ang svangerskaps diabetes

VilSåGjerne

Forumet er livet
dette fikk eg tidlig då eg var gravid med prinsen min......

lurer på om noen av dere vet kor tidlig det kan komme denne gangen?

jordmor sa under graviditeten sist at det var så og si helt garantert at eg fikk det igjen .......

lurer på korti eg bør komme meg til legen med dette, eg har apparat å måle med men trenger utstyr......

Jeg har hørt om flere som har fått beskjed om at de skal begynne å leve som om de har diabetes med engang de ble gravide igjen om de hadde det før.. Så lenge du har apparat hjemme nå så er det jo bare å begynne å måle så ser du åssen det ligger an. Tror ikke du trener å reise til legen de første ukene nå ihvertfall.

Legene mistenkte at jeg hadde uoppdaget sv.skapsdiabetes i forrige sv.skap pga stort barn, men ble ikke tatt glukosebelastning før uke 14 denne gangen fordet.

Da ville jeg ha bedt om resept på det du trenger med en gang sånn at du kan måle og observere blodsukkeret ditt selv. Og dersom det begynner å komme ut av kontroll så er det bare å ringe legen eller jordmor med en gang. [:)]

Hadde du kostholdsregulering sist eller måtte du ha insulin? Det kan jo hende du kan kostholdsregulere det fint selv, men du vil jo sikkert ha den oppfølgingen du får [:)] Jeg fikk jo mange ultralyder og det er jo himmerik for en usikker førstegangs [:D]

jeg fikk d fra dag en nesten med nr 2, ring legen din å han ordner ett resept til deg over natta nesten, eller så ringer du diabetes sykepleier på sykehuset du tilhører å du får komme dit å få :) lykke til :) var lettere å takkle diabetesen med nr 2 en en :)

tusen takk for svar jenter [:D]

får ringe legen i morgen og få resept på utstyret så eg kan begynne å måle meg igjen.....[:D]

to uker etter det ble bekreftet sv.dia, så måtte eg på insulin for bl.s. ble alltid over 7 uansett ka eg spiste[&:][:)] og då klarte eg meg kjempe fint[:D]

eneste som var bale var alle kontrollene på kk, hver 14 dag[:'(][8D][:)]men godt de passer på oss[:D]

Back
Topp