ang sykmelding!

*wantnewbaby*

Forelsket i forumet
er gravid i uke 10
jeg har vært sykmeldt en uke nå pga kvalmen... blir nok sykmeldt en uke til!

snakket med sjefen i dag, og hun spurte om jeg kom til å bli sykmeldt videre? fordi det var så lite å gjøre på jobb nå at de trodde de måtte permitere meg.... wæææææ... da får jeg jo bare halvparten av lønna ellerno... det går jo ikke....

så, kan legen sykmelde meg i stedet? slik at jeg kan fortsette å få lønnen min...
jeg kan virkelig ikke leve på halv lønn og få så dårlig mammaperm. penger...! huff[:(][:(]

da hadde jeg fortsatt å sykemelde meg jeg, sikkert sleipt og umoralsk men..

Snakka med legen og si du vil ha ny sykemelding. så lenge du er sykemeldt, så får du jo batalt vanlig, enten fra arbeidsgiver eller nav.

ORIGINAL: Ljiljana

Snakka med legen og si du vil ha ny sykemelding. så lenge du er sykemeldt, så får du jo batalt vanlig, enten fra arbeidsgiver eller nav.

ja men jeg kan jo ikke fortsette å skylde på kvalmen om den gir seg... kan bruke den enda men....

ORIGINAL: Løveunge05

Hadde nevnt dette for legen jeg, her følte jeg at arb.giver prøver å lure seg unna...

skal ikke se bort fra det nei.....

Du kan jo skylde på at en slik situasjon skaper stress ol.... Det eneste som er dumt med å være sykemeldt er at du mister feriepenger på det. Du får bare feriepenger for 10 uker.

Jeg vil si NEI du kan ikke sykemelde deg slik kun av økonomiske grunner..Skjønner at det er en vanskelig situasjon men den er dessverre vanskelig for mange som permitteres i disse dager.. Du er jo bare 10 uker på vei og da har du leeeeeeeenge igjen i svangerskapet.. Skal godt gjøre å finne en lege som vil sykemelde deg på dette grunnlaget - det har de ikke lov til rett og slett... De sykemelder dessuten bare for maks 4 uker av gangen så du må isåfall til legen mange ganger og lyve om tilstanden din (så lenge du faktisk ikke er syk..) for å få dette til å gå rundt....

ORIGINAL: Pearl

Jeg vil si NEI du kan ikke sykemelde deg slik kun av økonomiske grunner..Skjønner at det er en vanskelig situasjon men den er dessverre vanskelig for mange som permitteres i disse dager.. Du er jo bare 10 uker på vei og da har du leeeeeeeenge igjen i svangerskapet.. Skal godt gjøre å finne en lege som vil sykemelde deg på dette grunnlaget - det har de ikke lov til rett og slett... De sykemelder dessuten bare for maks 4 uker av gangen så du må isåfall til legen mange ganger og lyve om tilstanden din (så lenge du faktisk ikke er syk..) for å få dette til å gå rundt....

Er jo enig i det du skriver her, men det finnes så mage arbeidgivere som gjør det de kan for å snike seg unna.. Og mange prøver det de kan for å bli kvitt "disse gravide kvinnene som sykemeldes tidlig" Er selv et fint bevis på det, så jeg hadde vert ærlig med legen din, og sagt at du ikkje kan sitte med så lite inntekt dersom du blir permitert. Da er det mulig legen vil sykemelde litt til pga å slippe unna alt stresset som en økonomisk "krise" fører med seg. Men så klart, det kommer an på legen.. Men min lege ville sykemelde meg videre da jeg ikke fikk videre kontrakt fra jobb nettopp fordi jeg ble tidlig sykemeldt.

Kommer så klart an på situasjon og jobb også.

Back
Topp