ang svangerskaps forgifting

lille iskaffe

Forumet er livet
får dyr dette? Hva skjer med babyen da vi har svangerskapsforgiftning hvis det ikke blir gjort noe med? Får man høye lever verdier av det? uv ifeksjon får man høye leververdier av det? og hva skjer med babyen hvis man har det og man ikke gjør noe med det?

Det var mange spm jeg ikke helt forstod men jeg hadde alvorlig preclamsi som betyr alvorlig svangerskapsforgiftning...det var aldri noe fare for barnets liv...men mitt derimot sto i fare...
Ved svangerskapsforgiftning går det utover organene i kroppen vår..og det eneste som "kurerer" SF er å få ungen ut...i mitt tilfelle ved hjelp av KS..
Ja jeg vil tro at man får høye leververdier av det...pga det går utover organene som sagt...leveren produserer galle osv...om dyr for SF det aner jeg ikke..
Tror barnet kan bli slapt osv dersom det går for lang tid før det blir gjort noe i forhold til SF og den får som regel ikke mer næring poga morkaka "dør"...
Er vel ikke så veldig bra dersom barnet heller får i seg fostervann...men det er det jo uansett ikke som regel...
Tror jeg da[8|]
Håper du fikk sånn ca svar...det med UVI det vet jeg ikke...du får jo proteiner og høyt BT av SF men tror ikke UVI har noe sammenheng med SF, hadde i allefall ikke det med meg[:)]

hehe, bare et føll som døde 45 min etter fødselen, også lurer dem på om moren hadde sv forgiftning.Leververdiene var for høye, masse fostervann, masse hevelse

Har også hatt alvorlig sf og det utgjør en kjempe fare for barnet også fordi morkakene slutter jo å fungere slik den skal. Hos meg var det hele tiden et spørsmål om hvor mye mer hun i magen ville tåle og da hun nesten sluttet å sparke var de ikke sene med å få henne ut.

Om dyr kan få det vet jeg ikke.

Back
Topp