ang sykt barn

Trillemor82

Forumet er livet
jeg må bare spørre dere.. for til tider blir jeg litt i tvil... innimellom er malin fryktelig sutrete og sliten.. men jeg sender hun i bhg for det.... selv om kanskje allmenntilstanden hennes er bra! om hun er sutrete, så kjenner jeg på pannen hennes.. er hun ikke varm så er det rett i bhg.. (jeg orker ikke ha to friske barn hjemme med to ulike krav ofte...[&:]) Men burde jeg hatt hun hjemme?

i dag leverte morten henne.. og kl 09 ble vi ringt til.. da hadde hun 39 i feber.. hun var sutrete på morran, men hun ble sendt i bhg.. fordi vi trodde hun bare var trassete...[&:] og jeg følte meg jo brått litt drlig mor.. men jeg hentet henne, og hun er hjemme nå altså.. og sover (etter en halv time med krangling for å få hun til å skjønne sitt eget beste)

men om barna deres er litt slitne, og ellers virker fine, sender dere dem i bhg da? eller holder dere dem hjemme? (malin er jo aldri syk.. såååå jeg føler nesten jeg holder henne hjemme for lite...)

jaja.. alt man skal bekymre seg for når man blir mamma.. [8D]

NÅ har jeg noen dager kapasitet til å ha Solveig fri hvis hun er sliten og trøtt! men vanvligvis har vi ikke mulighet for det, for jeg har mer enn nok å ta meg av Aslak og meg selv! Hun kan ofte trasse om morgenen, men det er ikke pga sykdom! Her merker vi fort om hun er syk eller begynner å bli syk, da er hun hjemme!

Jeg syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for i dag! For det er ikke alltid like lett å vite!

Helt enig med actrine her!!

Har hendt meg og, det er ikke alltid lett å vite siden de ikke setter ord på det!!

Ikke ha dårlig samvittighet!!

Her og er det sånn.. Han kan være trøtt liksom, og derfor sutrete.. Skulle jeg holdt han hjemme hver gang han sutra, så hadde det ikke blitt mange dagene i bhg gitt.. [8|] 

Hadde jeg hatt Amalie hjemme hver gang hun var sutrete og grinete kunne hun vært hjemme omtrent hver dag[8D] Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet, det er jo slikt som skjer.

Leah er grinete og trassete om hun ikke får våkne selv [&:] Så da måtte hun vært ofte hjemme altså. Og jeg har spurt i bhg'en om hvordan det har vært den dagen, og da har de stortsett ikke merket noen grinete Leah [:)]

Ikke ha dårlig samvittighet snuppa!! [;)][:)]

ikke noe ukjent problemstilling det der - vi har opplevd å bli ringt opp med beskjed om at Johanna er syk, uten at vi har kunnet se det på morgenen.. trøtt, grinete og slapp kan hun fort være på en vanlig dag - og med barn så vet man jo at temperaturen kan gå opp og ned veldig fort... Ingen grunn til dårlig samvittighet trillemor!

takk for tilbakemeld.. nei.. jeg legger vekk den dårlige samvittigheten min litt.. kjente bare at det stakk litt i hjertet.. jeg har hun jo hjemme noen ganger innimellom, slik at hun får hentet seg inn litt etc.. jeg ser jo at dagene i bhg gjør hun sliten slik som jobben gjør med meg.. (da jeg ikke var i perm) men det var liksom bare så kort tid etter at hun var levert at de ringte.. hun hadde kun vært der en time.. og da tenkte jeg kanskje at jeg kunne vært litt mere våken...[8D] 

ORIGINAL: ..H..

det var ikke noe ukjent fenomen nei... men ikke ha dårli samvittihet..
har flere ganger det siste året hatt dårlig samvittighet selv, da jeg følte det ei venning at di ringte meg for den minste lille bagatell slik at "duer jo hjemme så hvorfor ikke holde jenta hjemme hvis hu er dålig form"... følte det slik til tider, men heldivis blitt bedre nå når hu er på anna avdeling... så hvis di er litt grinete på morningen så sende jeg henne glatt i bhg fordi ja..

