Ang. sterilisering

Inmari

Gift med forumet
Jeg vurderer å sterilisere meg og lurer derfor på om det er noen her som har gjort det som kan fortelle litt om hvordan det var, hvor lang rekonvalesenstiden var, ikke minst pris (har hørt det er dyrt) og hvor lang ventetiden var.

Jeg tåler nemlig ikke p-piller og er avhengig av et veldig sikkert prevensjonsmiddel da jeg går på medisiner som ikke er forenlig med graviditet.

Her i huset skal sambo gjøre det tenker jeg. Enklere inngrep for menn, og de kan reversere det hvis de vil.[:)]

Her i huset skal sambo gjøre det tenker jeg. Enklere inngrep for menn, og de kan reversere det hvis de vil.

Ja, er det sikkert?

For samboer ønsker seg egentlig flere barn han, men jeg er ferdig. Det betyr jo ikke at han løper til noen andre, men man vet aldri hva som kan skje og jeg vil ikke være den som har fratatt han muligheten for å få flere barn.

Men jeg synes jo det er litt trist selv også å ødelegge min egen mulighet, selv om jeg er godt fornøyd med 2 barn.

Dytter litt, vil så gjerne ha litt flere svar og synspunkter her[8|]

Det koster vel ikke noe?

Har hørt det koster 7000,-. Men jeg aner ikke, har ikke dette fra noen sikre kilder. Men en egenandel er det nok garantert, når tilogmed nødvendig helsehjelp kan være ganske dyrt.

Reversering er sjeldent vellykket. 

Hos menn eller kvinner, eller begge?

ORIGINAL: Inmari

Hos menn eller kvinner, eller begge?

Begge, sambo fikk beskjed om det da han steriliserte seg i sommer. Man gjør ikke ett slikt inngrep hvis man er i tvil om flere barn.

Det er billigere og mye enklere for menn å gjøre det.. Men kan du ikke finne annen prevansjon da? Kondom + sperm drepende krem/glidemiddel? sjansen for å bli graid da er liten![:)]

Det er billigere og mye enklere for menn å gjøre det.. Men kan du ikke finne annen prevansjon da? Kondom + sperm drepende krem/glidemiddel? sjansen for å bli graid da er liten!

Tror ikke den løsningen faller i så god jord om den skal være permanent[8D]

Jeg vet ingen ting, men er nysgjerrig på erfaringer.
Vurderer det selv, nemlig.
Trodde man fikk tilbud om det etter fødsel nr 3, jeg,
men det fikk jeg ikke...

men det fikk jeg ikke...

Da synes de det er nok, liksom? Hehe, jeg aner ikke jeg, men det hadde jo vært litt stilig. Men jeg synes kanskje man burde fått tilbudet etter abort nr 3 iallefall (da snakker jeg tilbud ikke påprakking).

Men jeg synes det er så vanskelig å finne noen god informasjon om dette, så foreløpig går jeg ikke på noe. Her er det søibat som gjelder, og det er vel ikke så sunt for forholdet har jeg hørt[8|]

men det fikk jeg ikke...

Da synes de det er nok, liksom? Hehe, jeg aner ikke jeg, men det hadde jo vært litt stilig. Men jeg synes kanskje man burde fått tilbudet etter abort nr 3 iallefall (da snakker jeg tilbud ikke påprakking).

Men jeg synes det er så vanskelig å finne noen god informasjon om dette, så foreløpig går jeg ikke på noe. Her er det søibat som gjelder, og det er vel ikke så sunt for forholdet har jeg hørt[8|]

Så han er ikke villig til å bruke kondom?
Det er jo ikke spesielt hensynsfullt...
Hva ed kobberspiral og sæddrepende krem?

quote:

quote:

men det fikk jeg ikke...

Men jeg synes det er så vanskelig å finne noen god informasjon om dette, så foreløpig går jeg ikke på noe. Her er det søibat som gjelder, og det er vel ikke så sunt for forholdet har jeg hørt

Nå er det ikke så lenge siden jeg sluttet på de p-pillene da, så vi har liksom ikke helt funnet ut av det ennå. Og vi trenger noe som er veldig sikkert. Skulle jeg bli gravid ser jeg meg kanskje nødt til å velge abort og den situasjonen vil jeg virkelig ikke havne i.

quote:

quote:

men det fikk jeg ikke...

