Løvinne74
Elsker forumet
ORIGINAL: Emmerense
På den kommende storebroren har vi ikke brukt noe som helst. Når han en sjelden gang får såpe på kroppen er det naturlige kaldrørte såpestykker fra en liten produsent i nærmiljøet, som heter Alveland. Den bruker vi en enda sjeldnere gang i håret og, men det er ikke sååå lenge siden vi begynte med det. På lillebror blir det vaskeklut og vann leeenge.
Når det kommer til babyprodukter er det vel fler og fler som begynner å bli trygge. Skal ikke si det for sikkert, men mener Natusan har oppgradert produktene sine til og blant annet ikke lenger inneholde parabener. Det er det viktigste for meg. Og parfymerte produkter har jeg ikke sansen for. Da har jeg heller en dråpe ren lavendelolje i vegetabilsk olje, som f. eks mandelolje.
Jeg tror også at Natusan har "oppgradert" produktene sine. Iallfall kom Natusan sin shampo ut som en av de beste i test i 2010. Den var helt uten allergifremkallende, hormonforstyrrende, miljøbelastende eller spesielt problematiske stoffer.
Vi har vært litt snare til å bruke våtservietter, siden det er så lettvint. Men jeg ser at Libero sine våtservietter både er miljømerket med Svane og inneholder ingen av de "farlige stoffene" som man bør se etter i følge nettsiden www.erdetfarlig.no .
Her er link til en test fra 2009: http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-barn/Produkter-til-baby