Ang strekkmerker... IGJEn..

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Visst man får strekkmerker, vises de da menst man er gravid ? Eller viser/kommer de etterpå ??? 
 
Eg veit ikkje, for har ikkje opplevd noko sjølv (enda), men har høyrt at begge deler kan skje. Tenker det er litt som å blåsa opp ein ballong (teit bilete, men funkar på meg) - er ikkje alltid den får strekar når ein bles den opp, men når lufta går ut vert den rynkete Om du ikkje har noko enda så kan du jo kryssa fingrane for at du er av dei heldige, er det eg gjer
 
Jeg har alltid sett mine mest når jeg var gravid. De bleknet fort etter fødselen.  Dette er nok veldig forskjell fra person til person :)
 
Jeg har fått noen, og de vises nå, men er svake om man kan si det sånn :-) De sier jo at man skal se på mora si når det kommer til sånt, men ikke veit jeg :-P

Mamma har i alle fall fortalt at hun har fått 1 under den første graviditeten og at de resterende faktisk oppsto under fødselen. Men her er det så mye myter og forskjellig lesing at jeg veit nærmest ikke hva jeg skal tro :-P
 
Hører at det er flere som får nedover på lårene etter fødsel. Og at de på magen kommer ender svangerskapet. 
 
off.. blir så mesunnelig på dokke med nydelige babymager som kan taes bilde av.. mij nmage har laaange blå lilla strekkmerker over alt som er ca 1.5 cm i breie... *HYYYYLE* veit en skal sette pris på det og tenke at det jammen er en liten pris å betale for den nydelige skatten man får... men en anelse bitter er eg nok alikavell...
 


thrane skrev:
Jeg har fått noen, og de vises nå, men er svake om man kan si det sånn :-) De sier jo at man skal se på mora si når det kommer til sånt, men ikke veit jeg :-P

Mamma har i alle fall fortalt at hun har fått 1 under den første graviditeten og at de resterende faktisk oppsto under fødselen. Men her er det så mye myter og forskjellig lesing at jeg veit nærmest ikke hva jeg skal tro :-P


HAHA, visst jeg skal se på mamma kan jeg vertfall bare begynnne og spare !.. Hun fikk meg når hun var 16 da skal det sies, og hun var veldig tynn når hun ble gravid, så hun har MASSE strekkmerker, og 4 barn. Jeg derimot har vært normal vektig å er heller lubben nå etter jeg ble gravid, ( etter å ha fått 10 kg i julebonus ) men har ikke merker på magen, puppene derimot fikk mye strekkmerker under puberteten, og har fått ett par nå også :( :(  Lårene og hoftene fikk også noen under pubertenen, ingen nye der heller forøvrig... .. 
 


marley88 skrev:


thrane skrev:
Jeg har fått noen, og de vises nå, men er svake om man kan si det sånn :-) De sier jo at man skal se på mora si når det kommer til sånt, men ikke veit jeg :-P

Mamma har i alle fall fortalt at hun har fått 1 under den første graviditeten og at de resterende faktisk oppsto under fødselen. Men her er det så mye myter og forskjellig lesing at jeg veit nærmest ikke hva jeg skal tro :-P


HAHA, visst jeg skal se på mamma kan jeg vertfall bare begynnne og spare !.. Hun fikk meg når hun var 16 da skal det sies, og hun var veldig tynn når hun ble gravid, så hun har MASSE strekkmerker, og 4 barn. Jeg derimot har vært normal vektig å er heller lubben nå etter jeg ble gravid, ( etter å ha fått 10 kg i julebonus ) men har ikke merker på magen, puppene derimot fikk mye strekkmerker under puberteten, og har fått ett par nå også :( :(  Lårene og hoftene fikk også noen under pubertenen, ingen nye der heller forøvrig... .. 


Ja, mamman min å jeg kan heller ikke sammen lignes over hode kroppslig :-P Tror mye som gjelder strekk merker egentlig er basert mest på kjerring råd og sånt, det passer til noen men i andre tilfeller så blir det helt kræsj :-P
 


Klesklypa skrev:
off.. blir så mesunnelig på dokke med nydelige babymager som kan taes bilde av.. mij nmage har laaange blå lilla strekkmerker over alt som er ca 1.5 cm i breie... *HYYYYLE* veit en skal sette pris på det og tenke at det jammen er en liten pris å betale for den nydelige skatten man får... men en anelse bitter er eg nok alikavell...


Ta masse bilder du også !! Du kan jo redigere bort strekk merkene om du synes de blir fæle ;-)
 


thrane skrev:


Klesklypa skrev:
off.. blir så mesunnelig på dokke med nydelige babymager som kan taes bilde av.. mij nmage har laaange blå lilla strekkmerker over alt som er ca 1.5 cm i breie... *HYYYYLE* veit en skal sette pris på det og tenke at det jammen er en liten pris å betale for den nydelige skatten man får... men en anelse bitter er eg nok alikavell...


Ta masse bilder du også !! Du kan jo redigere bort strekk merkene om du synes de blir fæle ;-)

Ja ang de magebildene, blir de lagt noen plass her inne på forumet ? Har liksom ikke vært oppdatert den linken på flere mnd ? 
 


thrane skrev:
Jeg har fått noen, og de vises nå, men er svake om man kan si det sånn :-) De sier jo at man skal se på mora si når det kommer til sånt, men ikke veit jeg :-P

Mamma har i alle fall fortalt at hun har fått 1 under den første graviditeten og at de resterende faktisk oppsto under fødselen. Men her er det så mye myter og forskjellig lesing at jeg veit nærmest ikke hva jeg skal tro :-P


Mamma var syyyltynn da hun gikk gravid med både meg og lillebror, og hadde ikke et eneste strekkmerke etter noen av fødslene, mens jeg har allerede masse småe midt på magen, så å se på mamman sin tror jeg ikke noe på! hehe :-p
 


karamell skrev:


thrane skrev:
Jeg har fått noen, og de vises nå, men er svake om man kan si det sånn :-) De sier jo at man skal se på mora si når det kommer til sånt, men ikke veit jeg :-P

Mamma har i alle fall fortalt at hun har fått 1 under den første graviditeten og at de resterende faktisk oppsto under fødselen. Men her er det så mye myter og forskjellig lesing at jeg veit nærmest ikke hva jeg skal tro :-P


Mamma var syyyltynn da hun gikk gravid med både meg og lillebror, og hadde ikke et eneste strekkmerke etter noen av fødslene, mens jeg har allerede masse småe midt på magen, så å se på mamman sin tror jeg ikke noe på! hehe :-p


Ja, kan se ut som jeg og mamma matcher når det kommer til strekkmerker, men samtidig ikke for magen min er bare halvparten av hvor stor hun er som gravid, og det på toppen av at hun er tynnere i utgangspunktet :-P

Men har hørt det samme om fødsler at man skal sammenligne med mamman sin, og der stemmer vi i hvertfall ikke, for på mamma har alle fødslene hennes startet 6 uker før termin eller tidligere, og her ligger minste mann trygt og koser seg :-)
 
Sist gang fikk jeg noen få når magen trakk seg sammen igjen, men de forsvant mer eller mindre igjen.. Men denne gangen har de samme strekkmerkene blitt litt synlige i sv.skapet.. Usj!! Håper ikke det kommer flere på siste innspurt.
 
Back
Topp