Ang synet til sønnen min

LittleBiii

Forumet er livet
I løpet av helgen har jeg lagt merke til at min sønn på 7 år blunker mer enn vanlig og myser veldig når han har sett på TV. Spurte om han hadde vondt i øynene og da svarte han at han har litt vondt av og til. Har ikke lagt merke til dette før og han har aldri klaget på øynene før. Bør dette sjekkes så fort som mulig? Og må vi innom lege først eventuelt eller bare rett til en optiker?
 
Bestill time til optiker på mandag. De kan anbefale om det er noe som bør tas med lege.
 
Dette er optikerens bord:) I morgen den dag:)
 
Trenger ikke lege. Bare bestill time med optikeren.. det er de som henviser videre til øyeavdelingen på sykehuset for å skjekke grundigere. Ofte må du dit med små barn. Da de gjerne drypper øynene
 
Ja jeg bestiller time imorgen. Måtte bare høre her sånn for å være sikker hvor og hvem jeg skulle bestille time hos da jeg ikke har noen erfaringer med dette :happy:
 
Optiker eller øyelege er svaret, fastlegen kan ikke gjøre så mye. Blir som å dra til fastlegen når du har tannpine.
 
Ja jeg bestiller time imorgen. Måtte bare høre her sånn for å være sikker hvor og hvem jeg skulle bestille time hos da jeg ikke har noen erfaringer med dette :happy:


Fått time?
 
Hvordan gikk det? :happy:

Det gikk bra. De sjekket synet hans og ettersom de kunne se, var det ikke noe tegn på at noe var galt. Han hadde bra syn og alt så fint ut. Han har ikke blunket like ille nå i det siste som det han gjorde før nå heller. Så det kan jo hende at det bare var en periode der han var ekstra trøtt og sliten. Men vi fikk beskjed om å bare ta kontakt om det skulle bli noen endring igjen :happy:
 
Det gikk bra. De sjekket synet hans og ettersom de kunne se, var det ikke noe tegn på at noe var galt. Han hadde bra syn og alt så fint ut. Han har ikke blunket like ille nå i det siste som det han gjorde før nå heller. Så det kan jo hende at det bare var en periode der han var ekstra trøtt og sliten. Men vi fikk beskjed om å bare ta kontakt om det skulle bli noen endring igjen :happy:
Så godt da :)
Har selv ei som ser skjevt (vrir på hodet og bruker liksom bare høyre øye) og myser når ho konsentrerer seg og/eller er sliten.. blitt sjekket med de finner ikke noe galt.. man får vel bare følge med og ta en ny sjekk om det forverrer seg :)
 
Ville bare bestilt en time hos optiker, greit å finne ut av dette før han begynner på skolen :)
 
Så godt da :)
Har selv ei som ser skjevt (vrir på hodet og bruker liksom bare høyre øye) og myser når ho konsentrerer seg og/eller er sliten.. blitt sjekket med de finner ikke noe galt.. man får vel bare følge med og ta en ny sjekk om det forverrer seg :)

Åja. Håper deg bare er en fase da og at det ikke er noe. Vi fikk bare beskjed om å følge med og at vi ikke måtte være redde for å ta kontakt igjen om det skulle være noe :happy:
 
Ville bare bestilt en time hos optiker, greit å finne ut av dette før han begynner på skolen :)

Vi har vært hos øyelege å sjekket. De kunne ikke se at det var noe galt. Alt så fint ut mente de. Men vi måtte bare følge med og ikke være redde for å ta kontakt om det skulle være noe fikk vi beskjed om :happy:
 
Back
Topp