Ang. støttebeinet på Duologic.

[Malin]

Forumet er livet
Monterte babyens bilstol i bilen idag, og ser at visst man drar passasjersetet fremme til det stopper i stolen så er støttebeinet kanskje 1cm over gulvet. Da står stolen mot setet, liksom..

Er dette tillatt, eller må vi passe på så ingen setter setet helt bak, slik at støttebeinet står i gulvet..?

Det er festet med isofix om det har noen betydning..

bump

Ingeeen...?

en cm tror jeg ikke har så mye å si.. det var ikke 100 % nedi bilen vår heller. men snakker du 10 cm så er det gjerne litt for mye.. :D

ORIGINAL: Solaa

Men du kan jo forlenge støttebenet [;)]

Om du forresten har strukket det helt ut, og det fremdeles svever, så er ikke setet festet riktig! Da er det for trangt imellom for og baksetene, og jeg ville forsøkt å sette det i midten

Det er helt ute.. Og det står støtt i gulvet dersom setet foran ikke står inntil. Men om vi flytter setet ett hakk lengre bak (så langt man kjenner setet går når man sitter i det) så flytter det seg opp 1cm fra gulvet..

Er en 7seter da, så setene er forholdsvis høye.. Men vi får nok bare passe på å ikke dra setet helt bak [:)]

Vi fikk beskjed om at støttebenet MÅ stå helt 100% ned i gulvet. Om det ikke gjør det, er ikke setet bra nok festet. Vi måtte sette setet i midten bak, for å få det forsvarlig festet[;)]

ORIGINAL: [Malin]

Men du kan jo forlenge støttebenet [;)]

Om du forresten har strukket det helt ut, og det fremdeles svever, så er ikke setet festet riktig! Da er det for trangt imellom for og baksetene, og jeg ville forsøkt å sette det i midten

Det er helt ute.. Og det står støtt i gulvet dersom setet foran ikke står inntil. Men om vi flytter setet ett hakk lengre bak (så langt man kjenner setet går når man sitter i det) så flytter det seg opp 1cm fra gulvet..

Er en 7seter da, så setene er forholdsvis høye.. Men vi får nok bare passe på å ikke dra setet helt bak [:)]

Da er det sikkert pga setehøyden ja... jeg ville rett og slett reist innom en forhandler og bedt de se på det! For det støtter jo opp å ha seteryggen inntil også. Vi har det, men ganske lave seter
(om du bor i Oslo kan du evt. reise innom Trygg Trafikk [;)])

Ja får sjekke litt rundt.. Bor i Haugesund, men kan evt gå innom barnas hus eller noe i den dur.. For det står jo skikkelig så lenge man ikke tar setet foran heeelt bak..

Er du fornøyd med setet forresten? Er veldig spent på om det er bra [:)]

Back
Topp