ang sykemelding ?

junipia86

Forelsket i forumet
i natt våknet eg med grusomme smerter i mage og rygg,det viste seg at det var nyrestein,så da blei eg sykemeldt i 5 daga.men så begynte eg og lure litt på hvem som skal betale sykepenger for disse dagene.
eg begynte som vikar for ca 6 uker sia,og har jobbet 100%siden da.er det noen som veit om eg da skal ha de fra arbeidsplassen eller fra nav?

Det er arbeidsgiver som betaler for de første 16 virkedagene.
De fleste steder er det slik at arbeidsplassen betaler ut sykemelding etter 4 uker ansettelse[:)]

tror arbeidsgiver betaler etter 4 uker.

masse god bedring!! tok de ul av nyrene eller fastslo de det bare ved å høre og kjenne på deg?

Du kan bruke sykemelding etter en mnd i jobb og egenmelding etter to mnd'er. Sykemeldingen skal til arbeidsgiver. De betaler de første 16 dager[:D]

takk før svar:-)

de skulle sende meg til sykehuset,men på grunn av streiken,fikk eg ikkje komme til sykehuset nå,er søkt til ultralyd for nyrene,så blir jo spennanes katti man får time da :-)ellers ga de bare smertestillende med hjem,men de var veldi sikker på at det var nyresten etter de hadde lytta,kjent på magen og sett på urinprøven,som i mine øya så ut som reint blod...gugg....

Back
Topp