i fin form når hun leker etter å ha sovet et par timer da!

I tillegg er hun snørrete og forkjølet. Har vurdert litt frem og tilbake om det kan være ørebetennelse, men tror ikke helt det råden din,heller. Ikke feber, bare litt høyere temp enn vanlig.

Var ikke meningen å kuppe tråden din, men vi er i hvertfall flere med litt trege barn når det gjelder tenner! :P
Lykke til til dere, håper tanna kommer fort!

Vet det finnes et annet middel enn dentinox man kan smøre på. Men paracet er veldig greit å bruke, kalde ting osv... :)

Back
Topp