Ang strømregninger

da vi hadde to etasjes hus hadde vi strøm regninger på rundt 5000[:'(] og da hadde vi ikke varmekabler,vasket ikke klær hver dag,var nøye med å slå av lys og hadde ikke varme på i rom vi ikke brukte. vi sparte så godt vi kunne på strømbruken.
nå når vi har leilighet,har på varmekabler i hele leiligheten,vasker klær hver dag slår aldri av lys nesten...ja vi bruker masse strøm. da er regningene på rundt 2500. vi er to voksne,en 8åringen og en på snart 2år og en hund.
vet ikke hvorfor det er så stor forskjell jeg. kan jo være noe som tar mye strøm kanskje[8|]

Vi betaler rundt 2000kr hver 3 mnd...da betaler vi for nettleie og for strømmen[:D][:D][:D] 

Vi bor også i et gammelt hus, og på det verste har strømregningen vært oppe i nesten 3000,- ja.... Vi prøver så godt vi kan å "spare", men vinterstid blir den høy likevel.

Har nå timer på oljeovnen, slik at den slår seg på et par timer før vi kommer hjem, og et par timer før vi står opp.

Utenom lisens og veiavgift er vel strømmen den jeg MINST liker å betale... Vi private skal spare og spare på strømmen, men se hvor mange bedrifter som har MYE lys på døgnet rundt, da! [:@]

vi har et gammel hus, på ca 90 kvm grunnflate.
iskald hus, vi har varmepumpe  på døgnet rund, 2 oljeovner, dusjer hver dag, har  vaskemaskin og oppvasmaskinen går annhver dag..

på de meste i vinter fikk vi regning ppå 2500[&:][&:] syns de er ille dyrt jg

Vi bor på 163 kvm, fikk no strømrekning på 3400.
men jeg sparer ikke på strømmen, har sakt det til samboer og. Gidd ikke gå å fryse. Bruker tørketrommelen en del og. ( vet jeg er ego, men sånn er det, haaater å fryse)

Vi fikk vel drøye 3000 kr på siste strømregning. har et hus med ca 85 kvm grunnflate, 2 etasjer. Fra 1983. Bor på sørlandet.
Grunnen til at vi fikk høyere regning denne gangen tror jeg kan være fordi vi glemte å lese av måleren (da blir regningen vår alltid litt høyere), og at det har vært vinter selvfølgelig, samt en gammel tørketrommel som har brukt LANG tid på å tørke og har blitt flittig brukt.

Kanskje det er verdt å sjekke strøm kalkulatoren her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=104469
Og evt bytte leverandør? Vi er med Norges Energi som er veldig billig for oss.

du betaler kanskje veldig mye i nettleige?

da jeg og sambo bodde i leilighet (før guttungen kom), så hadde vi strømregning på rundt 2000-2500 kr. om sommeren hadde vi brukt kjempelite kraft, og da betalte vi skyhøye priser i nettleige [:@] hadde vi brukt mye kraft, så betalte vi mindre i nettleige.. syke greier. forstår meg bare ikke på det [:'(]

Wow, det var mye.
Vi har i overkant av 70 kvadrat og varme i gulvet i stua, kjøkken, gang og bad.
Tørketrommelen går omtrent hver dag og det gjør oppvaskmaskinen og vaskemaskinen også.
Får strømregning annen hver mnd og har ligget på 1500-2000 kroner på vinteren.

Hmmm... Jeg synes jeg fikk høy reging nå i vinter... på 800 kr. hehe. Jeg får hgver kvartal.. Men det er uten nettleia da... Om sommeren ligger det på rundt 100-200kr... Men nå har jeg sentralfy og varmtvann inkludert i husleia da.. Ingen varmekabler.... har leiligfhet på 75 kvm.

Back
Topp