jeg blir ufattelig glad for innleggene deres.. jeg føler liksom at det stilles litt andre krav til "sykt barn" når man er hjemme i perm.. at terskelen er litt lavere liksom.. [8D][:)] men........... malin storkoser seg sånn i bhg og vil ikke være hjemme.. sååå da er det rett i bhg.. selv om jeg kjenner det stikker litt.. men nå er hun skikkelig syk altså.. eller hun er i god form sånn egentli.. bare litt høy feber.. men..... det er jo sykt nok til at jeg skjønner at hun skal være hjemme liksom.. [8D]

Vi sender også Frida i bhgen så lenge hun ikke virker syk. Som de sier så kan vi ikke holde henne hjemme bare for at hun er sutrete eller sliten. Stort sett kvikner hun jo til utover dagen, men en skjelden gang innimellom så ringer de fordi hun er syk - men det skjer jo også når hun er i fin form når vi leverer henne. Holder du henne hjemme når du vet at hun er syk så synes jeg ikke du trenger å ha dårlig samvittighet.

Jeg slenger meg med alle de andre her, snuppa. Ikke ha dårlig samvittighet[;)] Sender også Mina i bhg om hun er sutrete, for som flere skriver så hadde det ikke blitt mange dager i bhg

Dette skal du overhode ikke ha dårlig samvittighet for!
Jeg jobber jo selv i bhg, så jeg vet hvor ofte dette kan skje [;)]

De folka som burde ha dårlig samvittighet, det er de som blir ringt
etter og må hente barna sine med diaré/ feber flere dager etter hverandre,
og fremdeles ikke tar hintet [:@]

Nei, det er ikke alltid lett å se eller føle om barna våre er syke, og det
kan komme fryktelig fort.
Og det at noen mener annerledes om mødre som er hjemme i perm,
ja da er det deres problem!

Linnea hoster hele natta for tida, men er ikke syk i følge legen...
Så ho har vært i bhg hver dag, men jeg hadde selvfølgelig holdt ho
hjemme hvis almenntilstanden hadde vært dårlig.
Ho er i toppform hele dagen, og klager hverken mer eller mindre ([8D])
enn til vanlig.

ORIGINAL: Nøste77

Dette skal du overhode ikke ha dårlig samvittighet for!
Jeg jobber jo selv i bhg, så jeg vet hvor ofte dette kan skje [;)]

De folka som burde ha dårlig samvittighet, det er de som blir ringt
etter og må hente barna sine med diaré/ feber flere dager etter hverandre,
og fremdeles ikke tar hintet [:@]

Nei, det er ikke alltid lett å se eller føle om barna våre er syke, og det
kan komme fryktelig fort.
Og det at noen mener annerledes om mødre som er hjemme i perm,
ja da er det deres problem!

Linnea hoster hele natta for tida, men er ikke syk i følge legen...
Så ho har vært i bhg hver dag, men jeg hadde selvfølgelig holdt ho
hjemme hvis almenntilstanden hadde vært dårlig.
Ho er i toppform hele dagen, og klager hverken mer eller mindre ([8D])
enn til vanlig.

ja.. det startet her med at hun hostet på nettene mn var fin på dagen... nå er hun jo hjemme med meg da... har såpass vett at vi har en feberfri dag før bhg[8D][:D] selv om det hadde vært utrolig deilig om man ikke hadde hatt det vettet innimellom.. merker oj i dag t formen er fin[8D] og da merker jeg jo også at min tålmodighet er mindre.... [8D] huff er så god mor ass[&:][8D]

Jeg holder ikke Maja hjemme når hun bare virker trøtt og sliten. For sånn er det jo ofte. Hadde nøyaktig samme situasjon som deg på mandag. M leverte en sliten Maja i barnehagen, og da jeg hentet henne så kunne jeg se at formen hennes ikke var god. Og da hadde hun 39.4 i feber. Men de hadde jo ikke sjekket tempen i bhg heller, så da er det jo ikke sikkert man kunne merke så godt at hun var syk.

Så om du er en dårlig mor så er jeg det også. Gjør akkurat det samme som deg jeg!

Trøsteklemmer og god bedring til Malin!

Back
Topp