Men jeg synes det er så vanskelig å finne noen god informasjon om dette, så foreløpig går jeg ikke på noe. Her er det søibat som gjelder, og det er vel ikke så sunt for forholdet har jeg hørt

Nå er det ikke så lenge siden jeg sluttet på de p-pillene da, så vi har liksom ikke helt funnet ut av det ennå. Og vi trenger noe som er veldig sikkert. Skulle jeg bli gravid ser jeg meg kanskje nødt til å velge abort og den situasjonen vil jeg virkelig ikke havne i.

Men jeg kan ikke skjønne at sæddrepende krem og kobberspiral ikke skal være nok? Med mindre du er ekstremt fruktbar da, hehe.
Hvor lenge skal du gå på medisinene? Alltid, eller for en periode?

quote:

quote:

quote:

quote:

men det fikk jeg ikke...

Men jeg kan ikke skjønne at sæddrepende krem og kobberspiral ikke skal være nok? Med mindre du er ekstremt fruktbar da, hehe.
Hvor lenge skal du gå på medisinene? Alltid, eller for en periode?

Nei, altså jeg er ikke spesielt fruktbar, så kobberspiral er et alternativ det[;)] Medisinene jeg går på en for å bremse MS, så i utgangspunktet skal jeg vel gå på de resten av livet. Jeg kan avbryte kuren om jeg f.eks ønsker å bli gravid da, og jeg er heeeeelt frisk når jeg er gravid. ikke et eneste symptom, faktisk, så jeg burde nok helst vært kronisk gravid.

Men jeg ønsker bare litt informasjon om sterilisering siden jeg vurderer dette også[:)]

først av alt...det dummaste æ høre e at her får da mannen gjøre sin plikt og sterilisere seg...jeg har nemlig bært fram barna hannes ( ja...barn DU så absolutt ikke ville ha)
og for menn kan det reverseres...ka i hæ**te e' vitsen med å sterilisere seg visst man ikke e' sikker??? enten ønsker du ikke flere barn eller så gjør du det!

æ e sterilisert..valgte å sterilisere mæ i barselseng. da va det gratis, men har hørt at det koster ca 6000.- ellers.
e to måta å sterilisere på..knytte for egglederan og brenne de av (førstnevnte kan reverseres)
Æ e' blandt de som e' i kanonform etter fødsel'an, også den gangen. Men etter steriliseringa 3 døgn etter fødselen va æ ikke som folk å rægne.
Først hadde dæm bomma med en bedøvelse innvendig..og æ fikk for lite smertestillanes før og under inngrepet. nåt som resulterte i at æ alt hadde nådd en smerte topp da æ våkna og ingenting tok smerten.
Men har vært gjennom et lignanes inngrep i ettertid og da va de obs på smertene fra sist og æ fikk rikelig før og under inngrepet og var i kjempeform etterpå.

hvis DU er sikker på at du ikke ønsker flere barn så er sterilisering et supert valg..er du usikker så velg noe annet.

ORIGINAL: Ihne

ORIGINAL: Lillepooh

men det fikk jeg ikke...

Hvis man har ks så får man ofte tilbud om sterilisering ved 3mann.
For da er de allikevel inni der[8D]

Det koster rundt 5-6000 for kvinner å sterilisere seg. Og hos oss så går det vel ikke ann å reversere det?
For menn koster det under 2000kr å sterilisere seg. Mye enklere inngrep for mannfolka og.[8D]

Som kvinne kan man jo i etterkant gå inn og å hente egg da, så prøverør lar seg jo fortsatt gjøre da man fortsatt har bådde eggstokker og livmor.
På samme måte kan man hente sædceller direkte fra testiklen og gjennomføre et prøverørsforsøk også.
Men klart det er jo ikke smertefritt/gratis å lage barna da[:D][;)]

Back
Topp